Review Epson TW9300 DEEL1 ook DEEL2 online.

Started by home@the movies, September 18, 2016, 14:42:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Quote from: LocoJ on September 28, 2016, 12:45:07
Van kritiek word je niet persé slechter nee, maar je reactie was mijns inziens gewoon smakeloos. Ik stel voor dat je eerst even nadenkt voordat je een reactie post. En al helemaal als je iemand aanvalt die uren en dagen erin steekt om ons te informeren over iets dat we allemaal leuk en interessant vinden. En hoeveel werk is het nu echt om even een paar paginaatjes door te lezen? Dan lees je vanzelf de hele review.

Keep up the good work Werner! Thanx so far!

Smakeloos? Ik heb niet iemand met de dood bedreigd ofzo, kom op zeg, doe niet zo dramatisch!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

rogier_hier

Ik ben het eens met evilniek dat het makkelijker leest wanneer een review in zijn geheel wordt geplaatst, eventueel met een goede samenvatting aan het eind bij een lang verhaal. Zeker in een topic waar veel reacties te verwachten zijn en het meerdere pagina's worden.

Ik begrijp uit de reactie van Werner dat hij zich persoonlijk aangevallen voelt, begrijpelijk hoor, maar enige zelfreflectie i.c.m. een iets dikkere huid is toch ook wel op zijn plaats? Immers hij heeft er zelf toch belang bij, bij een goed gelezen review voor zijn onderneming?

home@the movies

Jongens

Evilniek heeft op een correcte manier zijn excuses aangeboden, die bij deze door mij meer dan aanvaard zijn dus lets cal it a day  ;)

Call me naive, maar ik ging er juist van uit dat een langere review in twee delen veel handiger en makkelijker leest dan een heel lang verhaal in één keer.
Omdat er heel wat mensen nog in het duister tasten heb ik er ook nog een inleidend HDR verhaal bijgeschreven.
Dus dacht ik , ik splits het op in een deel Standaard, een deel UHD HDR en een deel kijkervaringen, je kan nooit voor iedereen goed doen en ik heb absoluut geen probleem met opbouwende kritiek hoor verre van.
Dus ik weet het even niet meer ;D ;D lang, kort whatever, ik zou zeggen neem het voor wat het waard is lees datgene wat je interesseert en doe er je voordeel mee  ;D ;D

Omdat de opmerking kwam dat het wel erg lang ging worden dacht ik ok, deel drie zullen we dan maar niet posten  ;) en zo blijven we dus bezig  :crazy: :crazy: ;D ;D
Laten we gewoon on topic blijven, van zodra ik de tijd heb komen de kijkervaringen er aan, en ik ben dan nu wel een reactie aan het typen maar dit is tijdens de middagpauze bij een installatie dus aub verwacht het niet NU hé  ;)


RonG


N1v3K

Niks van aantrekken, Werner. Kritiek geven is altijd makkelijker dan complimenteren.
Van mij in ieder geval veel waardering voor je uitgebreide review  :thumbs-up:

skoebiedoe

Bwa,nog effekes en dan kunnen we het zelf zien. ;)

Nico111

Ja ik ben juist blij dat je er zo veel tijd in stopt en ook zo snel met een review komt.

Doe het lekker op je eigen tempo en manier.  :worship:
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

williams

#107
Ook ik begrijp niet de kritiek op deze review ,ik vond deze juist erg informatief en heb er dan ook erg van genoten en met name het stukje uitleg over het HDR .
Ik vind dan ook dat we voorzichtig met kritiek moeten omgaan en juist de jongens prijzen die hier veel tijd voor vrijmaken om dit soort reviews te schrijven .

Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HJ



[quote name="home@the movies" post=2968916 timestamp=1474659637]
Voor de één is hij te kort voor de andere te lang  ;) ;D ;D je lijkt wel een vrouw  :-X :-X :-X
[/quote]

Ik vind dit overigens een smakeloze opmerking cq "grap" maar ook dat mag vanzelfsprekend geschreven worden.

Haha, smakeloos? Ik kan er wel om lachen hoor! Beetje humor op zijn tijd is prima wat mij betreft

[emoji41]

roteldebotel

Quote from: hans. on September 28, 2016, 21:00:52

Ik vind dit overigens een smakeloze opmerking cq "grap" maar ook dat mag vanzelfsprekend geschreven worden.

Haha, smakeloos? Ik kan er wel om lachen hoor! Beetje humor op zijn tijd is prima wat mij betreft

[emoji41]
Ik wil eigenlijk totaal niet in gaan op zoiets, daarvoor zit ik niet bij zo een forum, of op zijn minst dan toch bij een topic zoals deze.  Liever lees ik alleen maar en laat me informeren. Dus dank aan Werner en een ieder hier die de moeite neemt om ervaringen met ons te delen. [emoji106]

Toch ga ik me nu ook schuldig maken aan topicvervuiling en een woordje richten aan Evilniek: het bevreemd me dat het als vanzelfsprekend beschouwd mag worden dat jij dit smakeloos vindt. Je profielfoto loopt nou ook niet bepaald over van subtiliteit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Zullen we het voorval gewoon achter ons laten? Er is excuses over en weer gegeven en geaccepteerd, dus zand erover. Weer on topic is veel leuker!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HJ

Quote from: Bas Akkerman on September 29, 2016, 07:56:45
Zullen we het voorval gewoon achter ons laten? Er is excuses over en weer gegeven en geaccepteerd, dus zand erover. Weer on topic is veel leuker!
+1
Ik vind dit een reuze interessant topic. Hoewel ik voorlopig niet in de markt ben voor deze generatie projectoren lees ik het graag. Vooral de diepgang van deze revieuw maakt dat het echt waardevol voor mij is. Kan voor mij niet lang genoeg zijn werner [emoji6]

roteldebotel

Zeer mee eens. Excuses voor mijn "bijdrage"


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

@Werner, thnx voor de review. Mooi stuk proza. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wat is de input lag van deze projector? Ik verwacht dat ik volgend jaar in de markt zal zijn voor een nieuwe projector en mij lijken de Epson 7300 en 9300 zeer interessant. Zelfde geld voor de Sony HW45 en 65.

