High end streamer

Started by stefanschreurs, September 28, 2016, 15:03:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Quote from: chansig on September 29, 2016, 07:39:29
Netkabels schijnen ook van behoorlijke invloed te zijn.

Gr. Hans
:clapping:
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Quote from: buizesmurf on September 29, 2016, 00:53:56
Niet de streamer zelf maar het ingebouwde dac bepaald mede het laag.Als je een digitale uitgang hebt,probeer eens een ander dac.....

Een DAC met een ingebouwde niet wijzigbare toonregelaar zou verboden moeten worden, maar komt vaak voor :) Vooral weer bij de zogenaamde high-end merken die topprijzen vragen en zich willen onderscheiden door een klankkleurtje toe te voegen. De meeste versterkers hebben een toonregelaar, ik zou dat niet graag dubbelop doen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

botsen

De meeste moderne versterkers hebben juist geen toonregeling.
Ik ben blij met de toonregeling in m'n Bluesound

DofN

Ja als je een versterker zonder toonregeling hebt, is het wel handig om ergens een toonregelaar in je systeem te hebben.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Ik zou liever zien dat de dac fabrikanten instelbare fir filters maken zodat je nog enigszins een 'curve' kunt selecteren, (daarom heb ik ook een dsp).
De meesten nemen een bepaalde 'curve', vandaar dat er ook best zoveel verschillen zijn in de dacs met dezelfde chipset.
Pioneer had dat destijds ook op z'n cd/dvd spelers zitten, dat deed toch wel wat zonder het geluid aan te tasten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Quote from: Kingpin on September 29, 2016, 12:17:48
Ik zou liever zien dat de dac fabrikanten instelbare fir filters maken zodat je nog enigszins een 'curve' kunt selecteren, (daarom heb ik ook een dsp).
De meesten nemen een bepaalde 'curve', vandaar dat er ook best zoveel verschillen zijn in de dacs met dezelfde chipset.
Pioneer had dat destijds ook op z'n cd/dvd spelers zitten, dat deed toch wel wat zonder het geluid aan te tasten.
Er zijn verschillende dacjes met instelbare filters.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Quote from: Isflicka on September 29, 2016, 13:30:17
Er zijn verschillende dacjes met instelbare filters.
Klopt, zouden er meer moeten doen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

advr

Het is zoals het is :-)

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Heb je in je linn al met space optimalisation gewerkt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

advr

Quote from: denoontje on October  2, 2016, 01:05:40
Heb je in je linn al met space optimalisation gewerkt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In het begin even. [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mordante

Ik ben niet zo'n liefhebber van Linn. Dat is puur persoonlijk. Ik zou eerder kijken naar Lumin of Aurender.

stefanschreurs

Dank voor de tip! En heeft er iemand ervaringen met de NA11 of de ND5xs?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

stefanschreurs

Space optimisation heb ik nog niet gebruikt bij de linn, maar ik herken de opmerking wel dat het geluid wat aan de droge, neutrale kant is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

bmateijsen

Quote from: stefanschreurs on October  2, 2016, 14:12:49
Dank voor de tip! En heeft er iemand ervaringen met de NA11 of de ND5xs?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik denk dat jij het in een compleet andere hoek moet zoeken... Heb je naast Sugden weleens andere versterking gezet?

stefanschreurs

Quote from: bmateijsen on October  2, 2016, 15:23:32
Ik denk dat jij het in een compleet andere hoek moet zoeken... Heb je naast Sugden weleens andere versterking gezet?
Leuk dat je meedenkt! Had hiervoor de Musical Fidelity A5cr voor- en eindversterker. En daarvoor een Marantz PM15S1. Ik vind nu vooral de rust en de gelaagdheid heel mooi bij de Sugden. Maar dit is denk ik ook wel een klasse apart in vergelijking met wat ik hiervoor had (in ieder geval al kwa kastruimte;-)). De Musical Fidelity ging dieper door in het laag, maar werd wel eens wat onrustig in het hoog. Nu met de Pc als bron en Jriver is die onrust er niet, en dan mis ik het laag ook niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

stefanschreurs

Net voordat ik deze post plaatste heb ik ook al zitten denken om eens op zoek te gaan naar een paartje Harbeth Speakers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

stefanschreurs

Oh, en de Denon Pma s10 mkii! Maar dat vond ik totaal geen match met de ATC's.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

bmateijsen

Het -6DB punt van de ATC SCM19 is op 54 hrz... Dan beginnen ze natuurlijk al ver daarvoor af te vallen. Sugden heeft veel rust, controle, maar komt vwb timing wat te kort. Ik vraag me vooral af, wat je zoekt, want 'overtuiging in het laag' vind ik een lastige om echt advies op te geven.

DofN

Hoe komt dat precies, dat de Sudgen tekort aan timing heeft? Waar ligt dat aan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Goeie vraag. Los wat bmateijsen vindt....wat zeggen de reviews ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Is een subje geen oplossing? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Quote from: doorofnight on October  2, 2016, 16:38:14
Hoe komt dat precies, dat de Sudgen tekort aan timing heeft? Waar ligt dat aan?

Goede vraag... ik heb geen idee, maar valt mij altijd op. Het is wel sfeervol, heeft ruimte, etc, maar een pakkende melodie dat dan weer niet.

stefanschreurs

Leuk dat iedereen zo meedenkt! Had eigenlijk niet zoveel verschillende reacties verwacht, maar dit is zeker stof tot nadenken!

Eerst de reviews van de Sugden:


De reviews zijn in ieder geval positief, zelf ben ik ook behoorlijk positief over de Sugden monoblokken en voorversterker. Een vleugje "romantiek" vind ik wel mooi, al klinkt dit wel behoorlijk gecontroleerd en gelaagd. Ook op lagere volumes is speelt dit heel mooi. Maar ik sta open voor ideeën en andermans ervaringen en/of suggesties!

Een tijdje geleden heb ik hier een REL r528SE in de set gehad, maar ik vond dat de subwoofer met verschillende nummers nooit helemaal hetzelfde deed. Alsof hij bij het ene nummer wat te hard stond en bij de andere te zacht. Kan natuurlijk aan de akoestiek liggen, en zal zeker niet in de laatste plaats te maken hebben met mijn afregelskills, maar ik houd het gewoon bij stereo. Overigens stond ik wel echt verbaasd hoeveel laag er uit de ATC's komt. Ook daar voegde de REL gevoelsmatig niet erg veel toe. Tuurlijk, de REL ging heel erg laag, maar vooral voor de muzikaliteit was het niet echt wat ik zocht.

Ik ben nu ik dit zo opschrijf niet per se op zoek naar een heel diep laag, maar ik vind het vooral belangrijk dat ik wordt meegezogen in de muziek. Vandaar ook dat ik in eerste plaats aan het kijken was naar een goede streamer, die veel rust brengt in het geluid, maar die nooit onrustig wordt in het hoog, waardoor het lijkt alsof het hoog harder speelt (en er dus een "gebrek" aan laag is).

Kleine (maar belangrijke) voetnoot: ik speel nu ook regelmatig met spotify op de pc, dat is natuurlijk ook niet de beste kwaliteit en dat zal een grote oorzaak zijn verwacht ik. Streven is echter wel om uiteindelijk een set te hebben waarop ook een mp3tje lekker kan klinken.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

bmateijsen

Plaats eens wat foto's van de setup, kamer, zitplaats, etc.

DofN

Quote from: bmateijsen on October  2, 2016, 16:56:30
Goede vraag... ik heb geen idee, maar valt mij altijd op. Het is wel sfeervol, heeft ruimte, etc, maar een pakkende melodie dat dan weer niet.

Ah zo. De melodie wordt door de versterker veranderd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software