Nintendo Switch

Started by jasjenl, October 20, 2016, 17:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Nintendo heeft eindelijk wat meer info over hun nieuwe console vrijgegeven, waaronder dus de naam: Switch

http://www.nintendo.com/switch

Een combi dus van een handheld en een thuis console, met afneembare controllers die je ook los kunt gebruiken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Erik

#1
Moet zeggen even gekeken maar het deed me niks. had iets meer verwacht
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mradem

Hangt een beetje van de specs en games af maar kan zomaar een heel leuk apparaat worden.

Kwabbernoot

Ik ben jarenlange Nintendo fan en dit apparaat gaat er ook vast weer komen maar ik heb er maar weinig vertrouwen in dat dit niet weer zo'n zeperd wordt als de Wii - U.
Schijnbaar mikken ze op de jong volwassenen maar die hebben allemaal een PS4 of XBOne. Wie wil er dan nog een console waarmee je de spelletjes ook elders kunt spelen. Dat zou betekenen dat je thuis dus ook moet kiezen voor de Switch versie van de game, tenzij je alles dubbel wilt doen en kopen. En die zal vast en zeker altijd minder zijn dan de andere twee (of drie incl. PC) versies.
Blijven dus wederom alleen de Nintendo games over.

Het enige voordeel dat ik kan zien is dat misschien nu de handheld serie wordt opgedoekt waardoor Nintendo alle werknemers op de ontwikkeling van games voor de Switch kan zetten. Maar is dit apparaat niet veel te groot en duur om altijd maar mee te slepen?

Nee, ik heb er geen vertrouwen in.

Groeten...

mradem

Het handheld gebeuren is meer een extra. Voor Nintendo is dit met name een home console. De 3ds etc gaan dus ook gewoon door.

Kwabbernoot

Wat ze met de 3ds doen weet ik niet maar het handheld gedeelte van de Switch is niet "meer een extra". Dat is de speerpunt van dit hele apparaat. Hij werd in het begin ook door Nintendo naast beide andere platformen gezet. Dat hebben ze later bijgeschaafd. Als je ziet wat het handheld gedeelte aan extra kosten meebrengt voor de console kun je dit niet zomaar wegzetten als "meer een extra".

Groeten...

scoc

Ik denk ook dat dit vrij fragiel is. Zeker met die losse controllers die je dan moet vastclicken aan de portable console. Dit moet gewoon problemen geven wanneer je dit veel gebruikt en deze komen binnen de korste keren los. Ook deze controllers los gebruiken ziet er wat onhandig uit. En 720p op een mobiel device in 2017 is ook niet van deze tijd.

Ik vrees dat dit een flop wordt en de laatste console van Nintendo voor men louter nog games in licentie maakt voor tablets etc.

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

mradem

Quote from: Kwabbernoot on October 20, 2016, 22:57:21
Wat ze met de 3ds doen weet ik niet maar het handheld gedeelte van de Switch is niet "meer een extra". Dat is de speerpunt van dit hele apparaat. Hij werd in het begin ook door Nintendo naast beide andere platformen gezet. Dat hebben ze later bijgeschaafd. Als je ziet wat het handheld gedeelte aan extra kosten meebrengt voor de console kun je dit niet zomaar wegzetten als "meer een extra".

Groeten...

Ze hebben zelf naar buiten gebracht dat dit vooral een home console moet gaan worden.

Snutchz

Quote from: mradem on October 20, 2016, 23:37:54
Ze hebben zelf naar buiten gebracht dat dit vooral een home console moet gaan worden.
Voor de Japanse markt zal het volgens Nintendo vooral 'n portable device moeten gaan worden .. vandaar ook de naam 'Switch'  :P

Het gaat mij voornamelijk om de nieuwe Mario (Kart), Zelda, Metroid, DK, Kirby enz. Wat het apparaat kan en wat voor 'n grafische chip het behuist, interesseert mij eigenlijk geen drol  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WickedGame

Ben voor het eerst weer eens enthousiast door een device van Nintendo.

Ik koester nog teveel mijn NES 8-Bit :D

Al ben ik nog wel van plan de classic edition te kopen uit pure nostalgie :D

Siddartha

Het idee is wel leuk. Vraag me wel af hoe het gaat met online games, werkt dat dan ook portable?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

WickedGame

Quote from: Siddartha on October 21, 2016, 14:21:16
Het idee is wel leuk. Vraag me wel af hoe het gaat met online games, werkt dat dan ook portable?

Zover ik het een beetje kon begrijpen kan je sowieso tegen andere switch users in de buurt spelen. Online (internet) ben ik nog niet tegen gekomen.

VincentG

Net wat van de Switch gezien. Not my cup of tea. Heb laatste jaren sowieso niks meer met Nintendo, terwijl ik het vroeger zo geweldig vond. Vind het eerder verschrikkelijk dan tof, ondanks dat ik hun innovatie enorm zou moeten waarderen. Behoor niet tot hun doelgroep, houd ik het dan maar op.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Spijkie

Het valt en staat met de beschikbare games, daar loopt nintendo helaas in achter. Er word nog teveel op Mario geteerd.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Stadium III

Hier sinds een kleine week een switch met mariokart 8

Moet zeggen fun gehalte dikke 10,verder over beeld en geluid tot nu toe niks te klagen
Alleen weinig games ,deze maand komen er meer uit
Het los klikken can controlers ook ok,verder 720p ook ok op het kleine scherm
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Kwabbernoot

Weinig games? Weinig tripple A games, dat wel maar games zijn er genoeg. En als je een beetje kijkt wat er dit jaar nog aan zit te komen. Het zijn er meer dan ik tijd voor heb. En met Zelda kun je ook nog een beste tijd mee vooruit.

Nog drie weken en dan komt Mario Odyssey uit. Het is lang geleden dat ik zo heb uitgekeken naar een nieuwe Mario.

Groeten...

Stadium III

Heb mario al in pre order staan
5.2.4 Marantz Klipsch setup