Hoe verhouden deze zich tot elkaar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

home@the movies

Quote from: Kamidioblitz on September 29, 2016, 21:24:46
@Werner, thnx voor de review. Mooi stuk proza. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wat is de input lag van deze projector? Ik verwacht dat ik volgend jaar in de markt zal zijn voor een nieuwe projector en mij lijken de Epson 7300 en 9300 zeer interessant. Zelfde geld voor de Sony HW45 en 65.

Hoe verhouden deze zich tot elkaar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Graag gedaan,

Onze 7300 is nog onderweg, we gaan de 45/65 en de 7300/9300 zeker tegenover elkaar vergelijken, de input lag is bijzonder goed 27ms. nu ben ik zelf absoluut geen gamer maar ik heb van horen zeggen dat dit zeer goed is  ;D ;D

MLCinema

Quote from: home@the movies on September 29, 2016, 21:59:27
Graag gedaan,

Onze 7300 is nog onderweg, we gaan de 45/65 en de 7300/9300 zeker tegenover elkaar vergelijken, de input lag is bijzonder goed 27ms. nu ben ik zelf absoluut geen gamer maar ik heb van horen zeggen dat dit zeer goed is  ;D ;D

27 ms zou acceptabel zijn inderdaad. Iets trager dan de Sony maar snel zat. Ik neem aan 27ms in 1080p mode? Met 4K e-shift aan neemt de lag iets toe, of niet? Iets om over na te denken in ieder geval voor volgend jaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HJ

Misschien een vreemde vraag maar hoe is dat te meten?

RonG

Quote from: Kamidioblitz on September 29, 2016, 21:24:46
Hoe verhouden deze zich tot elkaar?

Ik weet niet hoe goed je Duits is maar hier test van een 7300 v 9300 :)

http://cine4home.de/grosses-test-special-epson-eh-tw7300-vs-eh-tw9300-w/

Meen ook in een van die Duitse reviews gezien te hebben dat wanneer je niet geheel kunt verduisteren, bv woon kamer situatie, een 7300 overeenkomt met een 9300 (het uiteindelijke visueel plaatje dan), heb je een bat cave is de 9300 de betere keus gezien de zwart waardes etc. de 7300 mijlen ver overtreffen.


home@the movies

Quote from: hans. on September 30, 2016, 07:51:21
Misschien een vreemde vraag maar hoe is dat te meten?

Er zijn verschillende manieren om dit te doen, er is bvb een handig tooltje dat je kan kopen speciaal daarvoor ontworpen.
http://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=89&products_id=212


HJ

Quote from: home@the movies on September 30, 2016, 10:01:16
Er zijn verschillende manieren om dit te doen, er is bvb een handig tooltje dat je kan kopen speciaal daarvoor ontworpen.
http://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=89&products_id=212
Dank je, dit vroeg ik me sltijd al af. Misschien handig voor mezelf om eens te testen. [emoji106]

home@the movies

#120
Ik heb me zonet even een uurtje bezig gehouden om te spelen met de E-shift van de TW9300, in bijlage wat foto's van testen met E-Shift aan en uit.
Voor de duidelijkheid, deze zijn genomen met een I phone en op een 4K geweven acoustisch scherm, dus een heeeeel kleine structuur zal er altijd zijn.

Ik ben absoluut tevreden over wat deze E-shift doet, meestal raad ik aan om deze bij 1080P materiaal niet te gebruiken, echter met deze TW9300 zou ik durven die mening te herzien, zeker met goed bronmateriaal.
Bij de JVC kwam er, bij gebruik van, de E-Shift steeds wat processing ruis aan te pas, en je hoorde de projector ook wat meer geluid produceren. Bij de Epson is dit niet het geval, het beeld wordt ook niet onscherp, uiteraard wel wat "zachter" vanwege "meer pixels" en een kleinere minder harde structuur.
Kijk zelf even naar de foto's, uiteraard is dit geen 100% realistische weergave omdat je natuurlijk nooit zo dicht op het scherm gaat sataan.
Ik denk dat ik amper een paar CM met de I phone van het doek stond, net genoeg om het nog scherp te krijgen  ;D ;D ;D


home@the movies

Nog een paar

RonG

Duidelijk verschil idd,

Dus dat raster komt van het geweven doek?

home@the movies

Quote from: RonG on September 30, 2016, 14:47:43
Duidelijk verschil idd,

Dus dat raster komt van het geweven doek?

Er zit natuurlijk nog steeds een structuur van de LCD, ook bij LCOS ga je dit zien van zo dicht op het scherm maar je ziet ook de structuur van het geweven doek inderdaad.
Ga je echter amper een metertje naar achter dan is dit eigenlijk am niet meer te zien.

mr.crash

Wel mooi om te lezen dat het met
1080p ook goed werkt.
Want daar hebben we genoeg van ;D
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............