Films streamen vanaf Mac Mini naar Oppo BDP103... Welke software?

Started by LittleNinja, October 4, 2016, 12:19:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Goedemiddag!

Ik heb sinds kort een Mac Mini en ik wil vanaf mijn Mac mini (of een aangesloten harde schijf) films naar de Oppo streamen. Vroeger gebruikte ik hier TVersity voor, maar dat is er dus niet voor Apple.

Welke software gebruiken jullie hiervoor in combinatie met Apple OS?

Alvast bedankt!

Gegroet,
LN

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HAL


LittleNinja

Quote from: HAL on October  4, 2016, 12:21:06
Waarom sluit je de Mini niet rechtstreeks aan?

Hij staat ook rechtstreeks aangesloten, echter geeft dat wat uitdagingen.
De Mac Mini heeft alleen HDMI uit en mijn Arcam haalt daar geen geluid uit.
De Mac Mini herkent geen MKV's dus daar zou ik ook een programma voor moeten hebben.
De Mac Mini heeft geen remote, maar dat is wel mogelijk voor zover mij bekend.

Als laatste is de Oppo in staat te scalen naar 4K (heb ook een 4K scherm) en de Oppo gaat beter om met het geluidsspoor.

Althans, dit zijn mijn huidige overtuigingen. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen


HAL

Of het origineel: Kodi. Zo doe ik het. Met Harmony AB. Maar wel geluid via HDMI. Je kunt hem ook optisch aansluiten natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat OSX niet overweg kan met de nieuwe geluidsformaten zoals TrueHD.

bmateijsen

Quote from: HAL on October  4, 2016, 12:58:12
Of het origineel: Kodi. Zo doe ik het. Met Harmony AB. Maar wel geluid via HDMI. Je kunt hem ook optisch aansluiten natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat OSX niet overweg kan met de nieuwe geluidsformaten zoals TrueHD.

Daarom zou een DLNA server voor Oppo al voldoende zijn. De eigen app van Oppo werkt prima. ;)

Former member 78


_ MarcelloW _

Ik ben totaal niet thuis in het hele mac gebeuren.

Maar een eenvoudige file/mapshare op je netwerk is niet mogelijk?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HAL

Euh... Is de paus katholiek?  :) Wij Maccers draaiden allang netwerkjes toen Dos/Windows ook eens wat ging verzinnen.....  ;D

LittleNinja

Bedankt voor alle reacties mensen! 8)

Quote from: bmateijsen on October  4, 2016, 14:38:22
Daarom zou een DLNA server voor Oppo al voldoende zijn. De eigen app van Oppo werkt prima. ;)

Hi Björn,

Ik ben een flinke leek.. Hoe installeer ik een DLNA server op de Mac Mini? Is dat voldoende en ziet de Oppo dan de Mac Mini?

Quote from: ArjanR1 on October  4, 2016, 14:43:51
Ik gebruik Plex op de 103.

Hi Arjan,

Betekent dit dat je Plex hebt geïnstalleerd op de 103?? Kan dat? Of is dat Plex op de Mac Mini?

Ik dacht dat ik Plex al geïnstalleerd had op de Mac Mini, echter kan ik niet aangeven waar de bibliotheek zich bevindt.

Quote from: _ MarcelloW _ on October  4, 2016, 16:46:31
Ik ben totaal niet thuis in het hele mac gebeuren.

Maar een eenvoudige file/mapshare op je netwerk is niet mogelijk?


Ik ook niet.. :D
Geen idee of de Oppo hem dan ziet en ook decoderen..

Quote from: HAL on October  4, 2016, 16:53:04
Euh... Is de paus katholiek?  :) Wij Maccers draaiden allang netwerkjes toen Dos/Windows ook eens wat ging verzinnen.....  ;D

Wij Maccers? Ik ben pas twee weken een "Maccer" en in eerste instantie vervloekte ik het ding omdat ik de simpelste dingen niet aan de gang kreeg. Maar goed, dat is omdat ik al heel mijn leven met Windows heb gewerkt. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HAL

Quote from: LittleNinja on October  4, 2016, 20:03:21
Wij Maccers? Ik ben pas twee weken een "Maccer" en in eerste instantie vervloekte ik het ding omdat ik de simpelste dingen niet aan de gang kreeg. Maar goed, dat is omdat ik al heel mijn leven met Windows heb gewerkt. ;)

Haha. Dat heb ik tegenwoordig met Windows. Maar waarom heb je dan een Mac gekocht vraag ik me dan af?

