Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Started by master30, November 1, 2016, 21:00:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Quote from: wolfkampf on May 17, 2017, 22:26:18
Houd ook rekening met de zoom. De reden dat ik voor de 9300 ben gegaan is dat mijn pj op 6m van het scherm af hangt. Dit kon de sony bij lange na niet halen.
Klopt, dan is de JVC een mooi alternatief.

Maar de Eoson is geen slechte projector hoor. Als je van LCD afkomt, of eerder een Epson hebt gehad, ga je compleet uit  je dak bij het zien van de EH-TW9300. Je krijgt erg veel voor wat je betaald.
Als toch al liever zonder FI kijkt,...
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Duckt

Het wordt waarschijnlijk een JVC. Wanneer de Epson een goede FI had was het de ideale projector geweest. Ik hoop dat de prijzen nog een beetje zakken 8), Adviesprijs vind ik in ieder geval te hoog.

Mediasluis

Ik zou zeggem,... kom gauw eens langs om zelf het verschil te zien.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

chandler

Heren, mijn broertje heeft de epson 9300 gekocht. Nou is deze in vergelijking met de oudere epsons zeker stiller, zij het niet dat deze een hoge bijna fluittoon heeft als er beeld is. Dus niet de normale ventilatir geluid, want die blijft ook als het beeld zwart is. Het is ook niet de iris die staat uit.
Ik heb een film gemaakt van het geluid. Ook al is het moeilijk te horen, je hoort duidelijk een verschil zodra er beeld is. Het is even een blauw scherm omdat de versterker aan het updaten is echter, of het dit beeld is of ander beeld is, maakt niet uit. We kunnen er mee terug naar Frank, maar het is 2 uur reizen. Dus even een korte aan vraag aan jullie of jullie een hoge fluittoon achtig geluid herkennen. Ons lijkt het niet normaal.

https://www.dropbox.com/s/rgsj9qh1s31hy7n/Epson%209300.mov?dl=0

ppeter

Quote from: chandler on June 20, 2017, 18:48:16
Heren, mijn broertje heeft de epson 9300 gekocht. Nou is deze in vergelijking met de oudere epsons zeker stiller, zij het niet dat deze een hoge bijna fluittoon heeft als er beeld is. Dus niet de normale ventilatir geluid, want die blijft ook als het beeld zwart is. Het is ook niet de iris die staat uit.
Ik heb een film gemaakt van het geluid. Ook al is het moeilijk te horen, je hoort duidelijk een verschil zodra er beeld is. Het is even een blauw scherm omdat de versterker aan het updaten is echter, of het dit beeld is of ander beeld is, maakt niet uit. We kunnen er mee terug naar Frank, maar het is 2 uur reizen. Dus even een korte aan vraag aan jullie of jullie een hoge fluittoon achtig geluid herkennen. Ons lijkt het niet normaal.

https://www.dropbox.com/s/rgsj9qh1s31hy7n/Epson%209300.mov?dl=0
Ik hoor de fluittoon, maar heb dit bij onze beamer nog niet gehoord.
Hoor bij ons alleen en vooral de ventilator en de iris.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Nico111

Is dat niet de 4K eshift die je hoort. Probeer die eens  uit te zetten.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

chandler

Quote from: Nico111 on June 20, 2017, 22:14:16
Is dat niet de 4K eshift die je hoort. Probeer die eens  uit te zetten.
Eem welke instelling is dat? Dat zou een verlichting zijn als het met een optie uit kan.

RonG

Ik kan het geluid in het filmpje niet horen maar ik heb ook zoiets maar enkel tijdens wanneer het menu van mijn Dune soo wordt weergegeven.
Het geluid valt weg wanneer een film gestart wordt. Het is idd een erg irritant geluid.

Heb je het ook tijdens het afspelen van een film? Zet deze eens op pauze etc..

Bij navraag werd mij gezegd dat dit kwam omdat het menu van de Dune in 60Hz wordt weergegeven en door de 4K e-shift functie komt dan. Maar ik weet niet of dit het geval bij jou is.
Zal proberen een koptelefoon te regelen om eens goed te luisteren.

chandler

Als je met mobiel luistert moet je deze echt tegen je oor aan houden wil je het horen. In het echt is het overduidelijk hoorbaar. Ook tijdens de rustigere praat momenten van films. Op dit moment is het constant aanwezig op alle kleur modis. Alleen als het beeld zwart is is die toon weg. Het is echt enorm irritant.

RonG

Heb het kunnen horen en is idd hetzelfde geluid.

Mediasluis

#510
Quote from: Nico111 on June 20, 2017, 22:14:16
Is dat niet de 4K eshift die je hoort. Probeer die eens  uit te zetten.

Quote from: chandler on June 20, 2017, 23:16:31
Eem welke instelling is dat? Dat zou een verlichting zijn als het met een optie uit kan.

