Audio Show iEar’ 2016 Zaterdag 5 & zondag 6 november 2016

Started by Robiwan, October 21, 2016, 23:34:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Zie ik D&D Audio op de plattegrond, lees ik het kopje erboven en staat er Devialet. Niet de Nederlandse D&D dus?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Quote from: Bas Akkerman on October 22, 2016, 08:03:02
Zie ik D&D Audio op de plattegrond, lees ik het kopje erboven en staat er Devialet. Niet de Nederlandse D&D dus?

inderdaad, raar.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dirk

Dutch & Dutch Audio heeft (hoe leuk hij ook is) imo z'n naam niet zo heel gelukkig gekozen...want er was idd al een D & D Audio
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on October 22, 2016, 09:05:54
Dutch & Dutch Audio heeft (hoe leuk hij ook is) imo z'n naam niet zo heel gelukkig gekozen...want er was idd al een D & D Audio
Dat vermoedde ik al. Wordt nog leuk in de toekomst. Maar ik weet zeker dat de Nederlandse D&D dusdanig aan de weg gaan timmeren dat D&D Audio vaak met hen zal worden geassocieerd. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on October 22, 2016, 08:03:02
Zie ik D&D Audio op de plattegrond, lees ik het kopje erboven en staat er Devialet. Niet de Nederlandse D&D dus?

De importeur van Devialet is D&D audio.

Robiwan

Vanmiddag even langs in het Koning Willem II stadion, ben benieuwd.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

denoontje

Eerst snoeien dan mogelijk ook ff naar tilburg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Bama

Ik ga zo ook even de tuinman heeft voor mij gesnoeid. :)

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

denoontje

Mooi ff de chauffeur gesproken van groenvoorziening.... is snoeidag bij ons....
Ik had blijkbaar vooraf moeten bellen om de spullen op te halen. Maar gelukkig maak hij uitzondering voor mij zodat ik geen 10 keer complete straat uit te lopen  met al het groen afval. Hup met de kraan in de vrachtwagen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

En nu ff naar tilburg duzz


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Robiwan

leuke show en een tijd blijven hangen bij Creek en de Tannoy XT8f coaxiale speakers. Die staan op m'n lijstje. Heerlijk geluid.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

fietser

Ik had wat oponthoud door snoeien onderweg ;D
Verslagje volgt.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

denoontje

FF snel op en neer geweest. Niet al te druk en op zich mooie locatie. Alleen om er te komen moet je echt ff goed op je nav blijven kijken!
Naam met net klonk weer erg lekker voor zo'n klein setje.
Tijdje in de HT zaal gezeten (niet in de d-box) en tja trilnov is wel een geweld zeg.
Bij B&W uitleg gehad over de nieuwe speakers, daar was het dan weer wel druk.
Even voor een maat van me bij electrocompaniet geweest met wat vragen.
Had niet veel geduld en dus snel naar huis om de eigen set te luisteren....met een potje

Veel Kef speakers in iedergeval.


eMVe

Quote from: Harry HT on November  5, 2016, 18:17:35
Hi,

Hoe was het bij de show?

Gegroet,

Harry

Hoe was het bij de show. . . op de heenweg zei ik tegen mijn zoon "alleen zou ik niet gegaan zijn" en na afloop bleek dat een juiste beslissing te zijn geweest. Maar ik was dus niet alleen en dat maakte het tot best gezellig en leuk genoeg voor een paar uurtjes.
In vergelijking tot vorig jaar vond ik het duidelijk minder sfeervol en interessant, dat zal voor een deel gevoelsmatig zijn, maar wij vonden het beiden een rumoerige show, vooral op de tweede verdieping met érg kleine hokjes en een open verbinding met het horeca gedeelte. Knap vond ik wat de mensen van Kaleidascope(?) e.d. er nog van hadden weten te maken; leuk gevonden in die ruimte!
Verder vond ik er niets opzienbarends; Hegel met KEF was één van de betere combinaties, maar dat was vorig jaar ook al zo. Opmerkelijk was dat B&W demonstreerde met McIntosh en Audiac in hun hoofdset met McIntosh en. . . B&W; dat geeft dus geen grote meerwaarde. De 'nieuwe" 800 serie klink nog steeds als B&W en, hoewel zeker niet slecht, daar moet je van houden. Overigens was het bij KEF en Hegel iets gelijksoortigs, maar daar was het eindresultaat, voor zover ik dat kon beoordelen, want het was de keren dat we er langs gelopen zijn érg druk, wél duidelijk verschillend.
Ook opmerkelijk was de muziekkeuze bij Marantz: érg slecht (althans de drie nummers die we het daar uitgehouden hebben). Weet iemand wat de luidsprekers waren die daar stonden?
We hebben ook een poosje staan praten bij de stand van Project; erg leuk en onderhoudend, vooral omdat het gesprek meer niet dan wel over de draaitafels ging.
Ben ik op dit moment van plan volgend jaar weer te gaan als het georganiseerd gaat worden? Op deze locatie kan ik dat vrijwel zeker met nee beantwoorden, mocht het terug gaan naar Oisterwijk zal het van verdere omstandigheden afhangen. Om misverstanden te voorkomen: het geheel was goed en professioneel georganiseerd; daar ligt het zeker niet aan.
Ik heb weinig foto's gemaakt, maar ik probeer er wat bij te voegen.








Bama

Ik vond het behoorlijk druk maar erg leuk opgezet. Diverse sets gehoord die erg goed klonken ook. B&W 800 serie op Mcintosch en ook de grote monitor audio set met Leema en dan vooral met de platenspeler vondt ik erg goed klinken.
Trinnov was ook indrukwekkend, even met Ron gesproken en die heeft me nog wat tips gegeven.
De stoelen die ze hadden staan met het trilgebeuren er in is dan weer niks voor mij.
Nog wat informatie opgevraagd voor inbouwspeakers ook.

Leuke show en mocht hij er volgend jaar weer zijn ga ik zeker weer.

denoontje


Deleted User

Quote from: eMVe on November  5, 2016, 19:01:27
Ook opmerkelijk was de muziekkeuze bij Marantz: érg slecht (althans de drie nummers die we het daar uitgehouden hebben).

Die bolle met die Ipad daaro vond zichzelf interessanter dan Marantz. Zeer slecht dus.... Een zeer gemiste kans voor de nieuwe set van Marantz. Als Mr Ken himself aanwezig was, zou hij zich kapot schamen. ik hoop dat iemand van Iear dit leest.

Al met al een zeer leuke show.


Robiwan

Quote from: jazzman on November  6, 2016, 08:21:22
Die bolle met die Ipad daaro vond zichzelf interessanter dan Marantz. Zeer slecht dus.... Een zeer gemiste kans voor de nieuwe set van Marantz. Als Mr Ken himself aanwezig was, zou hij zich kapot schamen. ik hoop dat iemand van Iear dit leest.

Al met al een zeer leuke show.

:D :D Ik vond die gast juist wel grappig.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

fietser

Bijtijds richting Tilburg gegaan en dat was maar goed ook. Laatste parkeerplekje naast het stadion en dat om 10.45. Dat beloofde wat voor wat betreft de drukte. Bij ingang vroeg ik mij af of er ook een Volvo evenement was vanwege de prominent geparkeerde auto's. Achteraf bleek dat hier B&W speakers in zaten. Je kon er ook naar luisteren en als het mooi vond klinken moest je de auto erbij nemen  ;)
Lift naar boven gepakt en in de nachtclub van Monitor audio getrokken. Op dat moment stond de Platinum te spelen, net zal wel aan de ruimte gelegen hebben maar het ging echt niet. Later nog een keer terug geweest toen er kleinere stonden te spelen en ook dit was niet je van het. Wel leuk dat er zoveel Transrotor spul stond. Heb echter geen plaatje gehoord.
Daarna naar B&W (de witte 800) met Macintosch. Ik vind dit geen gelukkige combi en ook hier kon het mij niet bekoren. De set met de zwarte 800 klonk wel beter. Door naar Marantz en speakers van mijnheer Fick (gelukkig geen Duitser). Hele opstelling deed imo afbreuk aan Marantz. Dit moet echt beter kunnen. Alhoewel dit op een kort bezoek is gebaseerd. Het paarse led licht veroorzaakte hier en ook in enkele ruimtes letterlijk hoofdpijn.
Door naar Focal en electrocampaniet Ik vind dit een geslaagde combi en in een goede ruimte gaat het vast nog beter werken.
Dat eenvoudig en low budget ook prima kan klinken bewezen voor mij Qacoustics met Myryad versterking. Niks toeters en bellen simpele set die ook in een qua afmetingen goede ruimte stond.
Wat ik met Hegel en Kef aan moet weet ik niet. Ik kwam binnen en toen stonde de kleine Reference te spelen. Klonk ruimtelijk en open maar was wel sterk afhankelijk van de gespeelde muziek. Toen begon de vertegenwoordiger over het topmodel de Muon. Ik had deze nog nooit gezien en idd een blikvanger. Na een uitleg dat er 9 drivers inzaten en er 100 uur op gepolijst was kwam het tot een waardebepaling en die bleek 160.000 euro te zijn. Er bleken 80 paar wereldwijd verkocht te zijn. De eigenaren van het eerste uur konden inmiddels hun Muon laten updaten naar de huidige maatstaven. Voor 12.000 euro kwam een monteur van KEF dit overal ter wereld aan huis doen. Zo lekker gemaakt kon het grote genieten beginnen. De vertegenwoordiger gaf aan discjockey te zijn geweest meet een voorliefde voor reggae. Het eerste nummer werd ingestart en de halve ruimte liep leeg! Wil je dit soort spul aanprijzen zorg dan in ieder geval dat je (letterlijk) de ruimte hebt.
Even op mijn kameraad staan wachten voor de Sonos stand. Werd ik door een enthousiaste verkoper aangesproken. Mooi hé. Kun je ook een surround set van maken. Op mijn reactie dat Sonos geen DTS en High res audio aankon gaf hij aan dat hij dat niet wist.  :nowink: :nowink:
T&A en dynaudio contour zitten luisteren. Dit klonk erg mooi. Origineel was ook dat er een playlist was met enkel Scandinavische artiesten. Gedaan omdat Dynaudio natuurlijk Deens is. Voor mij een van de betere demo's in een normaal verlichte ruimte.
Een verrassing was voor mij de Melco, Nuprime, Scansonic 2.5. Weer een kleine set die verrassend ruimtelijk en gedetailleerd klonk.
De prijs voor de mooiste verpakking ging naar Audioquest (zie foto).
Naim speelde met de nieuwe Uniti met Neat speakertjes. Wederom een ongelukkige ruimte. Dit zal beter moeten kunnen.
Het viel mij wederom op dat ik ook op deze show de veelal wat kleinere sets het beste uit de verf kwamen.
De show blijft natuurlijk toch een dealershow en dit geeft beperkingen aan de hoeveelheid merken. Dat kan een verademing zijn t.o.v. Veldhoven. Ik heb echter het idee dat er ook wat ongelukkige combi's hierdoor zijn ontstaan. Vond de luisterruimtes niet geweldig en had ook het idee dat nergens de moeite was genomen om akoestisch of elektrisch iets aan te passen. Althans niet in de ruimte waarin ik ben geweest. Behalve bij Qacoustics
Eerste keer in een grote setting zijn er voor de organisatie nog wel wat verbeterpunten.

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

RonK.

Quote from: Robiwan on November  5, 2016, 18:29:10
leuke show en een tijd blijven hangen bij Creek en de Tannoy XT8f coaxiale speakers. Die staan op m'n lijstje. Heerlijk geluid.

Ik vond dat ook een fijne combi idd, die Tannoy's klonken fraai, zeker wat betreft hun prijs.

Robiwan

Quote from: fietser on November  6, 2016, 12:36:07

Een verrassing was voor mij de Melco, Nuprime, Scansonic 2.5. Weer een kleine set die verrassend ruimtelijk en gedetailleerd klonk.


Grappig, dat klonk gisteren echt helemaal nergens naar :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2