Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

N1v3K

Quote from: evilniek on November  6, 2017, 20:13:17
Uitspraak misschien niet het meest net, maar het heeft ook wel wat eigenlijk, hij weet volgens mij wel waar die het over heeft. Aldus deze neerlandicus! :D
Vincent heeft zeer goede reviews op Youtube (HDTVtest).
Als je tegen zijn stemgeluid en uitspraak kunt  ;D

TopGun2010

Heeft de udp 203 bluetooth voor het aansluiten van een hoofdtelefoon?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

swestland

Quote from: TopGun2010 on November 30, 2017, 13:55:42
Heeft de udp 203 bluetooth voor het aansluiten van een hoofdtelefoon?
Er zit geen Bluetooth op de UDP-203.
Arcam FMJ-AVR-550 | Monitor Audio Gold GX100 | Monitor Audio Gold GX150C | Velodyne SPL-1200 Ultra Sub | Oppo UDP-203 | Sony A1E-55 OLED

vik

Lang niet zo erg als eten bestellen bij de Chinees.  :D


Quote from: N1v3K on November 22, 2017, 20:24:21
Vincent heeft zeer goede reviews op Youtube (HDTVtest).
Als je tegen zijn stemgeluid en uitspraak kunt  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Stef

Dune solo 4k nog eens aangesloten op de hdmi input van de oppo....en audio sync issues die enkele maanden geleden het geval waren zijn verdwenen.  Weet niet sinds welke oppo firmware dit opgelost is maar nice surprise.  Top om met de dune/oppo av hardware nu iso files te kunnen afspelen (beeld en geluid zijn toch weern trapje hoger ipv louter de dune te gebruiken).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

master30

Er was afgelopen week nog wel een update

Release Notes:

Category: Latest Official Release

Main Version: UDP20XEU-54-1127
Loader Version: TF0035
MCU Version: MCU203-01-1118

This release is for the OPPO UDP-203 and UDP-205 4K UHD Blu-ray Disc Players

Comparing to the previous Official release version UDP20XEU-51-0922, the major changes included in this version are:

1. Added support for MQA audio files on the UDP-205.
2. Improved compatibility for recently released and upcoming Dolby Vision UHD Blu-ray discs and TV firmware.
3. Improved compatibility for non-standard 4:3 aspect ratio media files.
4. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Stef

Quote from: master30 on December  2, 2017, 17:16:06
Er was afgelopen week nog wel een update

Release Notes:

Category: Latest Official Release

Main Version: UDP20XEU-54-1127
Loader Version: TF0035
MCU Version: MCU203-01-1118

This release is for the OPPO UDP-203 and UDP-205 4K UHD Blu-ray Disc Players

Comparing to the previous Official release version UDP20XEU-51-0922, the major changes included in this version are:

1. Added support for MQA audio files on the UDP-205.
2. Improved compatibility for recently released and upcoming Dolby Vision UHD Blu-ray discs and TV firmware.
3. Improved compatibility for non-standard 4:3 aspect ratio media files.
4. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

Yep, was de beta van mid november die een officiele release is geworden.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Malignant

Sinds gisteren ook eigenaar van een (tweede hands) regiovrije 203.
Moet echt nog eens gaan zitten om alles uit te vogelen.

Het eerste wat mij echter op viel is, wat zet dit apparaat een net geluidsbeeld beeld neer als cd speler zeg.
Heel erg netjes.

Een kijken tegen wat voor problemen ik op ga lopen met de 203 als vervanger van mijn BD Prime 3.0 ( behalve geen ISO / BDMV playback ).
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

road rebel

Zijn er mensen die van 103/105D naar 203/205 gegaan zijn en hun mening kwijt kunnen wat betreft het missen van darbee?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Malignant

Inmiddels een weekje aan het stoeien met de 203 en het werkt naar volle tevredenheid.
Nog geen issues tegen gekomen.

Alleen 1 dingetje waar ik niet uit kom.
Voorheen met mijn Dune speler kon ik, als ik een bestand via het netwerk had gekeken deze ook gelijk fysiek verwijderen.
Vanuit de Dune SMB browser gewoon delete rechten etc.

Dit is iets wat ik bij de Oppo nergens terug kan vinden.
Ik heb alleen maar playback mogelijkheden maar verder niets.
Dit terwijl ik wel met een admin acount ben ingelogd op de NAS.

Ondersteund Oppo deze functionaliteit niet of zie ik iets over het hoofd ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

swestland

Quote from: Malignant on January  2, 2018, 09:56:45
Inmiddels een weekje aan het stoeien met de 203 en het werkt naar volle tevredenheid.
Nog geen issues tegen gekomen.

Alleen 1 dingetje waar ik niet uit kom.
Voorheen met mijn Dune speler kon ik, als ik een bestand via het netwerk had gekeken deze ook gelijk fysiek verwijderen.
Vanuit de Dune SMB browser gewoon delete rechten etc.

Dit is iets wat ik bij de Oppo nergens terug kan vinden.
Ik heb alleen maar playback mogelijkheden maar verder niets.
Dit terwijl ik wel met een admin acount ben ingelogd op de NAS.

Ondersteund Oppo deze functionaliteit niet of zie ik iets over het hoofd ?
Die functionaliteit zit er niet in, net zoals dat je geen netwerk shares als favorieten kan maken.
Arcam FMJ-AVR-550 | Monitor Audio Gold GX100 | Monitor Audio Gold GX150C | Velodyne SPL-1200 Ultra Sub | Oppo UDP-203 | Sony A1E-55 OLED

N1v3K

Quote from: swestland on January  3, 2018, 12:37:40
Die functionaliteit zit er niet in, net zoals dat je geen netwerk shares als favorieten kan maken.
Say what?
Dus als je film wil kijken van een NAS, moet je iedere keer naar Netwerk, NFS, betreffende share, mappen etc?

road rebel

#1112
Met de OPPO 105D kon ik de speler ingeven als DNLA speler in Emby. Vanuit mijn iPhone (Emby app) kon ik bladeren doorheen mijn films en series in een sexy interface met reviews ed. en dan laten afspelen op de oppo. Zo heb je best of both, een mooie interface een een top speler.
Voorwaarde is natuurlijk dat je een emby server (vb. een NAS) en een controller (een smartphone) hebt, maar ik denk dat tegenwoordig bijna iedereen zoiets heeft. Films bladeren op de TV is zooo 2010  ;D

riwi

Quote from: N1v3K on January  3, 2018, 13:14:04
Say what?
Dus als je film wil kijken van een NAS, moet je iedere keer naar Netwerk, NFS, betreffende share, mappen etc?

Nee het werkt juist erg makkelijk. Hij scant je netwerk en laat automatisch alle beschikbare NFS en SMB shares zien. Je kan geen shortcuts naar een bepaalde folder bewaren volgens mij, dat klopt.

N1v3K

#1114
Quote from: riwi on January  3, 2018, 17:30:03
Je kan geen shortcuts naar een bepaalde folder bewaren volgens mij, dat klopt.

  :nopompom:

Malignant

Quote from: riwi on January  3, 2018, 17:30:03
Nee het werkt juist erg makkelijk. Hij scant je netwerk en laat automatisch alle beschikbare NFS en SMB shares zien. Je kan geen shortcuts naar een bepaalde folder bewaren volgens mij, dat klopt.

Shortcuts zijn dan weer wel mogelijk in de officiele Oppo app voor zover ik heb kunnen achterhalen.

Toch eens wat verder in dat hele DNLA verhaal duiken in combinatie met Emby.
Dat klinkt wel interessant inderdaad, toch een vorm van een interface er bij.
Dank voor de tip.

Nu moet ik zeggen dat ik dat niet het meeste mis, het niet kunnen deleten van bekeken content via SMB/NFS vind ik vervelender.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Marco66

Heb nog steeds problemen met color banding op de apple tv als ik hdr films afspeel via infuse en netflix.
Zou deze Oppo wel een keer willen uitproberen voor mijn films op de nas ( en discs ntuurlijk) en dan de apple tv 4k op de hdmi ingang van de oppo voor netflix en youtube.
Is dit mogelijk en heeft de Oppo een goede ondersteuning voor grote 4k hdr mkv's?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Malignant

Tot op heden heb ik nog niets gehad wat niet afspeelde.
Alleen voor het spelen even een Cinavia check doen met CineDe.

Zowel m2ts files vanuit BDMV structuur als MKV's werken gewoon goed, van 60 tot 80 Gb.
Geen issues met x264 & x265, ook niet in HDR10 ( DV is nog niet mogelijk vanuit file playback ).
Heb er slechts bij 1 problemen gehad, maar dat lag vermoedelijk aan de encode.

Had Cars 3 (15Gb ) te pakken in x265 HDR formaat, en daar bleef de Atmos audio track continu haperen helaas.
Was wel te kijken, maar wel storend.

Geen color banding of iets waar kunnen nemen tot op heden.
Beeld is vele malen rustiger als mijn voorgaande Dune Prime 3.0, en zo veel meer detail / diepte zichtbaar.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Marco66

Quote from: Malignant on January  5, 2018, 07:18:31
Tot op heden heb ik nog niets gehad wat niet afspeelde.
Alleen voor het spelen even een Cinavia check doen met CineDe.

Zowel m2ts files vanuit BDMV structuur als MKV's werken gewoon goed, van 60 tot 80 Gb.
Geen issues met x264 & x265, ook niet in HDR10 ( DV is nog niet mogelijk vanuit file playback ).
Heb er slechts bij 1 problemen gehad, maar dat lag vermoedelijk aan de encode.

Had Cars 3 (15Gb ) te pakken in x265 HDR formaat, en daar bleef de Atmos audio track continu haperen helaas.
Was wel te kijken, maar wel storend.

Geen color banding of iets waar kunnen nemen tot op heden.
Beeld is vele malen rustiger als mijn voorgaande Dune Prime 3.0, en zo veel meer detail / diepte zichtbaar.

Ok dat klinkt goed. Las dat ieg hevc profile 5.1 tm 5.2 ondersteund wordt, hoger niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Ralph71

Quote from: Malignant on January  5, 2018, 07:18:31
Tot op heden heb ik nog niets gehad wat niet afspeelde.
Alleen voor het spelen even een Cinavia check doen met CineDe.

Zowel m2ts files vanuit BDMV structuur als MKV's werken gewoon goed, van 60 tot 80 Gb.

Heb je dit toevallig ook al getest met toevoeging van externe subtitles (srt-bestand zelfde naam geven als het grootste m2ts-bestand)? Op die manier kan je UHD kijken met ondertitels vanuit een blu-ray als de UHD zelf geen Nederlandse ondertiteling heeft. Deze week geprobeerd met de Harry Potter reeks en dat werkt perfect met een HDI Dune Solo 4K, alleen kan deze geen HDR aan, terwijl de Oppo dat wel kan.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

jeroen_v

Quote from: Ralph71 on January  5, 2018, 12:22:55
...HDI Dune Solo 4K, alleen kan deze geen HDR aan, terwijl de Oppo dat wel kan.

Klopt dat wel? Je kunt HDR conversion met de correcte firmware uit/aanzetten in de settings van de Dune:

- New feature: Improved support for playback of HDR (HDR10) content.
   - The player automatically recognizes HDR content and automatically
     applies some picture corrections to improve the look of the content on
     TVs without HDR support.
   - If HDR content is recognized, the corresponding status is shown in the
     INFO on-screen-display during playback.
   - Automatic HDR conversion can be enabled/disabled by the new setting
     "Setup / Video / Advanced / BT.202/HDR conversion" (enabled by
     default). When using a TV with HDR support, it is recommended to
     disable HDR conversion on the player and force HDR mode on the TV.
   - HDR conversion can also be quickly toggled during playback using RC
     button "MODE" (on Duo 4K) or "KEYBRD" (on Solo 4K and Solo Lite).

Marco66

Nu nog een keer leuke aanbieding voor deze speler, is al weer tijdje op de markt maar nog steeds overal 849,-.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Staaled

#1122
Oppo's prijsbeleid is altijd strak, maar zeer redelijk imo.
Uiteindelijk kan ik het waarderen.

Veel liever dan het gooi- en smijtwerk met bijvoorbeeld TV's.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ralph71

Quote from: jeroen_v on January  5, 2018, 12:37:58
Klopt dat wel? Je kunt HDR conversion met de correcte firmware uit/aanzetten in de settings van de Dune:

- New feature: Improved support for playback of HDR (HDR10) content.
   - The player automatically recognizes HDR content and automatically
     applies some picture corrections to improve the look of the content on
     TVs without HDR support.
   - If HDR content is recognized, the corresponding status is shown in the
     INFO on-screen-display during playback.
   - Automatic HDR conversion can be enabled/disabled by the new setting
     "Setup / Video / Advanced / BT.202/HDR conversion" (enabled by
     default). When using a TV with HDR support, it is recommended to
     disable HDR conversion on the player and force HDR mode on the TV.
   - HDR conversion can also be quickly toggled during playback using RC
     button "MODE" (on Duo 4K) or "KEYBRD" (on Solo 4K and Solo Lite).

De Solo 4K doet een "trucje" waardoor het beeld op HDR lijkt, maar het is zeker geen HDR. De Oled zou ook HDR-logo weer moeten geven bij HDR-ontvangst. Dit gebeurt echter nooit, met name doordat de Solo 4K enkel hdmi 1.4 heeft welke geen HDR kan doorgeven, daarvoor heb je minimaal hdmi 2.0 nodig.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

jeroen_v

Quote from: Ralph71 on January  5, 2018, 13:10:22
De Solo 4K doet een "trucje" waardoor het beeld op HDR lijkt, maar het is zeker geen HDR. De Oled zou ook HDR-logo weer moeten geven bij HDR-ontvangst. Dit gebeurt echter nooit, met name doordat de Solo 4K enkel hdmi 1.4 heeft welke geen HDR kan doorgeven, daarvoor heb je minimaal hdmi 2.0 nodig.

Ah thanks, duidelijk. Dan toch maar eens kijken naar de nieuwe Dune ;D