CineMike Sonos Connect

Started by vik, September 18, 2016, 09:09:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

#100
Quote from: Peerless Monster on January  5, 2017, 07:54:26
Ik weet niet of dat zo is. Volgens mij is het 44.1 en geen 48. Ten minste in het display van mijn DAC en/of voorversterker niet hoger dan dat gezien.

Sonos zelf specificeert tot 48 kHz samplingfrekwentie. Zie een na laatste blz van onderstaand document:

http://www.sonos.com/documents/productguides/nl/ConnectGuide_NL.pdf

48 kHz zul je trouwens niet veel tegen komen. Oude DAT-recorders gebruikten die sampling frekwentie wel. Sonos leest wel de metadata van de bestanden met een hogere samplingfrekwentie, en neemt zo ook op in de bibliotheek; maar kan ze vervolgens niet weergeven en da's best irritant. Mijn highres bestanden staan daarom op een aparte share van mijn NAS, die de Sonos niet mag lezen.

Quote from: Erwin.VL on January  5, 2017, 00:30:57
De Bluesound wordt ook getest? Want de Sonos interesseert me niet zo wegens de beperking tot 48 KHz. En de Bluesound Node 2 is ook in zwart leverbaar...

Wat mij betreft nemen we de Bluesound Node 2 mee in de komende shootout. En ik dacht ook nog aan de Auralic Aries Mini. Voor beide apparaten zoek ik nog vrijwilligers. Ze mogen ook in het wit. De datum van de shootout wordt in ieder geval na half januari. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

Graag gedaan Hans en leuk om te lezen.

Ik kom nog terug op je PM.

Heb je tijdens je vergelijking ook geprobeerd de orginele Sonos los te koppelen van je set plus de correcte fase aan gehouden (stickertje net kabel ingang)? De voeding van de orginele Sonos kan een negatieve uitwerking hebben op de CM versie als die in 1 set verbonden zijn. Je hebt hem nu nog even en wellicht leuk om even te testen hoe dit uitpakt.


Quote from: chansig on January  5, 2017, 10:03:59
k ben er eigenlijk al wel uit. Mij ging het meer om het gegeven of er verschil door mij waarneembaar zou zijn. En dat is in dit geval het geval. Met de koptelefoon geluisterd naar Bram Vermeulen met Rode Wijn. Piano en stem. Meer is het niet. Bij de aanslagen van de piano is het al direct hoorbaar wanneer de stem inkomt wordt het nogmaals bevestigd. De Cinemike geeft een natuurlijkheid mee aan de muziek. In mijn beleving niet meer detail, bas, hoog, midhoog, betere plaatsing etc. Nee een natuurlijkheid, volheid aan stem en aan piano.

Gisteren via de set meende ik het al waar te nemen. Maar toen heb ik voornamelijk rock gedraaid en daarin vind ik het minder opvallend. Juist met rustige muziek zal het meer duidelijk worden. Vind ik het de 400 euro waard ? Weet ik niet...het lijkt op het verschil wat ik hoorde met de AQ Vodka. Toen ik later de standaard kabel ging gebruiken was mijn voorkeur weer voor de wat meer klinische weergave. En om nu 2 Sonossen aan te gaan schaffen vind ik wat te ver gaan.

Het is overigens lastig vergelijken: Kabels overprikken en dan wachten totdat hij zijn plekje heeft gevonden in het netwerk. Zit dan toch tegen de minuut aan dat je niets hoort.  Vik in ieder geval bedankt voor het beschikbaar stellen van de Sonos aan een ongelovige. :D

Gr. Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

#102
De Sonos was helemaal uit de set. Fase heb ik niet op gelet. Kans van 1 op 2 dat het goed zat.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sailor Jan

Quote from: vik on January  6, 2017, 09:41:10
Graag gedaan Hans en leuk om te lezen.

Ik kom nog terug op je PM.

Heb je tijdens je vergelijking ook geprobeerd de orginele Sonos los te koppelen van je set plus de correcte fase aan gehouden (stickertje net kabel ingang)? De voeding van de orginele Sonos kan een negatieve uitwerking hebben op de CM versie als die in 1 set verbonden zijn. Je hebt hem nu nog even en wellicht leuk om even te testen hoe dit uitpakt.

Hoe zit het eigenlijk als je ook nog Play:5 en andere Play speakers hebt, werkt dan deze upgrade wel of niet?
Wees lief voor jezelf

Xander32

... ik zat al gespannen te wachten wat jouw reply zou zijn; zou het Vik lukken om hr Chansig zo ver te krijgen om zich te gaan verdiepen in de wereld die fase heet ...


