Op zoek naar een Tab Tension scherm voor in de woonkamer ..

Started by N1v3K, October 21, 2016, 16:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Beste HT fanaten  ;D ,

Op dit moment projecteer ik in de woonkamer op een Kingpin spanscherm.
Dit heb ik destijds van iemand overgenomen met de insteek om te kunnen testen of het formaat en de gain me aanstaat, alvorens over te gaan op een dure, uitrolbare variant.

Omdat het wel in de eerste plaats een woonkamer betreft, wil ik nu overgaan op een tab tension.
Daarbij zou het scherm moeten voldoen aan de volgende criteria:

- Ergens tussen de 100 en 110 inch diagonaal (De Kingpin die ik nu heb is 104" en dat is prima).
- Geschikt voor toekomstig beeldmateriaal (4K en HDR).
- Een gain van maximaal 1.0 (De Kingpin heeft dat nu ook en is voor mij helder genoeg).
- Geschikt voor een woonkamer die goed verduisterd kan worden (ik heb lichtdichte gordijnen), maar wel met wit plafond en een witte wand. Anders gezegd: een scherm wat de zwartwaarden en het contrast ten goed komt. (Moet ik hierbij denken aan bijv. een grijs doek, of houd ik het beter gewoon bij (mat)wit?).

Budget is ca. 1.500 euro (+/- 10%).

Wat ik zelf al had gevonden is Kingpin (kortom hetzelfde doek als nu, maar dan tab-tensioned).
Verder kwam ik Screenint tegen.
En dan nog Lumene Screens, maar dan houdt het met mijn zoektocht wel een beetje op.

Hebben jullie nog suggesties of richtingen waarin ik het zou kunnen zoeken?  8)

Valkyrie

Misschien Stewart Filmscreen toevoegen aan de zoektocht?
Het zijn wel dure schermen, maar wellicht is er ergens een demo beschikbaar?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

En dat zwarte scherm? Van die franse toko...kan ff niet op de naam komen...aargg. Is ook een heel topic over. Zo,n zwart scherm is natuurlijk nog fijner om naar te kijken in de huiskamer.

Valkyrie

Quote from: Raymond187 on October 21, 2016, 17:27:20
En dat zwarte scherm? Van die franse toko...kan ff niet op de naam komen...aargg. Is ook een heel topic over. Zo,n zwart scherm is natuurlijk nog fijner om naar te kijken in de huiskamer.

Black Diamond? ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

Nee die niet, want die kost 5k.

Hoe ver zit je van je scherm af? Ik zit 4.2m . En 110"vind ik een perfecte maat.  Maatje kleiner zou dan net niet zijn ivm bios gevoel.

Zo,n Extrem scherm. Zag ergens 2.2m nieuw 1500 euro

http://www.avsforum.com/forum/23-screens/1474261-xtrem-screen-daylight-cheaper-alternative-black-diamond-user-review.html

Dirk

Xtrem screens is idd een zeer mooi alternatief voor de SI (Black Diamond) schermen en ze zitten behoorlijk wat lager qua prijs.

Ik heb hier zelf tot volle tevredenheid een exemplaar hangen in een compleet witte woonkamer en zou niets anders meer willen (of toch...een maatje groter :D)
fwiw: sponsor Cinedream heeft ze in z'n aanbod (prijzen staan op z'n website) en hij organiseert dit weekend een happening waar deze ook volop te zien zijn  ;)

met 1500€ kom je er volgens mij (net) niet voor een 110", maar wie weet kan je op de happening van dit WE wel leuke deals maken...

btw; tab tensioned is op 110" NIET nodig bij deze schermen. de mijne heeft een breedte van 2m50 en is nog perfect vlak na meer dan een jaar (dagelijks) gebruik.

edit: typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

N1v3K

Quote from: Dynky on October 21, 2016, 18:57:44

btw; tab tensioned is op 110" NIET nodig bij deze schermen. de mijne heeft een breedte van 2m50 en is nog perfect vlak van meer dan een jaar (dagelijks) gebruik.

Die breedte van 2,50 m... Is dat zichtbreedte, of breedte van het totale scherm? Mijn huidige Kingpin heeft een zichtmaat van 2,30 m breed.

Dirk

breedte vd cassette is 2m50 omdat ik niets groter naar boven kreeg in de lift (woon op het 9e)
de schermfolie zelf is 2m43 breed, maar omdat ik gekozen heb voor hun "Dynamic Black Contour" (= zonder zwarte boord) projecteer ik op zo'n 2m38 breed.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

N1v3K

Vandaag op de Happening gekeken naar de Daylight schermen van Xtrem.
Ik zet hem erbij op de lijst al is de prijs, ondanks de korting, wat aan de hoge kant  :turn:

Raymond187


Charlemagne

Quote from: N1v3K on October 22, 2016, 20:22:41
Vandaag op de Happening gekeken naar de Daylight schermen van Xtrem.
Ik zet hem erbij op de lijst al is de prijs, ondanks de korting, wat aan de hoge kant  :turn:

Als je nu toch duur gaat doen: de Projecta Elpro HD Progressive met gainwaarde 0.6 zet een bijzonder fraai plaatje neem met mooie zwartwaarden. Forumsponsor Mediasluis heeft hem hangen en kan hem demo'en.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

N1v3K

Quote from: Raymond187 on October 22, 2016, 22:20:44
Wat vond je van het scherm zelf?

Het gaf een mooi plaatje, maar het was wel lastig vergelijken. Er hingen alleen Xtrem schermen. Voor een goed vergelijk had ik er wel een ander scherm direct naast willen zien. Wel heeft Werner gedemonstreerd wat er met zijdelingse lichtinval gebeurt door er met een zaklamp op zijn telefoon op te schijnen. Gaf veel minder diffuse lichtvervuiling dan ik bij mijn huidige Kingpin had getest.

Wat ik van hemzelf begreep, is dat het ook in een duistere ruimte voordelen heeft. En niet alleen in een lichte woonkamer. Er is namelijk minder diffuse lichtreflectie naar boven en de zijkanten toe. Waardoor het beeld er beter uit springt, zo te zeggen.

N1v3K

Quote from: Charlemagne on October 23, 2016, 02:10:32
Als je nu toch duur gaat doen: de Projecta Elpro HD Progressive met gainwaarde 0.6 zet een bijzonder fraai plaatje neem met mooie zwartwaarden. Forumsponsor Mediasluis heeft hem hangen en kan hem demo'en.

Die heb ik ooit al eens gezien  :)

Raymond187


N1v3K

Schermbreedte 250cm kost zo'n 2650 euro. Met eventuele inruil van mijn spanscherm 500 euro korting...

Raymond187

€ 2150 hou je dan over... heb je dat er voor over?

Ben ook wel benieuwd hoever die uitrollen/zakken. Kingpin scherm wat ik nu heb zou eigenlijk nog 8CM moeten en kunnen zakken. Dan hangt hij precies boven me center.

Hoe hoog hangt jou scherm nu boven de vloer?

N1v3K

Onderzijde huidige scherm hangt op ca. 65-66 cm. Maar dat is een vast spanscherm ;)
De Xtrem schermen zijn wel te krijgen met een grotere blackdrop. Dus dat is alvast geen issue.

Wat ik van Werner begreep, maken ze zelfs volledig op afroep. Behuizing, kleur kopse kanten, moter links of rechts, blackdrop, afmeting scherm kan zelfs nog aangepast worden.
En dat zonder meerprijs.. :)

N1v3K

Ik denk dat de Xtrem gaat afvallen... om de doodeenvoudige reden dat ik niks meer van Werner hoor..  (pb en mail) :eh:

Misschien toch eens de ogen open houden voor een tweedehands scherm of demo..

Dirk

mail dan gewoon rechtstreeks met Xtrem, heb ik ook gedaan (toen was er nog geen dealer) en de communicatie verloopt extreem (no pun intended) snel en ik geloof dat ze ook behoorlijk hun plan trekken in 't Engels, al deed ik het wel gewoon en Français ;)

Laurent Fernandez (één van de eigenaars) is echt zeer behulpzaam en denkt serieus met je mee, zo kwam ik uiteindelijk bij het model en type wat ik nu heb hangen, ipv een duurdere tab tensioned met lange backdrop waar ik eerst naar informeerde.

productie starten ze idd altijd "op maat", dus je zal in dat geval wel moeten betalen vooraleer ze gaan produceren (mogelijk verloopt dat bij bestelling via Werner anders), maar persoonlijk kan ik het enkel maar aanraden, heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Quote from: N1v3K on November  4, 2016, 17:28:58
Ik denk dat de Xtrem gaat afvallen... om de doodeenvoudige reden dat ik niks meer van Werner hoor..  (pb en mail) :eh:

Misschien toch eens de ogen open houden voor een tweedehands scherm of demo..
Bekend verhaal  :-X

N1v3K

Inmiddels even telefonisch geprobeerd en ik heb weer de nodige informatie van Werner ontvangen.
Hopelijk zondag nog een vergelijk maken tussen Daylight en gewoon matwit ..  :)

N1v3K

Tijdje geleden alweer, maar ben er nog altijd niet uit.  ::)
Sinds vandaag even schermloos.. Dus het wordt tijd om een keuze te maken.

Alleen overweeg ik nu toch om het bij een vast spanscherm te houden. Die tab tensions zijn mooi, maar eigenlijk 3x zo duur als hetzelfde scherm in spanuitvoering  :unhappy:

Voor minder geld kan ik ook een veel beter spanscherm kopen... Moeilijk moeilijk  ;D

N1v3K



N1v3K

Zou goed een Lumene kunnen gaan worden :)
Even wachten op nader bericht omtrent levermogelijkheden...

EDIT: Ein-de-lijk na veel wikken en wegen :D.. Dan toch een keuze gemaakt en de Coliseum Premium van Lumene besteld. Maand levertijd, dus nog even geduld..