Review Epson TW9300 DEEL1 ook DEEL2 online.

Started by home@the movies, September 18, 2016, 14:42:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Trouwens vandaag ook nog snel even begonnen met de voorbereidingen voor onze Home Cinema happening, de foto's kan je hier vinden.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158742.0

Oh ja, dit weekend staan we ook met een bescheiden standje op de X-Fi beurs, ook dat nog snel even tussendoor  ;D ;D.

skoebiedoe

heb het dan ook net gelezen....helemaal. :)
(je bent niet de enige die soms snachts nog moet werken; ;) )

zou je dat verlies in  licht dan kunnen compenseren door een scherm met hogere gain te gebruiken?
er komt dan wel minder licht op het scherm maar je krijgt de indruk dat er veel terug komt dan.

home@the movies

Quote from: skoebiedoe on September 23, 2016, 01:38:56
heb het dan ook net gelezen....helemaal. :)
(je bent niet de enige die soms snachts nog moet werken; ;) )

zou je dat verlies in  licht dan kunnen compenseren door een scherm met hogere gain te gebruiken?
er komt dan wel minder licht op het scherm maar je krijgt de indruk dat er veel terug komt dan.

We gaan op de Home Cinema happening Xtrem screen Daylight schermen hangen met een 1.1 gain, de combinatie van het extra contrast en wat meer punch door de 1.1 gain is voor HDR een mooie combi.
In de grote ruimte waar de JVC lezer hangt komt er zelfs een 3m breed Xtrem Daylight scherm met 2.0 gain  ;D benieuwd hoe de reacties hierop gaan zijn.

jurgman

Onderhand komt er dus steeds meer kennis bij kijken om de juiste projector aan te kunnen schaffen. Je kan er bijna een studie van maken. ;)
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

DVDmartinDVD

Benieuwd of de Epson een mooie upgrade zou zijn voor mijn JVC RS-49.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

sparda

Wanneer ik het zo lees, klinkt het alsof de Epson een beter UHD beeld gaat weten neer te zetten tegenover de x5000
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

home@the movies

Quote from: sparda on September 23, 2016, 11:39:03
Wanneer ik het zo lees, klinkt het alsof de Epson een beter UHD beeld gaat weten neer te zetten tegenover de x5000

Hmm, beter zou ik niet direct zeggen, wel handiger vanwege een paar zaken die minder kennis van de gebruiker vergen om de zaak in goede banen te leiden.
Ik ge ze zeker allemaal nog een keer één op één vergelijken, maar dat zal nog even moeten wachten, even geen tijd op dit moment  ;)
Op ons event staan ze in ieder geval netjes naast elkaar dus in de mate van het mogelijke is een redelijk vergelijk wel mogelijk.

Da-lite

Quote from: home@the movies on September 23, 2016, 08:47:03
We gaan op de Home Cinema happening Xtrem screen Daylight schermen hangen met een 1.1 gain, de combinatie van het extra contrast en wat meer punch door de 1.1 gain is voor HDR een mooie combi.
In de grote ruimte waar de JVC lezer hangt komt er zelfs een 3m breed Xtrem Daylight scherm met 2.0 gain  ;D benieuwd hoe de reacties hierop gaan zijn.

Daar kijk ik zeker al naar uit, om de Xtrem schermen is in het echt in actie te zien.  :thumbs-up:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

williams

Hoi Werner ik heb echt genoten van deze review en dan met name het heldere uitleg omtrent het hele HDR .
Super  :clapping:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

evilniek

Je wilt me toch niet vertellen dat er nog een deel 3 komt van deze review? Wel errug lang hoor, maar je hebt er wel tijd in gestoken, en dat kan ik zeker waarderen. Had alleen wel iets beknopter gemogen wat mij betreft.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

Quote from: evilniek on September 23, 2016, 20:57:03
Je wilt me toch niet vertellen dat er nog een deel 3 komt van deze review? Wel errug lang hoor, maar je hebt er wel tijd in gestoken, en dat kan ik zeker waarderen. Had alleen wel iets beknopter gemogen wat mij betreft.

Voor de één is hij te kort voor de andere te lang  ;) ;D ;D je lijkt wel een vrouw  :-X :-X :-X

boekhour

Deze nieuwe serie heeft dus memory posities om de aspect ratio's te bewaren. Niet zelf draaien aan de knoppen maar geheel automatisch! Ik ben de specs van een nieuw scherm aan het bepalen. Alhoewel ik nu een oudere Epson (tw8100) heb zou het de moeite waard kunnen zijn om nu voor een 21:9 scherm te kiezen. Aangezien ik meest films kijk en die zijn meestal in deze verhouding. Met 16:9 content heb je dan verticale balken links rechts. Is het zo dat bij 21:9 er nog wel degelijk de zwarte balken worden geprojecteerd maar deze buiten het beeld valen en ze je dus toch niet ziet?

Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

home@the movies

Quote from: boekhour on September 24, 2016, 09:47:13
Deze nieuwe serie heeft dus memory posities om de aspect ratio's te bewaren. Niet zelf draaien aan de knoppen maar geheel automatisch! Ik ben de specs van een nieuw scherm aan het bepalen. Alhoewel ik nu een oudere Epson (tw8100) heb zou het de moeite waard kunnen zijn om nu voor een 21:9 scherm te kiezen. Aangezien ik meest films kijk en die zijn meestal in deze verhouding. Met 16:9 content heb je dan verticale balken links rechts. Is het zo dat bij 21:9 er nog wel degelijk de zwarte balken worden geprojecteerd maar deze buiten het beeld valen en ze je dus toch niet ziet?

Dat is helemaal juist  ;)

ppeter

#63
Quote from: home@the movies on September 23, 2016, 21:40:37
Voor de één is hij te kort voor de andere te lang  ;) ;D ;D je lijkt wel een vrouw  :-X :-X :-X

Doe al eens de moeite om veel tijd te besteden aan een grondige test en het schrijven van een uitgebreide review. Dan is dit heel motiverend om er commentaar op te krijgen, terwijl niemand je verplicht om dit allemaal te lezen. Voor de potentiële koper zijn deze reviews van grote waarde om de beloofde specificaties te testen, en feedback te krijgen voor een toestel waarin je wil investeren.
Daarom zijn we Werner echt wel dankbaar voor de extra editie over HDR etc en de uitgebreide review, zodat we een bevestiging hebben of we de juiste aankoop doen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Quote from: home@the movies on September 24, 2016, 10:18:53
Dat is helemaal juist  ;)

16:9 of 21:9 scherm?
Kan je bij 16:9 zoomen om het beeld te vullen, of verlies je dan teveel in de breedte?
En wat bij 21:9 als je series bekijkt in 16:9?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jurgman

Quote from: ppeter on September 24, 2016, 19:44:56
16:9 of 21:9 scherm?
Kan je bij 16:9 zoomen om het beeld te vullen, of verlies je dan teveel in de breedte?
En wat bij 21:9 als je series bekijkt in 16:9?
Volgens mij is alles vast te zetten in memory zover ik begrepen heb.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

ppeter

Hey Werner, wanneer zijn de Epsons bij de Luc beschikbaar? Of moet ik daarvoor bij u langskomen en wanneer? Grtz Peter
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

#67
Quote from: jurgman on September 24, 2016, 19:47:36
Volgens mij is alles vast te zetten in memory zover ik begrepen heb.

Ja dat weet ik jurgman, maar wat geeft dit als resultaat op het desbetreffende scherm?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

evilniek

Quote from: ppeter on September 24, 2016, 19:37:18
Doe al eens de moeite om veel tijd te besteden aan een grondige test en het schrijven van een uitgebreide review. Dan is dit heel motiverend om er commentaar op te krijgen, terwijl niemand je verplicht om dit allemaal te lezen. Voor de potentiële koper zijn deze reviews van grote waarde om de beloofde specificaties te testen, en feedback te krijgen voor een toestel waarin je wil investeren.
Daarom zijn we Werner echt wel dankbaar voor de extra editie over HDR etc en de uitgebreide review, zodat we een bevestiging hebben of we de juiste aankoop doen.

Lezen is ook een vak, ik heb nergens gezegd dat ik het niet waardeer, het is alleen een klein persoonlijk puntje van "kritiek" wat schrijfstijl betreft(de inhoud zelf vind ik de moeite van het lezen meer dan waard!), je hoeft er niks mee te doen, ik geef gewoon mijn mening.

Quote from: home@the movies on September 23, 2016, 21:40:37
Voor de één is hij te kort voor de andere te lang  ;) ;D ;D je lijkt wel een vrouw  :-X :-X :-X

Ik vind dit overigens een smakeloze opmerking cq "grap" maar ook dat mag vanzelfsprekend geschreven worden.

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

boekhour

#69
Quote from: ppeter on September 24, 2016, 20:00:22
Ja dat weet ik jurgman, maar wat geeft dit als resultaat op het desbetreffende scherm?

16:9 materiaal op een 21:9 scherm krijg je links en rechts "zwarte balken". Beeld word ook wat kleiner zodat de helderheid toeneemt. Zie deze video, overigens al eerder gepost, waar een duitse reviewer de lensmemory operation en wisseling in aspectratios laat zien (tijd werkt kennelijk niet inde link, even naar 09:14 gaan):

Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

jurgman

Dit lijkt mij dan ook echt wel een "selling point"!  :clapping:
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

RonG

Hoe werkt het dan wanneer men bv een film opzet welke wisselt met Imax scenes zoals bv Batman?. Niet dat het zoveel voorkomt maar toch.

Ik ben er ook over aan het nadenken om later naar een 21:9 scherm te gaan wanneer ik een 9300 aanschaf.

MaxxMark

Dan valt het beeld boven en onder op je masking (of daar voorbij).

Als je een anamorphe lens gebruikt en de anamorph functie van je projector gebruikt, dan zal je daar niets van merken en wordt het gewoon niet weergegeven.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

RonG

Quote from: MaxxMark on September 26, 2016, 10:33:13
Dan valt het beeld boven en onder op je masking (of daar voorbij).

Als je een anamorphe lens gebruikt en de anamorph functie van je projector gebruikt, dan zal je daar niets van merken en wordt het gewoon niet weergegeven.

Ok, snap het. Bedankt voor je antwoord.

Heb eens gegoogeld maar kopt het dat deze E 500,- kunnen kosten?

rogier_hier

#74
Weet iemand of Epson nog steeds heeft van een aannemelijk risico dat de panelen verkleuren (in de hoeken wordt het bijv. blauwig)? Ik heb dit gehad en ging niet weg na een officiele calibratie en ook niet na het plaatsen van een nieuwe originele Epson lamp met een officiele calibratie.... Projector (TW9000) destijds opgestuurd naar Epson Utrecht en lang verhaal kort: "valt binnen de Epson marges, vertelde Epson". Ik heb toen afscheid genomen van het merk Epson. Jammer want verder was ik tevreden.

Edit: tikfout verbeterd.