8 TB harddisk in meerdere partities en daarna leesbaar in Dune?

Started by jeepee, October 7, 2016, 13:49:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Ik vroeg mij af of ik een 8 tb hd met geschikt docking station op mijn computer zo kan partitioneren dat je bv er 2 maal 3 tb van maakt en 1 maal 2 tb, en of zo'n schijf dan herkent wordt in mijn Dune Duo bv?

dennism

Als de Dune met dat formaat schijven en de gebruikte schijfindeling / filesystems om kan gaan moet dat geen issue zijn. Maar daar zal je denk ik even de documentatie van de Dune voor na moeten lezen, daar staat vaak wel in wat er ondersteund wordt en of er mogelijke beperkingen zijn.

bmateijsen

Quote from: jeepee on October  7, 2016, 13:49:09
Ik vroeg mij af of ik een 8 tb hd met geschikt docking station op mijn computer zo kan partitioneren dat je bv er 2 maal 3 tb van maakt en 1 maal 2 tb, en of zo'n schijf dan herkent wordt in mijn Dune Duo bv?

Als je de partities apart aanmaakt in SMB of NFS, dan is dat geen probleem.

eduard

Hoi bjorn.
Dat zijn share optie geen partitie indeel optie. filesystem

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


MaxxMark

Het probleem zit hem in de (hardwarematige) adressering op blockniveau. Niet op filesystemniveau. Ik acht de kans klein dat het gaat werken.

Dikke kans dat de Dune de disk qua formaat ziet als het grootste wat hij hij ondersteunt. Dus als dat 5TB is, dan ziet hij 1x 3TB 1x 2TB en daarna niks meer. Met een beetje pech ziet ie 2x 3TB waarvan de laatste 1TB niet te gebruiken is. Of gewoon maar 1x3TB.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bmateijsen

Tuurlijk... dat is waar ook. En hoe kan je dit dan het makkelijkst oplossen?

Quote from: MaxxMark on October 14, 2016, 15:55:22
Het probleem zit hem in de (hardwarematige) adressering op blockniveau. Niet op filesystemniveau. Ik acht de kans klein dat het gaat werken.

Dikke kans dat de Dune de disk qua formaat ziet als het grootste wat hij hij ondersteunt. Dus als dat 5TB is, dan ziet hij 1x 3TB 1x 2TB en daarna niks meer. Met een beetje pech ziet ie 2x 3TB waarvan de laatste 1TB niet te gebruiken is. Of gewoon maar 1x3TB.



MaxxMark

Niet :)

Maar ik maakte uit de vraagstelling op (misschien onterecht) dat hij zich afvroeg óf het mogelijk was (niet hoe het op een andere manier kan). In dat geval zeg ik nee, dat is zeer waarschijnlijk niet mogelijk en wel vanwegen hardware limitaties.

Misschien dat er meer exotische oplossingen zijn, maar dan gaan de kosten niet opwegen tegen de voordelen. Als er gezocht wordt naar alternatieven zou is inderdaad de opmerking van Bjorn het meest eenvoudige. De disk delen over het netwerk vanaf een apparaat dat wel om kan gaan met dergelijke diskformaten.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com