Review Epson 7300 versus 9300 door Cine4Home, veel foto's

Started by MechanicalAnimal, October 12, 2016, 11:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ppeter

Ik hoop toch wel dat er in de toekomst een betaalbaar TabTensioned Daylight scherm beschikbaar komt. Niet om tijdens de dag, maar vooral s'avonds nog beter van de kwaliteiten van onze TW9300 te kunnen genieten. Door de lichte omstandigheden in onze woonkamer (muren en plafond), moeten we momenteel helaas een beetje inboeten.

Wanneer je de de TW7300 ziet spelen, geeft deze een mooi beeld en kan je er best van genieten.   
Maar als je deze 1 op 1 vergelijkt met de TW9300 tijdens de film Gravity, zie je echt wel het verschil in de zwartwaarde! Wij zijn zeer tevreden met de TW9300, maar mochten we een kleiner budget gehad hebben, hadden we kunnen leven met de TW7300.

We kijken ernaar uit om binnenkort te kunnen genieten van UHD 4K HDR! (aankoop UHD player) 😎
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Erik

Wat is eigenlijk een minimum bedrag waar je wel op moet rekenen voor een redelijk scherm. Kom je ergens met 300 euro of kun je dan net zo goed een muur nemen?

Ps ik keek even op je site bij schermen maar bij schermen en prijzen heb ik de prijzen niet kunnen vinden wel een stuk of tien pdf files die ik kon dloaden maar ook na dloaden hiervan en doorlezen geen prijzen gevonden.
Welke PDF moet ik daarvoor hebben of is er een sectie waar de prijzen wel staan?
Kan zijn dat ik wat kippig ben en wat gemist heb


Quote from: Mediasluis on April 21, 2017, 16:06:07
Dan wordt de kwaliteit van beiden op dezelfde manier gedegradeerd en blijft het verschil hetzelfde.
Verschil tussen beiden is behoorlijk groot.

De reden dat mijn klanten de keuze laten vallen op een goedkopere is omdat ze het geld er niet voor over hebben om die extra zwartwaarde te verkrijgen en niet omdat ze het niet zien.
Overdag klopt dit wel en moet je gewoon minder kritisch zijn, maar 's avonds zie je het verschil altijd wel.
Als je omstandigheden zo zijn dat je het verschil niet kunt zien tussen een TW9300 en een TW7300, dan is het eigenlijk ook niet de moeite waard om voor een TW7300 te gaan en zou ik een hele goedkope projector aanschaffen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

darkrunner

#27
Quote from: Erik on April 23, 2017, 20:53:16
Wat is eigenlijk een minimum bedrag waar je wel op moet rekenen voor een redelijk scherm. Kom je ergens met 300 euro of kun je dan net zo goed een muur nemen?
Esmart germany heb daar men vast scherm gekocht nog geen moment spijt van gehad, kader is afgewerkt in velours en doek is spek glad, je kan hen altijd mailen voor een kortingscode.
Heb vaste schermen van  €700  gezien en die Esmart doet er niet voor onder in tegendeel, de tijd dat schermen perse + €800 moeten kosten is al lang voorbij vooraleer iets goeds te hebben.
Wil je een rol scherm/electrisch word het een ander verhaal dan moet je echt voor een tab-tension gaan vele zijn er tevreden van hun Cinema 4K-Series  scherm van bij de Nextshop.
Nu veel hangt ook af van je kamer, men ht ruimte is volledig donker dan hoef je qua scherm ook niet zo kritisch te zijn.

Mediasluis

#28
Quote from: Erik on April 23, 2017, 20:53:16
Wat is eigenlijk een minimum bedrag waar je wel op moet rekenen voor een redelijk scherm. Kom je ergens met 300 euro of kun je dan net zo goed een muur nemen?

Reken voor HD Progressive zo rond de €750 afhankelijk je formaat.

Quote from: Erik on April 23, 2017, 20:53:16
Ps ik keek even op je site bij schermen maar bij schermen en prijzen heb ik de prijzen niet kunnen vinden wel een stuk of tien pdf files die ik kon dloaden maar ook na dloaden hiervan en doorlezen geen prijzen gevonden.
Welke PDF moet ik daarvoor hebben of is er een sectie waar de prijzen wel staan?
Kan zijn dat ik wat kippig ben en wat gemist heb

De reden dat ik geen kant en klare prijzen heb staan, is omdat ik vaak een setkorting geef. Ook wil ik liever met de klant overleggen, zodat ze een geschikt scherm kopen dat in hun situatie past, qua formaat, gain, ratio en soort. Zelfs de leveranciers adviseren soms een verkeerde gain voor een verkeerd formaat of verkeerde situatie. Het is erg jammer als je een scherm hebt besteld waarmee je niet het beste uit je situatie haalt.
Je kunt mij dan ook het beste even een e-mail sturen naar: info@mediasluis.nl
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis