HUE Lamp probleem

Started by gb68, October 23, 2016, 11:42:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gb68

Allen,

Zit met een vreemd probleem.
Heb een starterskit gekocht , waar 2 lampen in zitten en een aparte lamp gekocht. Aangesloten en werkte gelijk prima.
Een dag erna zag ik in de app (Lamp niet bereikbaar of beschikbaar..) .. verder geen aandacht aan geschonken.
Heb er een Iris lamp bij gekocht, daar zat een oudere bridge bij. Deze kon de nieuwe bridge niet vinden. Uitgevogeld dat de oude bridge gegevens naar de nieuwe bridge kon transporteren, maar dan moest wel de nieuwe bridge eerst leeg. Dat maar gedaan.
Het goede nieuws is de de Iris lamp gevonden , maar de 3 andere lampen niet gevonden worden.
Deze uiteindelijk met serienummer kunnen toevoegen, behalve 1 lamp.. Nu komt het vreemde, het is niet specifiek 1 lamp, het is meer waar de lamp hangt. Het  zijn net als de 3 andere lampen, lampen voor buiten , en de lamp achter het huis lijkt niet vindbaar in de app ook niet met serienummer. (lampen ook verwisseld, zelfde probleem) Wel werkend met aan/uit knop. De afstand tussen de bridge en die lamp is hooguit 10 meter. Dat zou toch het probleem niet mogen zijn , of is dat het juist wel ?

Hoor het graag
Alvast dank voor de hulp.



UPDATE:
Lamp buiten eruit gehaald en in een lamp binnen gestopt,., Lamp gevonden !!!
Heb ik nu een wifi versterker nodig? Het is hooguit 10 meter ? :wacko:


Mrwhoopie

was je lamp niet fysiek uitgezet?(lees geen stroom naar de lamp)
Ik heb buiten ook lampen en ik heb buiten een goede wifi,maar het lijkt mij straf dat die lampen op mijn wifi zouden zitten.

i2Paq

Hue gaat over een eigen "wifi" dus een extender gaat niet werken lijkt mij.

Kun je de Bridge niet verplaatsen?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

eduard

Hue  gebruikt zigbee als transport protocol en daar zit een maximale afstand aan. Maar bridge dichter bij buitenlamp lijkt me een goed idee 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Kjelt

Hue werkt met Zigbee op 2,4GHz en afhankelijk van waar de lamp hangt en andere apparaten en verkeer is de max. Afstand beperkt. Ik heb zelfs soms bij 5 meter al geen verbinding.
Het leuke is dat Zigbee een mesh netwerk is:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mesh_networking
iedere lamp is een node die ontvangen berichten ook voor andere lampen in het netwerk doorgeeft aan de andere nodes achter hem en dus een soort van doorgeefluik is.
Dus  je zou ook halverwege een extra lamp kunnen hangen als die in hetzelfde zigbee netwerk hangt zal deze de berichten doorsturen. Geen extra bridge nodig.