Eenvoudige netwerk speler met hoofdtelefoonaansluiting

Started by WillyP, September 23, 2016, 11:44:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi all,

Omdat ik vaak slecht slaap, luister ik 's nachts naar Spotify of naar muziek op mijn NAS via de iPhone.

Ik vraag me af of er ook een simpele netwerkspeler is die ik voor dat doel kan gebruiken. Een niet al te groot apparaat wat eenvoudig te bedienen is, met liefst een betere kwaliteit audio dan mijn iPhone (zonder Lightning aansluiting) kan bieden zodat ik tezijnertijd een hoofdtelefoon van goede kwaliteit kan aansluiten.

Zo te zien voldoet de Bluesound Node 2 aan mijn wensen, maar misschien zijn er alternatieven in (ongeveer) dezelfde prijsklasse.

Wie heeft er tips voor mij?

Groet,

WillyP

Sirius666

Ha, jammer dat je niet eerder een reactie hebt gekregen.

Ik weet niet of je veel met je hoofdtelefoon luistert, anders wellicht een goedkopere streamer...

https://www.hifi.nl/artikel/20462/Argon-iNet6+-netwerkspeler-en-DA2-versterker.html

...icm een losse hoofdtelefoonversterker.

Een Node 2 is sowieso een prima keuze!

Roeland

Waarom niet een portable device zoals de ONKYO DP-X1 ?

Sirius666


WillyP

Misschien indirect wel. Ik ben niet zo thuis in de wereld van Android, maar mogelijk kun je met de juiste app de NAS toch aanspreken.

Maar al met al is de Bluesound waarschijnlijk de eenvoudigste optie.

Dank voor de antwoorden.

WillyP

Sirius666

En niet geheel onbelangrijk: zal ook het 'beste' klinken  ;)

Roeland

Nou eerlijk gezegd verwacht ik dat de Bluesound Node 2 het aflegt tegen de ONKYO DP-X1
De ingebouwde hoofdtelefoon versterker is niet om over naar huis te schrijven. Juist een sterkte punt van de ONKYO DP-X1

Combineer je de Bluesound Node 2 met een Schiit of andere amp dan heb je een sterke combinatie.
Maar ja dat kun je net zo goed voor een airport express/NUC + amp + lineaire voeding gaan als je een beetje handig met software bent.

Een alternatief voor de Bluesound Node 2 >>> auralic aries mini

Was meer om de topicstarter op een ander idee te brengen.
Een compact mobiel apparaat wat je overal kunt gebruiken vs een vaste opstelling.

Ligt er allemaal aan wat voor een soort hoofdtelefoon de topicstarter gebruikt en wat zijn eisen zijn.

Ik zie; spotify/ op bed/ streaming / niet groot.
Waarom niet een headphone amp voor zijn iphone, zoals een bijv Fiio???

Genoeg opties  ;)


Sirius666

Ik heb het denk ik verkeerd begrepen als je enkel met een hoofdtelefoon luistert  :)

WillyP

Dank voor de reacties. Ik zal proberen meer duidelijkheid te geven. Als "streamer" gebruik ik nu een iPhone 4s (voor de NAS en voor Spotify) of een iPod Touch (werkt alleen samen met de NAS). De hoofdtelefoon is een Sennheiser Momentum.

Bij aanschaf van een echte streamer degradeert de iPhone of de iPod tot afstandsbediening. Ik zou dan graag een betere geluidskwaliteit willen en de mogelijkheid om te zijner tijd een betere hoofdtelefoon aan te schaffen. Eindversterkers voor luidsprekers heb ik dus niet nodig.

HTH

WillyP

Roeland

Probeer je wat opties te geven;

1 blue sound mode 2 is eigenlijk alleen een bron (net als je iphone). Ik raad je aan om dat ook een hoofdtelefoon versterker erbij te kopen.
Alternatieve als bron; auralic aries mini.

2 Je iphone iPod als bron behouden;
Dan een mobiele hoodtelefoon versterker te kopen;
Mooie optie de v-moda vamp verza, of de Fiio e7 (er zijn genoeg alternatieven) op de website van headfi.org genoeg leesvoer.
Nadeel je blijft de DAC van je iphone/iPod gebruiken.

3 Een portable hifi system ter vervanging van je iphone incl een sterke hoofdtelefoonversterker  (ook wel DAB genoemd)
ONKYO DP-X1, Fiio X7, Sony NW-ZX2 etc

Een nuttige link voor welke hoofdtelefoon je wilt kopen;
http://www.head-fi.org/t/634201/battle-of-the-flagships-58-headphones-compared

suc6 met je speurtocht  O0

WillyP

Dank voor de uitgebreide info. Ik ga me eens inlezen in de verschillende mogelijkheden.

Groet,

WillyP

JGvH

Ik zou voor de node2 gaan, heeft hoofdtel aansluiting met (via app instelbaar) regelbaar volume. Aanschaf prijs is overal €549. Ik heb m zelf ruim een week (bedraad) aangesloten en heb nog geen enkele onderbreking in t streamen/geluid gehad (draadloos trouwens ook niet hoor:-)) suc6 met je zoektocht!