welke atmos / dtsx receiver

Started by rwalstijn, October 14, 2016, 16:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rwalstijn

ik ben zoekende naar een nieuwe receiver. mijn voorkeur gaat uit naar een onkyo maar ik kom toch wel enkele beperkingen tegen bij de tx-rz1100 (voor mij grootste beperking is 1 hdmi out met ondersteuning voor alle hdmi poorten)
mijn huidige onkyo ondersteunt 2 hdmi out over alle hdmi-in poorten
ik wil ondersteuning voor 3d, 4k, hdr, hdmi 2.2
mijn opzet is nu nog 7.1.2 maar wil met atmos ook de mogelijkheid hebben uit te breiden naar 7.1.4 (mag ook met een losse versterker voor de front channels - ook niet ondersteund door de onkyo-tx-rz1100)
Ik heb in het verleden sony en yamaha receivers gehad en de laatste 10 jaar draai ik alleen nog maar op onky, zelfs het hdmi moederbord probleem heeft me daar niet van weerhouden :-)   Ik ben redelijk gehecht aan de onkyo klank...
kortom de laatste 10 jaar heb ik geen vergelijk gemaakt met andere receivers, welk advies kunnen jullie mij geven mbt receivers die de klank hebben van de onkyo maar wel meer hdmi out en pre out front ondersteunen en niet direct in het 2000+ segment zitten ?
wellicht ter aanvulling: 2 grote zelfbouw scanspeak front speakers, 1 grote scan speak center speaker, 4 surround A25 speakers en sub is nu nog pb2000 maar gaat een arendal 3 worden

ervaring en advies is welkom

André_84

heb zelf een Marantz sr6010, die voldoet volgens mij aan de eisen die jij noemt qua aansluitingen en audioformaten. De klank van Onkyo zal het wel niet zijn? :')
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

master30

kan die daarmee in de toekomst naar 7.1.4 dan/
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

palmspar

https://usa.denon.com/us/product/hometheater/receivers/avrx6300h

Heeft zelf 11 versterkers aan boord dus geen losse meer nodig voor 7.2.4 te draaien.

rwalstijn

Ben voorlopig toch maar overgestapt naar een denon: avr-x6200w
Was heel kort voor een hele mooie prijs te krijgen en moet zeggen dat de denon me niet tegenvalt.
Ik denk er nog wel over om de fronts via een separate versterker te gaan aansluiten. En even kijken / afwachten wat onkyo over een jaar gaat doen want de huidige topmodellen krijgen (helaas) niet veel lof

palmspar

Audyssey werkt ook prima dyn volume vind ik erg goed werken bij films en series op -30 volume stand, zou ik niet meer willen missen.
Alleen is de sub niet zo hard ingeregeld vind ik, heb het subwoofer level +4 db gezet
Veel plezier met je denon :colgate:

rwalstijn

Thx, volgende week komt m'n Arendal 3 binnen...zal ik de denon even goed gaan testen  :headbanging:

palmspar

#7
Dat is een stevig subje ha ha, heb zelf een svs sb2000 die als je de specs vergelijkt iets minder zal zijn als de sub 1.
De sub 3 kan zelfs een stuk beter zijn dan een svs pb13 ultra, heb je er reviews van gelezen? ik kon die nergens vinden.
Ken het merk wel heb er wel eens naar gekeken, net als powersound al hebben die veel soorten subs.

rwalstijn