Spuitkurk

Started by SmauG, October 14, 2016, 10:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SmauG

Naar aanleiding van dit verkooptopic op zelfbouwaudio http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=21&t=24181 even een afsplitsing.

Is dit soms hetzelfde spul wat in sommige bioscopen op de wanden is gespoten? Dit lijkt mij een interessant product en heb me altijd afgevraagd wat het was.
Zou het toe te passen zijn als plafondafwerking in de huiskamer om galm weg te nemen/verminderen? (de klaptest)
Zou het direct over spachtelputz te spuiten zijn?

Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen hier.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

KillerbeeNL

eenmaal aangebracht lijkt het mij geen feestje dit weer van het plavond af te krabben/poetsen/harken
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Dirk

en waarom zou je het er dan (alweer) af willen halen?

als je over renovatie oid praat lijkt het me niet lastiger dan de verwijdering van gelijkaardige oppervlaktebehandelingen zoals akoestisch spuitpleister/akoestische vlokken/etc, maar daar ga je toch niet meteen aan zitten denken als je het plaatst, althans...ik niet  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

KillerbeeNL

prima ,  ALS het eraf moet lijkt het mij geen pretje.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

bert stoltenborg

Het is wel dun. Het helpt om leefgeluid wat te temperen maar voor muziek is het een zeer niet-lineaire manier van dempen die de ruimte, omdat je het hoog wegdempt maar het mid en laag niet, vaak zompig qua klank maakt. Net zoals die oude oefenruimten voor bandjes met tapijt op de muren.
Ik bazel maar wat.

Markus2

#5
Quote from: bert stoltenborg on October 14, 2016, 23:19:57
Het is wel dun. Het helpt om leefgeluid wat te temperen maar voor muziek is het een zeer niet-lineaire manier van dempen die de ruimte, omdat je het hoog wegdempt maar het mid en laag niet, vaak zompig qua klank maakt. Net zoals die oude oefenruimten voor bandjes met tapijt op de muren.

Eens. Absorbtie is matig vanwege de compacte wijze van aanbrengen, maar voor (willekeurige) diffusie leent het zich prima. Zeker als men meerdere lagen toepast, dan kan men tenslotte een grotere reliëfvariatie realiseren.

Groet, Mark

Edit; "diffusie" toegevoegd.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1