:nowink:

Quote from: chansig on January  6, 2017, 11:32:04
De Sonos was helemaal uit de set. Fase heb ik niet opgelet. Kans van 1 op 2 dat het goed zat.. :D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: Sailor Jan on January  6, 2017, 11:49:28
Hoe zit het eigenlijk als je ook nog Play:5 en andere Play speakers hebt, werkt dan deze upgrade wel of niet?

Ik neem aan dat je het Groeperen bedoelt?

Zolang de Connect leidend is zou alles gewoon moeten werken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bama

Quote from: Sailor Jan on January  6, 2017, 11:49:28
Hoe zit het eigenlijk als je ook nog Play:5 en andere Play speakers hebt, werkt dan deze upgrade wel of niet?

heeft geen effect op het geluid van de andere speakers neem ik aan, je upgrade alleen de connect en die hangt aan je versterker.

Sailor Jan

Quote from: i2Paq on January  6, 2017, 13:07:11
Ik neem aan dat je het Groeperen bedoelt?

Zolang de Connect leidend is zou alles gewoon moeten werken.

Ja, onder andere. Wat gebeurt er als je een keer verkeerd groepeert en daarna wel goed groepeert.

Want waarom zou Hans de originele volledig moeten  loskoppelen om als je ze niet gaat groeperen en toch wil vergelijken. Dan zou, als je niet groepeert, de beide geen invloed op elkaar moeten hebben.

Quote from: Bama on January  6, 2017, 18:41:55
heeft geen effect op het geluid van de andere speakers neem ik aan, je upgrade alleen de connect en die hangt aan je versterker.
De kwaliteit van de Play speakers vind ik al prima voor wat ze zijn. Het gaat puur om de Sonos Connect.
Wees lief voor jezelf

i2Paq

Quote from: Sailor Jan on January  6, 2017, 19:26:14
Ja, onder andere. Wat gebeurt er als je een keer verkeerd groepeert en daarna wel goed groepeert.

Want waarom zou Hans de originele volledig moeten  loskoppelen om als je ze niet gaat groeperen en toch wil vergelijken. Dan zou, als je niet groepeert, de beide geen invloed op elkaar moeten hebben.
De kwaliteit van de Play speakers vind ik al prima voor wat ze zijn. Het gaat puur om de Sonos Connect.

Dat groeperen gaat goed, zeker als je het vanuit de connect doet.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sailor Jan

Quote from: i2Paq on January  6, 2017, 21:45:20
Dat groeperen gaat goed, zeker als je het vanuit de connect doet.

Groeperen is idd eenvoudig, maar dan hoop ik toch nog antwoord te krijgen waarom schijnbaar de andere, niet gemodde, Connect uit de set gehaald moet worden.

In de toekomst wil ik mogelijk nog wel een 2de Connect hebben voor de set boven, maar die heeft geen eventuele upgrade nodig.
Wees lief voor jezelf

i2Paq

Quote from: Sailor Jan on January  7, 2017, 13:09:05
Groeperen is idd eenvoudig, maar dan hoop ik toch nog antwoord te krijgen waarom schijnbaar de andere, niet gemodde, Connect uit de set gehaald moet worden.

In de toekomst wil ik mogelijk nog wel een 2de Connect hebben voor de set boven, maar die heeft geen eventuele upgrade nodig.

Het kan zijn dat de ongemodde de moeder is in het eigen Sonos netwerk is. Dat zou dan van invloed kunnen zijn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Charlemagne

Quote from: i2Paq on January  7, 2017, 17:47:45
Het kan zijn dat de ongemodde de moeder is in het eigen Sonos netwerk is. Dat zou dan van invloed kunnen zijn.

Magna Hifi adviseert altijd de gemodde Sonos niet in een master-slave situatie te spelen.

Zie: http://www.magnahifi.com/index.php/nl/information/sonos-tips
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Sailor Jan

Quote from: Charlemagne on January  7, 2017, 21:45:46
Magna Hifi adviseert altijd de gemodde Sonos niet in een master-slave situatie te spelen.

Zie: http://www.magnahifi.com/index.php/nl/information/sonos-tips

Master-slave werkt toch alleen maar als je Groups hebt(groeperen), of ben ik nu gek?

Maar ik ben wel overtuigd dat mijn poging/test een aantal jaar geleden met de Sonos Ultimo mislukt is. Juist waarschijnlijk vanwege wel groeperen.

Ik begin nu wel weer langzaam wat voor Sonos te voelen, maar de HTPC geeft Spotify/internet radio al beter weer dan Sonos. Sonos is daarentegen weer super gebruiksvriendeljjk(zeker sinds Spotify Connect). Dus daarom ook lichte interesse in een Sonos-mod.
Wees lief voor jezelf

vik

De Sonos gaat volgende week logeren bij Charlemagne...  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Charlemagne

Quote from: vik on January 19, 2017, 20:35:40
De Sonos gaat volgende week logeren bij Charlemagne...  :)

Klopt! Mijn Devialet Expert Pro 1000 is binnen en die speelt de sterren van de hemel. En ik ga een shootout houden om de Sonos Connect Cinemike te vergelijken met de Magna Ultimo, samen met drie andere forumleden; zij hebben al een PM aan hun broek. En ik ga er een mooi verslag van maken (en dat duurt niet tot de kerst). Waarschijnlijk maak ik er een aparte topic over als het zover is. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Starred

Zijn er nu al reviews of wordt de demo unit nog steeds heen en weer geschoven?

holco

Vermoed dat het een stilzwijgende 1-0 voor de MagnaHifi uitvoering is ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Laan

Ben benieuwd, hoewel allemaal ietsje subjectief. Ik geloof ook heilig in de magna ultimo en nog meer in de mano van magna. Die gaat weer wat verder. Maar ja, its just me  :tounge:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

holco

Not Just You ;)

Quote from: Laan on January 20, 2017, 20:22:57
Ben benieuwd, hoewel allemaal ietsje subjectief. Ik geloof ook heilig in de magna ultimo en nog meer in de mano van magna. Die gaat weer wat verder. Maar ja, its just me  :tounge:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vik

Het ligt helaas niet in mijn handen.

Ik kan leden niet verplichten een review te schrijven, hoewel ik ook zeer nieuwsgierig ben dat zal ik niet ontkennen. Ik heb al geprobeerd een balletje op te gooien maar dan houdt het voor mij ook op.

Charlemagne neemt (heeft) er wel de tijd voor en die afspraak staat. Hij is nu bij 2 leden gepasseerd (Peerless en Chansig) en zoals beschreven is Charlemagne de volgende. Daar ben ik zelf ook aanwezig.



Quote from: Starred on January 20, 2017, 16:25:54
Zijn er nu al reviews of wordt de demo unit nog steeds heen en weer geschoven?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Ik heb iets geschreven. Niet lang maar ik heb ook niet meer dit of meer dat gehoord. Dus een korte positieve review. Maar ik kan me voorstellen dat die ondersneeuwt onder de vragen waarom het allemaal zo lang duurt dat Peerless iets schrijft.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

#121
Voor wie Hans zijn review gemist heeft

Quote from: chansig on January  5, 2017, 10:03:59
k ben er eigenlijk al wel uit. Mij ging het meer om het gegeven of er verschil door mij waarneembaar zou zijn. En dat is in dit geval het geval. Met de koptelefoon geluisterd naar Bram Vermeulen met Rode Wijn. Piano en stem. Meer is het niet. Bij de aanslagen van de piano is het al direct hoorbaar wanneer de stem inkomt wordt het nogmaals bevestigd. De Cinemike geeft een natuurlijkheid mee aan de muziek. In mijn beleving niet meer detail, bas, hoog, midhoog, betere plaatsing etc. Nee een natuurlijkheid, volheid aan stem en aan piano.

Gisteren via de set meende ik het al waar te nemen. Maar toen heb ik voornamelijk rock gedraaid en daarin vind ik het minder opvallend. Juist met rustige muziek zal het meer duidelijk worden. Vind ik het de 400 euro waard ? Weet ik niet...het lijkt op het verschil wat ik hoorde met de AQ Vodka. Toen ik later de standaard kabel ging gebruiken was mijn voorkeur weer voor de wat meer klinische weergave. En om nu 2 Sonossen aan te gaan schaffen vind ik wat te ver gaan.

Het is overigens lastig vergelijken: Kabels overprikken en dan wachten totdat hij zijn plekje heeft gevonden in het netwerk. Zit dan toch tegen de minuut aan dat je niets hoort.  Vik in ieder geval bedankt voor het beschikbaar stellen van de Sonos aan een ongelovige. :D

Gr. Hans
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HansGT3

Gisteren nog even met Viktor er over gehad dat hij morgen in Amsterdam een meting had   Cm versie en standaard  en magna ultimo  met een paar forum leden  ben benieuwd  :lookaround: