Speler leest geen blu-ray's meer (panasonic)

Started by André_84, September 19, 2016, 19:27:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Hoi Lui,

Hopelijk hier iemand met ervaring met het volgende probleem: mijn blu-ray speler (Panasonic dmp-bd-80) lijkt geen blu-rays meer af te kunnen spelen. dvd's en cd's geen enkel probleem, maar blu-rays lukt (meestal) niet. Ding gaat al wat jaartjes mee, einde verhaal of nog te redden? reparatie is vast duurder dan een nieuw 2e handsje oid...
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

pikes

Maakt hij een soort schurend geluid bij opstart/wisselen van chapter? Ik heb eens rubbertje waar de cd/bluray op ligt goed gereinigd en toen ging ie weer perfect. Ik vermoed dat blurays sneller ronddraaien dan dvd's.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

André_84

Ja dat doet 'ie wel wat. ik zal het testen, kan nooit kwaad :'). Inmiddels wel zo'n reinigingsschijfje gehaald. Dat heeft helaas geen effect  :-(
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

pikes

CD/DVD reinigingsschijfjes zullen inderdaad niet veel doen, nooit begrepen wat ze kunnen doen. Wat ik gedaan heb: wattenstaafje in alcohol drenken en daarmee rubberring gereinigd. Je moet daarvoor het toestel wel openvijzen, anders kan je niet aan het binnenwerk.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

André_84

ik ga eens aan het freubelen. Op deze manier heeft het apparaat in ieder geval niet zoveel toegevoegde waarde
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

denoontje

Lensje reinigen met alcohol en wattenstaafje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk