Verkoop in consignatie

Started by HTip, October 3, 2016, 18:13:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rusher

Eerlijk gezegd vind ik je conceptmail erg netjes. Vriendelijk en duidelijk. Wordt daarop niet netjes gereageerd, dan zou ik toepassen wat onze forumleden al hebben aangegeven: rechtsbijstand.

Rusher

Oh ja, ik heb ook de betreffende website gevonden...

chansig

Quote from: martien on October  4, 2016, 19:58:18
.....is toch niet zomaar een "handelaartje" volgens mij.....

En toen wist ik ook wie het was.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

#53
Hoi Philip,

Mijn e-mail zou ook een stuk minder mild zijn zoals hierboven al genoemd. Het is nogal duidelijk dat hij zijn afspraken niet nakomt. Verder vreemd dat hij aangeeft de speakers niet meer in bezit te hebben, terwijl dat wel zo blijkt te zijn?!? Weet je al wat je wilt? 1) Alsnog het bedrag wat je had afgesproken of 2) de speakers terug (in dezelfde staat zoals je ze hebt achtergelaten)? Ik zou duidelijk aangeven wat je wilt 1) of 2) en mijn e-mail eindigen met de opmerking dat als hij binnen 5 werkdagen niet heeft gereageerd je jezelf genoodzaakt ziet om verdere juridische stappen te ondernemen. Succes!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

morca

De speakers staan nog gewoon te koop.voor 2500'
Dus over die prijsverlaling waar je accoord mee ging liegt hij.
En dat ze ingeruilt zijn ook.

Ik zou geen woord meer geloven van hem .
Direct advocaat erop,en als je zelf de bon met serienr nog hebt zo snel mogelijk ophalen.
Vraag je advocaat of dat wettelijk kan !!!
Volgens mij wel want hij liegt tegen je.
Dus elke vorm van afspraak zou je hierop kunnen laten ontbinden.


SV..S

net even snel doorgelezen, mijn 1e gedachte is als je geen fatsoenlijke reactie op de mail krijgt er naar toe rijden en de 1800,- contact zien mee te krijgen.


ik wil je niet ongerust maken maar mij bekruipt de gedachte dat dit weleens lang kan gaan duren.

ken je niet iemand die in de buurt woont die eens even kan buurten als geïnteresseerde in iets dat daar ook te koop staat?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

martien

Ik weet niet of ik erover heen gelezen heb maar
heb je eigenlijk al een keer gebeld?
Wellicht dat dat makkelijker gaat dan via mail.
Zomaar een idee

VlisChris

Ze hebben vertrouwen in zichzelf :-X

QuoteVerkoper accepteert geen Incassokosten en andere buitenrechtelijke kosten buiten die de wetgeving in het dwingend recht met zich mee brengt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rayman007

#58
Die gozer moet toch ook wel begrijpen dat ie aan jou een veel centjes uitgevende klant gaat verliezen op deze manier? Man man

ALR/Jordan Note 7 - Occasion

Ingeruild op de Note 9's. Deze set is in nieuwstaat en compleet met alle originele toebehoren zoals verpakking, boekje, spikes en brugjes.

Website fabrikant: http://www.alr-jordan.com

Specificaties:

Gevoeligheid 92 dB
Impedantie 6 Ohm
Frequentie bereik 35Hz - 30KHz
Belastbaar 140 Watt
Afmetingen 1070 x 245 x 315 (HxBxD)(mm)

Gewicht:      29,4 Kg
MSRP:         5500 euro

prijs 2500 Euro

morca

Ja en die prijs......
Hij heeft Philip gemaild dat hij ze voor goedkoper wilde aan gaan bieden. .
Maar ze staan nog voor de orginele prijs te koop.
Wilde hij het verschil aan commissie inn ze zak steken.
Want dit komt wel heel dubieus over.


Ik ben blij dat het mijn speakers niet zijn.
Want ik ging ze morgen ophalen ,en dan bedoel ik ook echt ophalen.
Niet met geweld maat wel zo ze oren wassen dat hij ze meegeeft of ik ze gewoon gepakt had.

