UPC Horizonbox

Started by audiolover, September 30, 2016, 10:45:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Wat zijn de recente ervaringen met de Horizonbox? Is het echt een lawaaierig ding en hoor je de ventilator?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

i2Paq

De mijne is rete-stil.

Mijn vader heeft er 4(!) op proef gehad en terug gestuurd; je hoorde ze tot in de keuken.
Hij speelt nu weer met de voorloper er van.

Zelfs de monteur van Ziggo gaf aan dat ze allemaal herrie maken en dat zelfs de tips die je op diverse fora leeft om ze stiller te maken niet werken.

Zijn advies was om de fan uit te zetten of op een andere manier te koelen.

Wat een ongelofelijk slechte actie van Ziggo om dit te (blijven) accepteren!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Heb er twee geprobeerd en heb ze terug gestuurd en maar weer op ci+ module over gegaan.
Ding maakte mij te veel kabaal en is onacceptabel voor mij.
Nadeel is dat ik nu geen opname mogelijkheid meer op en terugkijken niet meer gaat.
Weet iemand of een tweedehands humax 5200c alle zenders weergeeft als ik mijn smartcard daar in doe? Kan ik ieg weer opnemen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BeeBeeEight

Apart. Ik heb er hier 1 sinds een maand of 6, ding is gewoon 100% stil. Zelfs met je oren er tegenaan,  geen geluid. Ik lees hier pas dat er een fan in zit? Echt nog nooit gehoord...

audiolover

Kun je de fan in het menu uitzetten?
Werkt de box dan nog gewoon?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

modde239

Ik heb 1 van de allereerste modellen jarenlang gehad en muisstil....nu sinds een paar maanden het nieuwste model en ook deze is muisstil......

gast2018


Volgens mij kun je alleen een humax gebruiken in een niet ex upc gebied.

Quote from: Marco66 on September 30, 2016, 19:56:56
Heb er twee geprobeerd en heb ze terug gestuurd en maar weer op ci+ module over gegaan.
Ding maakte mij te veel kabaal en is onacceptabel voor mij.
Nadeel is dat ik nu geen opname mogelijkheid meer op en terugkijken niet meer gaat.
Weet iemand of een tweedehands humax 5200c alle zenders weergeeft als ik mijn smartcard daar in doe? Kan ik ieg weer opnemen.

Marco

VincentG

Ze hebben de fan er toch op den duur uitgehaald?
Van mij (klein jaar in gebruik) is ook stil. De warmte ontwikkeling vind ik minder. Net een kachel die non-stop warmte blijft produceren.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

audiolover

die warmte geeft dus aan dat het verbruik hoog is?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Raphie

#9
Idd,box slurpt flink en myprime biedt niks extra's t.o.v. Netflix en de "videorecorder" gebruiken we toch niet hier,. Daarom dus lekker de CI+ module, geen slurpende kachel in je kast, geen extra afstandsbediening, alles volledig benut van de TV zelf.
Die box komt er bij mij niet in.
JBL PRX Power!

audiolover

Kun je met de CI+ module dingen als taalkeuze bij bv Eurosport ook instellen?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Raphie

Quote from: audiolover on October  1, 2016, 08:39:44
Kun je met de CI+ module dingen als taalkeuze bij bv Eurosport ook instellen?
geen idee, default NL werkt voor ons prima
JBL PRX Power!

audiolover

Quote from: Raphie on October  1, 2016, 08:57:49
geen idee, default NL werkt voor ons prima

Zou je dat voor me willen uitproberen?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

i2Paq

Quote from: VincentG on September 30, 2016, 23:05:21
Ze hebben de fan er toch op den duur uitgehaald?
Van mij (klein jaar in gebruik) is ook stil. De warmte ontwikkeling vind ik minder. Net een kachel die non-stop warmte blijft produceren.

Om de warmte te verminderen zou je hem op hogere voetjes kunnen zetten, heb ik ook gedaan.

Mooi "audiofiele" chromen voetjes van een 3cm hoog  ::)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

BeeBeeEight

Heb er nooit bij stil gestaan maar nav dit topic vanmorgen de box even gevoeld nadat ie een nacht niet is gebruikt, en hij is inderdaad best warm... Heb hem nu op eco mode gezet, eens zien of dat scheelt. Ik gebruik hem toch niet als modem etc.

BeeBeeEight

In Eco mode is de box 's ochtends gewoon koud. Nadeel, het duurt een flinke minuut voor hij opgestart is.

Witalik

Dit merk ik ook, heb ze weer op normale stand gezet want soms starte hij helemaal niet door als deze vanuit die slaapstand moest komen. Boven precies hetzelfde daar had ik hem ook op eco mode staan, en daar staat het kleine kastje maar ook deze starte niet door, bleef dan op een moment staan.

Maar ze blijven best warm inderdaad..
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

jasjenl

Ik heb jaren geleden een horizon box gehad, het was niet zozeer het fan geluid wat mij mateloos irriteerde maar het fluit/piep geluid van de harde schijf die erin zat. Ik weet niet of dat inmiddels verbeterd is, kan ook liggen aan het model HDD dat erin zit. Wat dat betreft denk ik dat je maar net geluk moet hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Witalik

Die hoor ik zelf niet. Mijn units zijn maar 4 maanden oud. Zitten wel betere schijven in nu denk ik.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

J.S.

Afgelopen januari na een verhuizing klant geworden van Ziggo en in een paar maanden 2 Horizonboxen versleten: maakten veel herrie (ventilator altijd zachtjes aan), werden warm (dus niet in een kastje te zetten), het internet (ook bedraad) was behoorlijk instabiel én de 2e box moest om de haverklap opnieuw gekoppeld worden...

Overigens was de beeldkwaliteit wel dik in orde; ik kijk alleen niet zoveel TV, dus dat vind ik nou net niet zo belangrijk. Inmiddels naar KPN VDSL en nooit meer problemen.

audiolover

#20
Quote from: audiolover on October  1, 2016, 09:00:56
Zou je dat voor me willen uitproberen?

Raphie, heb je nog voor me uitgeprobeerd of taalkeuze werkt met de CI+?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Raphie

Op mijn TV werkt het.
JBL PRX Power!

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06