Sony VW550 review

Started by J.A.F._Doorhof, November 3, 2016, 12:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Elke nieuwe projector reviewen is natuurlijk leuk en interessant om te zien hoeveel een fabrikant weer vooruit is gegaan. En in alle eerlijkheid zijn er de laatste tijd wel flinke stappen gezet, en elke generatie die nu uitkomt zal ook als het goed is weer een flinke stap moeten zijn aangezien we tegenwoordig te maken hebben met HDR, 4K, BT2020 etc. allemaal dingen die NOG LANG niet perfect geïmplementeerd zijn in projectoren. Een 1080P unit met perfecte REC709 moet tegenwoordig toch wel mogelijk zijn, maar HDR en BT2020..... mmmmm er zit veel moois aan te komen.

Zoals gezegd is elke nieuwe projector interessant, maar als het ook nog eens gaat om de projector die we zelf in het home theater hebben hangen (de opvolger daarvan dan natuurlijk) dan word het extra spannend, want dit is een unit die we door en door kennen, dus......

Het was nog niet zo lang geleden dat Sony de 500 op de markt zetten en eigenlijk de markt een native 4K projector gaf die "betaalbaar" was, daarna ging het snel bij Sony en kwam er de 300 serie die serieus in het segment kwam van mensen die eigenlijk niet "zo duur" wilde kopen maar het toch maar deden omdat de 300 serie zo enorm interessant geprijsd was.

Op de 520 was veel kritiek van mensen omdat hij niet de nieuwe 18Gbp/s chipset had, en dus..... ja wat eigenlijk?
Dat heb ik ook nooit begrepen, al het materiaal dat op dit moment word aangeboden is 4K, HDR en werkt perfect op de 520, als we in de toekomst naar 4K 60hz gaan DAN zou inderdaad de 520 niet het volledige signaal weer kunnen geven, maar goed.... dat is er nog niet.

Maar goed Sony heeft nu ook 2 HDMI ingangen die beide 10bit 4K 60hz aankunnen, voor het geval het nodig mocht zijn zullen we maar zeggen.
Contrast ratio zou met ruim 20% toegenomen zijn, lightoutput is hetzelfde gebleven, en dit moet voor de kenners meteen een leuke vreugdesprong triggeren, want als de lightoutput hetzelfde blijft maar de contrast ratio 20% hoger dan betekend dit..... dieper zwart. En we kunnen natuurlijk nooit genoeg zwart zien (qua diepte).

Tevens heeft Sony hun HDR engine FLINK aangepast
Nieuw is de HDR contrast regelaar waarmee je een beslissing kan maken of je gaat voor meer lightoutput of meer contrast.
Tevens is er een standaard hogere instelling waardoor HDR wat helderder word weergegeven zonder dat je de unit hoeft te laten kalibreren (wat natuurlijk nog steeds moet, maar niet meer voor dat).

HLG
Maar dit keer denkt Sony ook nog verder vooruit en ondersteunen ze ook de HLG (Hybrid Log Gamma) welke in 2017 wel eens "het" ding kan worden....HLG is ontwikkeld door de BBC en NHK. In theorie moet je het een beetje als volgt zien. Het menselijk oog kan 14 stops dynamisch bereik onderscheiden, een normale SDR opname met 8bits rond de 6, een professionele opname met 10bits (let op dit is wat HEEL anders dan je speler gewoon op 10 zetten) rond de 10 stops. Als we HLG zouden toepassen dan zou je theoretisch uit kunnen komen op een schokkende 17.6 stops (bij 2000cmd output).

Klinkt mooi, maar wat is het eigenlijk...
Om HDR content te bespoedigen zullen we ook uitzendingen met HDR moeten gaan krijgen, nu is dat nog ENORM kostbaar omdat er een flinke bandbreedte nodig is, EN er zullen mensen zijn met standaard REC709 toestellen of projectoren met HDR ondersteuning maar niet volledig, die met het huidige HDR gewoon niet lekker uit de voeten komen of helemaal geen winst zullen zien.

Dankzij de HLG methode word er geen metadata meer benodigd waardoor de HLG berekening zelfs op SDR toestellen en bij REC709 een HDR "effect" geeft, naarmate de toestellen beter worden zal dit effect steeds meer richtig het echte HDR gaan. LET WEL dit is GEEN fake HDR, in tegendeel. Nu hebben we als probleem dat we feitelijk maar een klein gedeelte van het HDR materiaal zien en er achter de schermen door de omroepen, calibrateurs, fabrikanten etc enorm gevogeld en geprobeerd moet worden om een toonbaar beeld te krijgen (sterker het overgrote meerdendeel van de calibrateurs laat bij 90% van de toestellen de HDR standen ongemoeid omdat het gewoon simpelweg niet goed werkt), met HLG zou dit allemaal een stuk beter moeten worden en zou je ook een flinke vooruitgang moeten zien op toestellen met beperkte HDR opties. Een zeer handige ontwikkeling dus, en tevens maakt het voor de omroepen het veel makkelijker om HDR content aan te bieden.

Maar goed, hoe is het beeld.
Laten we eerst naar de metingen kijken.

De metingen
Uit de doos is de unit verassend goed, CMS wijkt wel behoorlijk af maar het is zeker niet verkeerd en als je hem zo ophangt (en niet beter weet) zou je kunnen zeggen.... hier hoef ik niets aan te doen.

Ook deze Sony heeft een autocal optie, een optie die ik in het verleden al eens getest had en eigenlijk nooit van onder de indruk ben geweest, en ook deze keer vind ik het maar niets. Het duurt ongeveer een minuut of 2-3 (niet bijgehouden) en de projector gaf eigenlijk aan dat voor en na gelijk was qua resultaten... tja hij kwam inderdaad net uit de doos (wel laten opwarmen natuurlijk). Dan maar zelf aan de slag.

Het calibreren van de 550 is weer een heerlijke ervaring, alles is zeer goed in te stellen en het CMS en grayscale hebben minimale interactie (zoals het hoort), het eindresultaat mag er dan ook zijn (al zeg ik het zelf).

Contrast waardes stonden als laatste op het programma.
Altijd spannend, maar je moet hier altijd een bepaalde zorgzaamheid bij inbouwen, na een calibratie is de brightness net iets boven het basis level dus de waardes kunnen veel hoger uitpakken als je de brightness 1 puntje lager zet, in de film gaat dit echter ten koste van detail dus.... we meten zoals we kijken. en hier viel de Sony 550 TOTAAL niet tegen. Sterker ik heb alles 2-3x nagemeten :D

Full on Full off na calibratie (dit is zonder iris) : 7615:1
Full on Full off na calibrate (dit is met iris) : 495.000 : 1
De reden dat ik dit 2-3x heb nagemeten is simpel... Sony claimed namelijk zelf 390.000:1 en daar gaan we wel flink overheen.
Ansi contrast zit ook erg hoog namelijk net geen 500:1 wat gewoonweg een fantastische waarde is.

Kijkervaring
WOW, WOW, WOW
Er was flink wat kritiek  van mensen over dat de 550 niets aan de 520 zou toevoegen behalve wat dingen die via software ook hadden gekund (op de inputs na), mijn mening was heel simpel, "ik zie het wel als hij er is".

Wel ik kan je vertellen dat Sony toch wel een stap vooruit heeft gezet.
De motion flows lijken nog beter geïmplementeerd, de enhancements zien er een stuk schoner uit, de Sony was altijd al ENORM scherp bij bewegingen maar dit is nu waarschijnlijk nog iets verbeterd, bij sommige scenes lijkt er toch echt wat meer detail te zijn, maar boven al.... wat knalt dit van het scherm af qua film look, dit is altijd ENORM moeilijk uit te leggen maar bepaalde projectoren hebben gewoon een fantastisch beeld maar het ziet er voor mij niet uit alsof het "organisch" is, misschien een erfenis uit de CRT tijd maar ik vind dat enorm belangrijk, en de Sony's hebben dit altijd al heel erg goed gedaan maar de 550..... pffff je word er even stil van :D

Kleuren zien er goed uit, HDR materiaal knalt er nu nog meer vanaf en most of all de projector is gewoon "smooth" zonder "te smooth" te zijn, ook weer zo een "rot" term maar ik denk dat de mensen waar ik op doel met deze uitspraak me direct snappen.

Conclusie
De 550 is geen goedkope projector, maar in mijn optiek wel de beste keuze voor 4K native materiaal.
De Z1 van JVC is beter maar er is een "klein" verschil van 21.000 en dat vind ik toch net iets teveel voor een unit die over 1-2 jaar waarschijnlijk VER achterhaald is aangezien de ontwikkelingen enorm hard gaan op dit moment.

De vraag is natuurlijk moet je dan nu een flink bedrag neertellen voor de 550 en niet gaan voor de 9300?
Goede vraag. Ik PERSOONLIJK wil gewoon een fantastisch beeld en ben bereidt daar wat voor te betalen, de 9300 is een waanzinnig mooie projector maar vooral met 4K materiaal zie je gewoon een wereld van verschil in diepte en detailiring tov van de 9300 en dat is het me waard om de 550 te kiezen (plus dat organische gevoel).

Het is zeker niet een projector voor iedereen, maar heb je een budget tot max 10K dan is dit denk ik wel direct een blinde aankoop waard, ik ken NIETS onder de 10K wat beter presteert voor een allround film ervaring. JVC wint het nog steeds op absoluut zwart maar de scherpte bij bewegingen, en het enorme dynamische beeld gedurende een film door het ANSI contrast is iets waar ik toch persoonlijk niet van af zou willen stappen.

Voor mij zonder twijfel een HIGHLY RECOMMENDED.
http://www.htforum.nl/status/goud.jpg
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

luuk123456

#3
Mij lijkt het systeem met de medailles niet echt heel goed te werken aangezien zo'n beetje elke protector die gereviewd wordt goud (of zilver) scoort.
Dat kan en mag natuurlijk, maar het haalt voor mij persoonlijk  de waarde van het ' beloningssysteem' omlaag.
Is er dan nooit een die z'n prijs gewoon niet waard is oid?

Maar oké, weer goud dus, een Toppertje!



Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Roeland

Mooie review en weer een prachtige projector.  :coffee:

Is het niet een idee om een projector ranking te maken?
Denk aan Curt met de CRT's (ongeacht budget)
Zal vast een hoop discussie los maken, maar o zo waardevol voor de gemiddelde koper.

papaleo

#5
Mooi review en zo te lezen alleen maar lof.... :worship:

Ook al is dit de enige native 4k pj met (bijna) alle toeters en bellen die 'betaalbaar is.
op dit moment de 18gps hdmi chip implementatie (nog) niet aan de orde,toch zou ik dit een must vinden als ik zou willen gaan upgraden,want voor je het weet zit je weer met een machine die (gevoelsmatig) gedateerd is.

Hoe zit het nu met de motion options in 4K mode,is de keuze nog steeds alleen maar in/met "impulse" waar je in de praktijk niets aan hebt...,of zijn de options/keuzes nu gelijk aan de opties wanneer je 1080p kijk,dus met MotionFlow?

Edit
Is het werkelijk zo dat de 320 en 520 een update gaan krijgen zodat deze nagenoeg het zelfde zijn als de nieuwe 550...,buiten de toevoeging van HLG daargelaten?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Niet Elke projector die ik review komt ook online ;)
Ik probeer alleen de juweeltjes eruit te halen.

Ik weet niets van zo een ingrijpende firmware update.
De motionflow bij 4K zal ik vanavond nog even extra op letten
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

En Frank had de motionflow nog nader bekeken?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Ik zal dat vanavond doen, het is hier op dit moment enorm druk, kom niet aan kijken toe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simsatit

Leuk weer eens een review van een nieuwe PJ.
Betreffende jouw opmerking Frank dat er nog bewegingonscherpte zou zijn bij de laatste generatie van JVC, het lijkt dat alleen jij die ziet?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mediasluis

De JVC projectors van de laatste generaties zijn inderdaad enorm verbeterd.
Sony blijft wel het meest smooth hoor, dat klopt natuurlijk wel.
Wie bv. een JVC X7000 eenmaal met zijn zwartniveau heeft gezien is wat dat betreft wel meteen verpest

Mooie review Frank.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Raymond187

Vervaagd dat zwartniveau niet erg in een ruimte die niet lichtdicht is?

J.A.F._Doorhof

Ik ben absoluut niet de enige die dit ziet. We hebben hier een x5000 als vergelijk gebruikt.
Zwart is erg goed op de jvc maar scherpte blijft hij toch achter net als bij smoothness.
Maar beide zijn gewoon erg mooi. Het is over het algemeen allemaal erg close.


Motion is impuls bij 4K
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2016, 22:45:37


Motion is impuls bij 4K

Nee!? Nog steeds.... :crazy:

Aangezien alle 4k films (nog) in 24p zijn geschoten zou een 'laag standje' van de motionflow ook hier, voor mij een welkome optie zijn.
'Impuls' doet helemaal niets met de motion met 4k/24p het word er totaal niet vloeiender door...zou ook niet weten waarom deze optie/stand voorhanden is op de Sony?!
Ook dit zou voor mij een deal breakertje zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Wat zou de reden zijn dat er met 4k niet net zoveel standen met motionflow zijn als met 1080p?
Is dit dat de gebruikte processor dit niet aan zou kunnen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Waarschijnlijk een rekenkracht beperking ?
Dealbreaker is vreemd als je hem nog niet gezien hebt. Vanavond weer film kunnen kijken en het is echt de beste unit die we hier in lange tijd gezien hebben onder de 20k
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Voor mij wel,laat ik het anders zeggen dan....

uit je review geloof ik graag dat dit een prachtige machine is,maar ik heb ook nog een prachtige machine hangen welke welliswaar wat/ietsje minder is en natuurlijk geen hdr heeft.

...,ik sla ook deze over.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Als je al wat moois hebt hangen is dat natuurlijk mooi
Ik vind het alleen jammer als iemand op voorhand al zegt "dealbreaker" op iets als motionflow op 4K
Dat was alles.
Ik ben zelf ook gecharmeerd van motionflow op de laagste stand maar mis het totaal niet op 4K materiaal.
Je geeft zelf al aan dat jouw unit geen HDR doet en ik neem aan geen 4K?
De winst van 4K en HDR vind ik dan toch wel enorm.

Aangezien er nog geen unit is die wel 4K motionflow kan doen zou ik dus altijd eerst een keer kijken. Wie weet valt het wel mee :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

#18
Wat staat er op eerste regel van mijn onderschrift te lezen....?  :yawnee:

Juist...;  ;)

"4K/UHD projector: Sony VPL-VW500ES (ISF gekalibreerd) ,4K/HDR TV:Sony KD-75x9405c

Dus ik weet wat ik mis met 4K,(met een/op een projector!!)en já dat zou voor mij nu een dealbreaker zijn dus sla nog een generatie over want het handje vol films met HDR wat nu voorhanden is kijk ik voorlopig wel met/op mijn 75" scherm de Sony KD-75X9405C (ook op 1e regel) en dat is ook geen straf,sterker....wbt HDR ziet dat er nog ff beter uit dan met een 550.... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

N1v3K

Over dat Motionflow.. Ik wist niet dat dat zo'n gewilde optie was  :eh:
Staat bij mij altijd op True Cinema. Heb wel een paar keer Smooth Low geprobeerd, maar kan er maar niet aan wennen eigenlijk.

papaleo

Ieder zijn ding natuurlijk....

Met True Cinema wat nog meer de nadruk op de 24p weergave legt vind ik,en zeker met panshots, het beeld veel te onrustig.
Op het laagste standje met mijn VW500 pj,en nu in het 'nieuwe' menu van mijn Sony TV kan je ook voor 'Gebruiker' kiezen waar je nog gerafineerder de motion kan instellen....dus net genoeg om de bewegingonscherpte te elimineren,maar gèèn SOAP beeld te krijgen.
Ik zou niet meer zonder willen/kunnen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Ah OK papaleo. Even gemist ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  6, 2016, 17:53:15
Ah OK papaleo. Even gemist ;)

Oke geef niet...,maar dan zie je dat ik met en de Sony VW500 en m'n TV niet bepaald op een schopstoel zit...en ik achteroverleunend de 4K/HDR pj markt zijn gang kan laten gaan  ::)  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"