Ik heb 3 keer een gevalletje garantie gehad bij een hele moeilijke winkel/,verkoper.
En 3 keer technisch zo zo oren gewassen dat ik gewoon nieuwe kreeg.

3 keer moest ik ook niet meer terug komen ,ik was niet welkom meer als klant  :clapping:
Toen.heb ik de importeur opgebeld hoe die persoon mijn klachten had afgehandeld.
Ik hoorde later dat hij wel opgebeld was in het vervolg beter met merk trouwe klanten.om te gaan.

Later werkte hij ergens anders toen werd ik meteen,bijna met vastpakken de winkel uitgezet.
Toevallig kocht ik daar vaker wat en kende de baas goed.
Die heeft hem de deur uitgetrapt omdat hij een trouwe klant vastgepakt had in ze eerste maand en de deur uitgezet had.

Ik laat me nooit sollen of oplichten als het even kan.

VlisChris

Rayman; om het niet te duidelijk te laten zijn wie het is heb ik een naam even weggehaald.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Jammer deze praktijken zouden openlijk aan de tand gevoelt moeten worden.
Het forum.is er om info te vergaren.
Nu weten een boel leden niet dat je dus beter niks bij die zaak kan laten staan.

Andere kant snap ik de regels,en de juridische kwestie,s wel omdat het forum best groot is,veel lezers heeft.
En de man ik kwestie het Philip ook niet makkelijker zal maken dan vermoed ik.
Of een klacht bij Frank neerlegt mbt zwartmaken op zijn forum.

Het leven van een mod is afwegen mbt de verdere consequenties.
En dan doe je er wel goed aan idd.

VlisChris

#62
Philip wil sowieso zelf niet dat de naam nu bekend wordt gemaakt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

QuoteMochten jullie de naam van de handelaar achterhalen dan graag deze voor je houden tot de zaak is afgehandeld en zeker niet in dit topic vermelden
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Persoonlijk  had ik hem er zelf om bovenstaande redenen al niet geplaatst
Maar had over zijn verzoek veelgelezen.

Veel te vroeg wakker,ga weer.naar bed ,zzzzz

rayman007

Quote from: Christiaan S on October  5, 2016, 01:51:02
Rayman; om het niet te duidelijk te laten zijn wie het is heb ik een naam even weggehaald.

Oh sorry iets te veel gekopieerd van de site. Maar ik weet wel dat dat een zaak is waar ik niks zou kopen na deze praktijken.
Ik vind wel dat nadat het is afgehandeld de zaak best genamed en geshamed mag worden maar nu zijn eigendom er nog staat snap ik dat het beter is om de naam nog even schimming te laten ;-)

jossie

Iets zegt mij dat deze openbare rechtszaak zonder gedaagde in niemands belang is.
Omni !

Rusher

Daarom vind ik dat de conceptmail vriendelijk en duidelijk is. Het is te vroeg om nu al "klappen" uit te delen.

Dirk

Quote from: jossie on October  5, 2016, 10:28:14
Iets zegt mij dat deze openbare rechtszaak zonder gedaagde in niemands belang is.
^^
gewoon ff op slot tot eea uitgeklaard is tussen beide partijen...het blijft immers lastig voor sommigen om gewoon te respecteren wat duidelijk gevraagd werd (en dan heb ik het niet over de handelaar ;))...en dat kan zich idd snel tegen TS keren
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Dynky on October  5, 2016, 10:59:25
^^
gewoon ff op slot tot eea uitgeklaard is tussen beide partijen...het blijft immers lastig voor sommigen om gewoon te respecteren wat duidelijk gevraagd werd (en dan heb ik het niet over de handelaar ;))...en dat kan zich idd snel tegen TS keren
Hoogtijd om dit topic ten einde te brengen  ;)
Klipsch, Denon.

HTip

Bedankt allemaal voor jullie advies en meningen. Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstandsmakelaar en ik ga een dossier openen met de gewenste stukken.

@mods: Graag voor nu het topic sluiten. Als ik meer weet laat ik dat weten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

i2Paq

#71
Is er iemand al langs gegaan om te kijken of die dingen er ook werkelijk nog gewoon staan?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

VlisChris

Als je wil kan het topic ook naar achter de schermen hoor :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.