Meridian G68 start niet meer op

Started by Faker007, October 22, 2016, 18:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faker007

Sinds enkele dagen wil mijn Meridian G68 controller niet meer opstarten (versie met balanced outputs).

Ik hoor een aantal klikgeluiden (relays ?) en "Meridian" verschijnt op de display, maar daar blijft het bij. Ik heb al een keer al de kabels losgemaakt maar het probleem blijft. Het lijkt dus dat de Meridian gereviseerd zal moeten worden, of heeft iemand nog zaken die ik eerst zelf kan uitproberen ?

Ik ben al een tijdje niet meer actief in het HT gebeuren, maar weet nog dat de vorige revisie me ca 800 Eur heeft gekost ... ik vraag me af of dit apparaat dat vandaag nog waard is, of dat dergelijke uitgave op dit apparaat vandaag niet zo zinvol meer is.


rovinggecko

Stuk gaat ie niet veel opleveren denk ik.

Een bekend euvel met de G68 is de voeding.
Die kan je, als je niet al te onhandig bent, zelf vervangen.

Als je pech hebt dan is er (door de stukke voeding), meer gesneefd en moet er meer vervangen worden. Dan wordt het wat lastig.
Zal wel even de topic \ wiki opzoeken op de hitchhikers en in dit topic zetten.

Ik ben nog uitermate content met mijn G68.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

#2
De standaard voeding is een ECM40UT31. 5 tientjes (+ shipping) by Farnell.

http://www.meridianunplugged.com/wiki/index.php?title=Power_Supply_Replacement
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Faker007

Bedankt voor de tips. Zal hem eens openleggen en kijken of ik daar wijzer van word.

Faker007

Quote from: rovinggecko on October 22, 2016, 19:13:54
Een bekend euvel met de G68 is de voeding.
Die kan je, als je niet al te onhandig bent, zelf vervangen.
Door omstandigheden (vooral opzij gezet en vergeten  ;)) wat meer tijd overheen gegaan, maar het was inderdaad de voeding en werkt inmiddels weer perfect.
Goeie tip dus.

rovinggecko

[emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer