CineMike Sonos Connect

Started by vik, September 18, 2016, 09:09:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik heb geen enkele ervaring met een Sonos Magna om eerlijk te zijn.


Quote from: ergé on September 19, 2016, 19:18:04
Gedeeltelijk mee eens, hoorde wel verschil maar te weinig om de prijs te rechtvaardigen.

Mijn mening aanschaffen en testen ga ik niet meer doen. Ben blij dat ik mijn zwarte connect magna ultimo met weinig verlies heb kunnen verkopen.

Ben wel benieuwd naar deze.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jurgman

Hoe gaat dit zich verhouden tot een Bluesound Node 2?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

Erik

#27
Quote from: Charlemagne on September 20, 2016, 11:41:55
@vik: is er al bekend wat de modificatie technisch inhoudt? Ben daar wel benieuwd naar. ChM

Ook erg benieuwd naar, staat me bij dat een gewone sonos toch wel aardig wat nadelen had qua geluid, volg modus aan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jurgman

Ja. Waarom kan het gewoon niet aan alle kanten top zijn. Software en Hardware. Alsof daar geen markt voor is.   :(
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

gast2018

Dat kan maar dan heet het bv Linn.

Peerless Monster

#30
Quote from: ergé on September 21, 2016, 21:37:02
Dat kan maar dan heet het bv Linn.

Sonos is echt volwassen, waar Linn wat kinderspielerij is...
Prachtig hoor dat Linn. Echt muziek. Maar eigenlijk moet je beide werelden hebben.
En dat heeft geen enkel product...

Als Linn Sonos opkoopt, dan koop ik linnos!
Ik heb alleen qua eindversterking soloos nodig...
Snappen jullie het nog... 😁😄


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

i2Paq

Quote from: Peerless Monster on September 21, 2016, 22:15:12
Sonos is echt volwassen, waar Linn wat kinderspielerij is...
Prachtig hoor dat Linn. Echt muziek. Maar eigenlijk moet je beide werelden hebben.
En dat heeft geen enkel product...

Als Linn Sonos opkoopt, dan koop ik linnos!
Ik heb alleen qua eindversterking soloos nodig...
Snappen jullie het nog... 😁😄

Pff,

Ik heb een vv. van Linn en streaming van Sonos.

De optie voor ev. is nog open zoals je weet  :sleep:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Peerless Monster

Quote from: i2Paq on September 21, 2016, 22:40:22
Pff,

Ik heb een vv. van Linn en streaming van Sonos.

De optie voor ev. is nog open zoals je weet  :sleep:

Nuforce! Ik ken alleen maar mensen die CI's aan de kant hebben gezet daarom...  :devil:
Maar goed ik ken ook iemand die de nuforcejes in de prullenbak heeft gegooid, omdat hij net een Klimax heeft gekocht.... Pffft  ;D
Wat is dat mooi spul... oef.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Vandaag heb ik mijn demo Sonos besteld. Zodra deze klaar is gaat hij gelijk naar Peerless en daarna naar Chansig.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ook hier kan ik geen antwoord op geven.


Quote from: jurgman on September 21, 2016, 09:08:56
Hoe gaat dit zich verhouden tot een Bluesound Node 2?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Starred

Quote from: vik on September 18, 2016, 09:09:54
W
Het prijs niveau zal ongeveer gelijk liggen met die van andere tuner collega's. Aankomende week wordt de prijs bekend gemaakt en ik zal in dit topic een introductie korting aanbieden voor leden.

Al meer bekend?  ::)

Charlemagne

Quote from: Starred on September 23, 2016, 08:26:02
Al meer bekend?  ::)

Heb nog even voor je gekeken op de Duitse website. Daar wordt de Sonos mod helemaal niet genoemd zelfs.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

Inmiddels is er een prijs bekend van €400,- exclusief de Sonos.

Aanpassingen:


  • Voeding
  • Mainboard rondom de chips
  • Rondom de clock

Mijn demo unit is inmiddels besteld.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Quote from: vik on September 27, 2016, 23:36:16
Inmiddels is er een prijs bekend van €400,- exclusief de Sonos.

Aanpassingen:


  • Voeding
  • Mainboard rondom de chips
  • Rondom de clock

Mijn demo unit is inmiddels besteld.

Spannend!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Niet heel erg maar wel erg leuk. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

#40
Quote from: vik on September 27, 2016, 23:36:16
Inmiddels is er een prijs bekend van €400,- exclusief de Sonos.

Aanpassingen:


  • Voeding
  • Mainboard rondom de chips
  • Rondom de clock

Mijn demo unit is inmiddels besteld.

Weet je ook iets meer details?

De behuizing is nogal klein dus de ruimte om te verbeteren is er ook niet echt, met name de voeding zou hier "last" van hebben.

Edit: Ik zou er geen probleem mee hebben als de mijne in een ruimere behuizing zou zitten waarbij "ruimte" is om echt verbeteringen door te voeren.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

vik

Er wordt niets veranderd aan het orginele design. Onderdelen worden vervangen of passend gemaakt op het orginele board. Aanpassen van een voeding is voornamelijk filtering.


Quote from: i2Paq on September 28, 2016, 08:21:07
Weet je ook iets meer details?

De behuizing is nogal klein dus de ruimte om te verbeteren is er ook niet echt, met name de voeding zou hier "last" van hebben.

Edit: Ik zou er geen probleem mee hebben als de mijne in een ruimere behuizing zou zitten waarbij "ruimte" is om echt verbeteringen door te voeren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Komt er ook een betere coax aansluiting op net zoals Magna doet ?

En op welk niveau zit deze CM Sonos ? Beter dan de interne streamer van een Marantz AV CM of NA8005 CM.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Starred

Kan je hem ook direct gemodificeerd bestellen?
Beetje omslachtig om eerst een Sonos te bestellen en dan weer opsturen.

vik

Nee en ook helemaal niet nodig tenzij het uiterlijk een rol speelt.

De vergelijking NA 8005 CM/interne streamer is nog niet getest.





Quote from: RvD on September 28, 2016, 10:32:24
Komt er ook een betere coax aansluiting op net zoals Magna doet ?

En op welk niveau zit deze CM Sonos ? Beter dan de interne streamer van een Marantz AV CM of NA8005 CM.

Uiteraard!
Quote from: Starred on September 28, 2016, 13:43:47
Kan je hem ook direct gemodificeerd bestellen?
Beetje omslachtig om eerst een Sonos te bestellen en dan weer opsturen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#45
Wat meer info over de Sonos modificactie   

De aanpassingen zitten in de voeding, rondom de clock en ook in het smd bereik worden er dingen vervangen.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Starred


vik

#47
Goedemorgen.

De demo unit komt zo spoedig mogelijk. Het project van forum lid Htip stond al eerder in de planning.

Ik begrijp hieruit dat jij de demo unit ook wil testen?


Quote from: Starred on October 10, 2016, 16:37:12
Wanneer komt ie nu?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Starred

Quote from: vik on October 12, 2016, 10:12:10
Goedemorgen.

De demo unit komt zo spoedig mogelijk. Het project van forum lid Htip stond al eerder in de planning.

Ik begrijp hieruit dat jij de demo unit ook wil testen?

Ik hoef hem niet te testen hoor. Ik hoor alleen graag van de kenners of ie beter is dan het alternatief zodat ik deze kan aanschaffen  :angel:

i2Paq

Quote from: vik on October 12, 2016, 10:12:10
Goedemorgen.

De demo unit komt zo spoedig mogelijk. Het project van forum lid Htip stond al eerder in de planning.

Ik begrijp hieruit dat jij de demo unit ook wil testen?

Ik zou hem wel willen vergelijken met mijn Sonos Magna Ultimo.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70