Image Enhancement in Tab 1 van je menu.
Je kunt het 4K daar uitzetten.
Je kunt het 4K daar ook finetunen met de settings daaronder in dat gedeelte, maar welke setting je ook doet, het 1080P materiaal wordt nooit zo mooi als wanneer je het 4K gewoon uit hebt staan, de Preset Off en goed gekalibreerd. Het beeld is dan gewoon dieper en scherper. (De mode moet hier dan wel ook op afgesteld zijn)
Als het werkt, dan verklein je de pixelstructuur natuurlijk en komt het beeld dichter bij een LCoS projector, maar de 4K enhancement heeft nog wat kinderziektes.
Op de Epson is het 4K simuleren van 1080 materiaal gewoon niet goed genoeg en kun je het beste door een extern apparaat laten doen, voor het de projector binnen komt.
4K simulatie van 1080 materiaal was vorig jaar op de JVC ook niet goed, maar dat hebben ze dit jaar wel heel mooi opgelost en werkt fantastisch. Ook hoorde je de eShift heel goed werken en is dat opgelost. Je ziet dat Epson dit soort issues nu ook heeft en ik verwacht dat ze dat op de volgende modellen wel ook oplossen.
Dat zal helaas niet met een firmware gaan.

Ik geeft mijn klanten wel ook altijd een geoptimaliseerde 4K Simulatie Mode mee, die optimaal is afgesteld. Je ziet wel wat voordelen, maar schakel je terug naar de standaard ISF Mode dan geeft dat bij de meesten toch de voorkeur.
Om dit te doen moeten beide keuzes wel optimaal zijn afgesteld, want zomaar bij een afgstelde 4K simulatie mode de 4K enhancement uitzetten gaat niet werken voor zo'n beoordeling. Bij 4K simulatie heb je namelijk aangepaste settings nodig met een Preset keuze en Super resolutie, terwijl je deze zonder 4K juist uitzet met echt andere settings.

Bij het afspelen van 4K HDR materiaal werkt 4K Enhancement weer wel en aangezien je de projector dan hoogstwaarschijnlijk in High lamp modes hebt staan, zul je geen last hebben van het geluid van de 4K Enhancement. Wel kun je de werking nog een beetje zien, zoals bij JVC vorig jaar. Ook dat zullen ze dan wel oplossen, zoals bij JVC nu.

Ik heb dit alles behandeld in mijn review hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163126.msg3038419#msg3038419
Onder het gedeelte van menustructuur op foto 5 kun je zien waar je moet zijn voor het verstellen van 4K.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

RonG

Ik zou het ook niet uitzetten, is toch echt wel een verbetering bij 1080p.

Bij mij gebeurd het volgende,

start alles op,
-De projector geeft het menu cq moviewall van de Solo4K weer (resolutie van de Dune staat op auto)
-Het irritante geluid is aanwezig
-Start een 1080P film, HDMI handshake begint, geluid gelijk weg en film start en geluid blijft weg.
-Terug bij het menu/moviewall is het geluid er weer.

Bij navraag blijkt het te komen dat het menu ven de Dune in 60Hz wordt uitgestuurd ofzo en de 4K-eshift dan ook werkt. Ik had de resolutie op de Dune ieens geforceerd op 1080P 24Hz gezet en nu bleef het geluid ook bij het menu weg, je zou dus ook eens aan de bron kant wat kunnen tweaken.

Ik ben er niet verder mee gegaan gezien ik er geen last van heb tijdens het afspelen van films.

scoc

Ik zou zeggen zet gewoon die 4K e-shift uit. Ik heb dan wel geen Epson maar een JVC met e-shift en het mechanische geluid dat dit maakt is gewoon erg storend. En verder voor full HD heeft dit naar mijn mening geen toegevoegde waarde want ik vind het beeld beter (scherper) met e-shift uit.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

RonG

#513
Quote from: scoc on June 21, 2017, 13:59:56
Ik zou zeggen zet gewoon die 4K e-shift uit. Ik heb dan wel geen Epson maar een JVC met e-shift en het mechanische geluid dat dit maakt is gewoon erg storend. En verder voor full HD heeft dit naar mijn mening geen toegevoegde waarde want ik vind het beeld beter (scherper) met e-shift uit.

Het beeld MET 4K e-shift is echt velen malen beter cq scherper. En zoals ik al zei, wanneer een film afspeelt is het geluid er niet.

HJ

Quote from: RonG on June 21, 2017, 14:10:44
Het beeld MET 4K e-shift is echt velen malen beter cq scherper. En zoals ik al zei, wanneer een film afspeelt is het geluid er niet.
Volgens mij beweert mediasluis hierboven precies het tegenovergestelde of begrijp ik het niet goed?


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


chandler

Quote from: RonG on June 21, 2017, 14:10:44
Het beeld MET 4K e-shift is echt velen malen beter cq scherper. En zoals ik al zei, wanneer een film afspeelt is het geluid er niet.
Bij mijn broertje blijft die dat geluid wel maken tijdens de film. Ik kom er vanavond op terug of dat het geluid is. Want daarbuiten is die best redelijk stil.

Mediasluis

#516
Ik weet de settings niet van hoe je 4K Enhancement staat.
Ik kan alleen maar spreken van mijn Epson projectors hier en die ik aan de klant meegeef.
Zet je standaard een geoptimaliseerde Mode om naar 4K dan is het verschil heel groot ten nadele van 4K Enhancement. Het 4K moet dus worden bijgesteld en dat doe ik ook, maar dat kan maar tot daar aan toe.

Stel je deze optimaal af, dan is het resultaat zoals ik beschrijf.
Ga je de Super resolutie en andere settings verder opschroeven, dan lijkt het allemaal wel spectaculairder, maar bij test patronen zie je met Super Resolutie op 2 al ringvorming (Zonder 4K Enhancement zelfs al bij 1) en dat je de daadwerkelijke resolutie degradeert.
Kijk je bv. naar een scene met een kat dan oogt een te hoge afstelling van zulke settings in eerste instantie misschien heel scherp, maar door de overmatige Sharpening heb je zeg maar een dikke lijn om sommige haren heen zitten die daardoor duidelijker zichtbaar zijn, maar waardoor de haren ernaast weggedrukt of overtrokken worden.
Van een afstand lijkt het beeld dus scherper, maar je resolutie is afgenomen.
Je kunt dus maar tot een bepaalde hoeveelheid compenseren.
Zet je bij zo'n mode de 4K Enhancement uit zonder enige aanpassing, dan begrijp ik dat het opeens veel minder spectaculair is.

Ik ken mensen die op een Sony de Reallity Creation heel hoog hebben staan en het spectaculair vinden. Die zijn dat zo gewend en kunnen maar moeilijk terug, maar de daadwerkelijke resolutie is er niet meer.

Ik begrijp best dat het interessant is om de 4K Enhancement te gebruiken, om de projector te laten concurreren met LCoS projectors. De profit op een Epson ligt momenteel ook beter dan op een Sony in hetzelfde prijssegment, dus dat is het bij mij echt niet.
Ik geef mijn klanten daarom juist veel verschillende ISF Modes mee op hun Epson projector, dus je kunt alle kanten op.
Er zijn nog wat Memories vrij, dus zo'n 4K Simulatie mode is zelf nog wat op te schroeven en dit weg te saven in een lege mode, maar ik sta er zelf niet echt achter om dit zo ver opgepept al mee te geven.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

chandler

Quote from: Mediasluis on June 21, 2017, 15:39:23
Ik weet de settings niet van hoe je 4K Enhancement staat.
Ik kan alleen maar spreken van mijn Epson projectors hier en die ik aan de klant meegeef.
Zet je standaard een geoptimaliseerde Mode om naar 4K dan is het verschil heel groot ten nadele van 4K Enhancement. Het 4K moet dus worden bijgesteld en dat doe ik ook, maar dat kan maar tot daar aan toe.

Stel je deze optimaal af, dan is het resultaat zoals ik beschrijf.
Ga je de Super resolutie en andere settings verder opschroeven, dan lijkt het allemaal wel spectaculairder, maar bij test patronen zie je met Super Resolutie op 2 al ringvorming (Zonder 4K Enhancement zelfs al bij 1) en dat je de daadwerkelijke resolutie degradeert.
Kijk je bv. naar een scene met een kat dan oogt een te hoge afstelling van zulke settings in eerste instantie misschien heel scherp, maar door de overmatige Sharpening heb je zeg maar een dikke lijn om sommige haren heen zitten die daardoor duidelijker zichtbaar zijn, maar waardoor de haren ernaast weggedrukt of overtrokken worden.
Van een afstand lijkt het beeld dus scherper, maar je resolutie is afgenomen.
Je kunt dus maar tot een bepaalde hoeveelheid compenseren.
Zet je bij zo'n mode de 4K Enhancement uit zonder enige aanpassing, dan begrijp ik dat het opeens veel minder spectaculair is.

Ik ken mensen die op een Sony de Reallity Creation heel hoog hebben staan en het spectaculair vinden. Die zijn dat zo gewend en kunnen maar moeilijk terug, maar de daadwerkelijke resolutie is er niet meer.

Ik begrijp best dat het interessant is om de 4K Enhancement te gebruiken, om de projector te laten concurreren met LCoS projectors. De profit op een Epson ligt momenteel ook beter dan op een Sony in hetzelfde prijssegment, dus dat is het bij mij echt niet.
Ik geef mijn klanten daarom juist veel verschillende ISF Modes mee op hun Epson projector, dus je kunt alle kanten op.
Er zijn nog wat Memories vrij, dus zo'n 4K Simulatie mode is zelf nog wat op te schroeven en dit weg te saven in een lege mode, maar ik sta er zelf niet echt achter om dit zo ver opgepept al mee te geven.

Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg. We gaan er vanavond mee aan de slag en zal het dan terug rapporteren. Ben benieuwd of het geluid dan te minderen is.

chandler

#518
Heren, het is gelukt! Het irritante fluit geluid is weg/ 90%. Het was inderdaad 4k verbetering optie. Deze is te vinden onder Beeld>Beeldverbetering>4k verbetering UIT:).
Voor diegenen die het geluid willen horen, zo kan die ook aan om te kijken of dat geluid er is.
Ons dank is groot.

Ps: voor de goede orde dus, dat geluid is wel normaal als we 4k verbetering aanzetten?

scoc

Quote from: RonG on June 21, 2017, 14:10:44
Het beeld MET 4K e-shift is echt velen malen beter cq scherper. En zoals ik al zei, wanneer een film afspeelt is het geluid er niet.

Op een JVC X5000/7000 is dit zeer zeker niet het geval en full hd materiaal is echt een stuk beter en scherper met e-shift uit. Met e-shift aan wordt het beeld (full hd) softer, sommige kunnen dit mischien filmischer vinder (meer analoge look) maar ik vind het tegenvallen. En trouwens ik niet alleen want ik heb dit op buitenlandse forums ook reeds gelezen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

N1v3K

Bij de JVC moet ie inderdaad uit. Bij de Epson juist aan.
Althans, dat was mijn ervaring  ;D

Nico111

Nou mooi dat het gelukt is. Zelf heb ik hem wel gewoon aan op een 7300 en vind het geluid tijdens films niet storend (wel jammer dat het niet stiller kan). Ik merk aan dat het in menu's soms wat harder is.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Mediasluis

#522
Het blijft een mechanisch ding.
JVC heeft het in hun laatste model aangepast en het is nu veel stiller geworden. Ook zie je de werking nu vrijwel niet meer trillen en is het upscalen fantastisch, maar vorig jaar was dat allemaal ook een probleem.
Bij 3D had je dit soort kinderziektes in het begin ook en werkt het tegenwoordig vrij volwassen
Ik ga er dus vanuit dat ook Epson dit alles gaat verbeteren op de opvolger.

Het scheelt wel echt per persoon hoor, want ik heb ook wel klanten die er geen probleem in zien om bv standaard op High lamp mode te draaien en het geluid totaal geen probleem vinden.
Laatst had ik een her-kalibratie en deze klant had de fan op High gezet (met de lamp op low). Ik vond er zo'n herrie uit komen dat ik dit uit heb gezet, maar thuis zette hij het weer aan, om zo de levensduur van de lamp te rekken. Uit zijn vorige projector had hij 7000 uur uit zijn lamp gehaald zei hij.
Zelf kan ik het geluid echt niet waarderen en koop ik liever 2 extra lampen.

Zo zie je maar,...
Zoals bij JVC vorig jaar en bij Epson nu, moedig ik een ieder aan, om niet alleen op een review af te gaan, maar voor de aanschaf echt eerst te komen kijken, om te zien of je het ook echt de moeite waard vindt. Soms kom je erachter dat je liever nog geen upgrade wilt doen, of juist wel, maar wil je liever voor een ander systeem en merk gaan.
Ook scheelt de beleving soms tussen man en vrouw en heeft dat effect op de keuze.

Zelf vind ik het altijd erg leuk om bv. 3D te laten zien, omdat velen daar zo'n slechte ervaring mee hebben. Deze Epsons doen dat ook erg mooi. De meesten zijn enorm verrast dat het er hier juist heel goed uitziet.
Sommige klanten hebben nu een enorme 3D collectie, want oudere 3D films kosten niet zo veel meer.
Ik heb zelfs al een aantal mensen gehad die de Epson al elders op het internet hadden gekocht,  maar het 3D verschrikkelijk vonden en wilden zien of de ISF-lalibratie en het afstellen van de 3D brillen echt effect heeft.
Opeens kunnen ze het 3D wel goed zien. Duh. ;D
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

chandler

Ik vroeg mij af hoe het zit met 3d op zon'n Epson beamer of bijvoorbeeld mijn sony hw40es.
We hebben beide ingebouwde 3 d zover ik het begrijp. Nou kijken we bijna exclusief via netflix of we huren via de apple tv een film. Hebben we dan iets aan een 3d bril? Een infrarood voor de sony en een rf wat ik begreep voor de epson? Wat is jullie ervaring hiermee?

HJ

Netflix heeft sowiso geen 3D.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.