Former member 78

Quote from: LittleNinja on October  4, 2016, 20:03:21
Bedankt voor alle reacties mensen! 8)

Hi Björn,

Ik ben een flinke leek.. Hoe installeer ik een DLNA server op de Mac Mini? Is dat voldoende en ziet de Oppo dan de Mac Mini?

Hi Arjan,

Betekent dit dat je Plex hebt geïnstalleerd op de 103?? Kan dat? Of is dat Plex op de Mac Mini?

Ik dacht dat ik Plex al geïnstalleerd had op de Mac Mini, echter kan ik niet aangeven waar de bibliotheek zich bevindt.

Ik ook niet.. :D
Geen idee of de Oppo hem dan ziet en ook decoderen..

Wij Maccers? Ik ben pas twee weken een "Maccer" en in eerste instantie vervloekte ik het ding omdat ik de simpelste dingen niet aan de gang kreeg. Maar goed, dat is omdat ik al heel mijn leven met Windows heb gewerkt. ;)

Ik heb Plex geïnstalleerd op mijn laptop.
Daar staat ook mijn muziek op, maar je kan in Plex gewoon aangeven welke bestanden/mappen je wil toevoegen.

Ik stuur Plex aan via de Oppo Media Control App.
Ik ben een digibeet met dat soort dingen, maar de Oppo herkende Plex en alles wat ik er aan had toegevoegd.




LittleNinja

Quote from: HAL on October  4, 2016, 20:27:56
Haha. Dat heb ik tegenwoordig met Windows. Maar waarom heb je dan een Mac gekocht vraag ik me dan af?

Omdat ik Apple meestal lekker vind werken, gebaseerd op de iPhone, iPad & Apple TV. Ik had er niet bij stilgestaan dat een Mac Mini meer zou lijken op iTunes (waar ik nog steeds een grafhekel aan heb).

Maar goed, het valt allemaal wel mee als je eenmaal geleerd hebt hoe het e.e.a. op te lossen en dan heb je weer een mooi stabiel apparaat in je keten. 8)
( hoop ik...:P )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: ArjanR1 on October  4, 2016, 21:09:08
Ik heb Plex geïnstalleerd op mijn laptop.
Daar staat ook mijn muziek op, maar je kan in Plex gewoon aangeven welke bestanden/mappen je wil toevoegen.

Ik stuur Plex aan via de Oppo Media Control App.
Ik ben een digibeet met dat soort dingen, maar de Oppo herkende Plex en alles wat ik er aan had toegevoegd.





Oke, dus echt vanuit de app. Mooi. Ga ik snel een keer proberen!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

_ MarcelloW _

Quote from: LittleNinja on October  4, 2016, 20:03:21
Ik ook niet.. :D
Geen idee of de Oppo hem dan ziet en ook decoderen..

Dat zou toch een waardeloze mediaspeler zijn die een video-bestand niet kan decoderen.

Ik vind dit een beetje omgekeerde wereld.

Je moet het bestand beschikbaar stellen, en de player doet de rest.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Quote from: HAL on October  4, 2016, 16:53:04
Euh... Is de paus katholiek?  :) Wij Maccers draaiden allang netwerkjes toen Dos/Windows ook eens wat ging verzinnen.....  ;D
Natuurlijk kan een mac een netwerkshare weergeven. Dat was juist de strekking van mijn post.

Waar het om gaat is.. Waarom omslachtig met plex werken, terwijl je een rechtstreekse netwerkshare zou moeten kunnen benaderen met de oppo (of welke willekeurige speler dan ook)?

Dit is een beetje een omweg naar een relatief eenvoudig iets.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HAL

Quote from: _ MarcelloW _ on October  5, 2016, 16:07:13
Waar het om gaat is.. Waarom omslachtig met plex werken, terwijl je een rechtstreekse netwerkshare zou moeten kunnen benaderen met de oppo (of welke willekeurige speler dan ook)?


Omdat bijvoorbeeld Plex, of beter nog Kodi, een mooie omgeving biedt voor alle films en series die je wilt bekijken. Het is dan ook allemaal aan te sturen met een Harmony of zo.

bmateijsen

Quote from: _ MarcelloW _ on October  5, 2016, 16:07:13
Natuurlijk kan een mac een netwerkshare weergeven. Dat was juist de strekking van mijn post.

Waar het om gaat is.. Waarom omslachtig met plex werken, terwijl je een rechtstreekse netwerkshare zou moeten kunnen benaderen met de oppo (of welke willekeurige speler dan ook)?

Dit is een beetje een omweg naar een relatief eenvoudig iets.

De Oppo ziet toch niet direct de Mac als je daar geen DLNA server op draait? De partitie is toch geen SMB?

_ MarcelloW _

Quote from: HAL on October  5, 2016, 16:15:24
Omdat bijvoorbeeld Plex, of beter nog Kodi, een mooie omgeving biedt voor alle films en series die je wilt bekijken. Het is dan ook allemaal aan te sturen met een Harmony of zo.

Quote from: bmateijsen on October  5, 2016, 16:16:23
De Oppo ziet toch niet direct de Mac als je daar geen DLNA server op draait? De partitie is toch geen SMB?

Als ik dit zo lees vind ik het een beetje zinloos om deze beide apparaten voor zoiets eenvoudigs in te zetten.

Is het voor TS geen optie om een NAS aan te schaffen en een mediaspeler die KODI kan draaien?

Mac als fileserver, overkill
Oppo als player een beetje... useless (als er van een library gebruik gemaakt moet worden)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

bmateijsen

Quote from: _ MarcelloW _ on October  5, 2016, 16:22:42
Als ik dit zo lees vind ik het een beetje zinloos om deze beide apparaten voor zoiets eenvoudigs in te zetten.

Is het voor TS geen optie om een NAS aan te schaffen en een mediaspeler die KODI kan draaien?

Mac als fileserver, overkill
Oppo als player een beetje... useless (als er van een library gebruik gemaakt moet worden)


Ik denk omdat hij deze componenten al heeft, dat hij er ook gebruik van wil maken, ipv weer nieuwe dingen kopen ;).
Overigens vind ik Kodi ook niet feilloos... :-/.

_ MarcelloW _

Quote from: bmateijsen on October  5, 2016, 16:16:23
De Oppo ziet toch niet direct de Mac als je daar geen DLNA server op draait? De partitie is toch geen SMB?

Ah. Dus apple gebruikt een nutteloos filesharing protocol (althans, nutteloos voor alles behalve apple apparatuur).

Of de Oppo is niet veelzijdig genoeg.

Als LN op een windowsmachine zat was dit dus al lang aan de praat geweest met een SMB share.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HAL

^ja, laten we er een Apple vs. Windows draadje van maken...  :threadclosed:

_ MarcelloW _

Quote from: bmateijsen on October  5, 2016, 16:25:00
Ik denk omdat hij deze componenten al heeft, dat hij er ook gebruik van wil maken, ipv weer nieuwe dingen kopen ;).
Overigens vind ik Kodi ook niet feilloos... :-/.

Dan zou ik in dit specifieke geval de Oppo de deur wijzen en KODI op de mac installeren en daarmee gaan afspelen.

Ik vind KODI overigens een prima stukje software.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Quote from: HAL on October  5, 2016, 16:26:51
^ja, laten we er een Apple vs. Windows draadje van maken...  :threadclosed:

Mijn excuses, dat was niet de insteek.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

br@m

Quote from: LittleNinja on October  4, 2016, 12:19:57
Goedemiddag!

Ik heb sinds kort een Mac Mini en ik wil vanaf mijn Mac mini (of een aangesloten harde schijf) films naar de Oppo streamen. Vroeger gebruikte ik hier TVersity voor, maar dat is er dus niet voor Apple.

Welke software gebruiken jullie hiervoor in combinatie met Apple OS?

Alvast bedankt!

Gegroet,
LN

VLC installeren op de mac, film afspelen, via hdmi uit naar je tv scherm?
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile