marantz pm 7003 linker kanaal valt weg

Started by audio_stabilo, October 18, 2016, 11:59:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedemiddag.

Gister heb ik van iemand een Marantz versterker overgenomen. Gisteravond de hele avond zitten luisteren. Echter ging ik vanochtend even het nieuws kijken. Dan staat die natuurlijk zacht. Ik hoorde het linker kanaal niet. Als ik hem iets harder zetten kwam die er bij. Nu deed ik ook even het speaker knopje naar a en speaker serie b zetten toen werd die weer zacht. Beide kanAlen. Draai je weer iets aan de volume knop is die goed. Wat kan dit zijn ?

Thanatos

Een vies/geoxideerd relais of ergens een slechte soldering.

Redelijk simpel te verhelpen.

audio_stabilo

En waar in de Marantz kan ik dat het snelste vinden zonder hem helemaal uit elkaar te moeten halen

chansig

Potmeter niet helemaal oke meer ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Nog even een testje gedaan. Het maakt niet uit of het volume nou zacht staat van de Marantz, Als ik het volume op de helft zet van mijn maranz en mijn speler van de computer zacht hoor ik ook het kanaal niet. Soms beide niet. Dus als die maar een zacht signaal krijgt doet die dat.

Lijkt mij dan geen potmeter toch?

HermanW.

Waarschijnlijk relais. Ik heb het met mijn PM 8003 gehad. Bekend euvel van Marantz.

GreyGhost

Ik heb last van hetzelfde probleem bij mijn pm7001, suggesties van hoe of bij welk bedrijf dit gerepareerd kan worden?

audio_stabilo

Ben ook benieuwd.  Maar sowieso raar dat die het ook doet als ik mijn volume open zet en de computer zacht.

Pjotr

#8
Neem even contact op met forumlid SB MARANTZ. Hij kan je vast wel helpen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

rexp

Ook gehad met mijn voormalige PM7004. Ik heb hem via de dealer laten repareren, kostte iets van 100 euro.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson