Dit is 7

Started by wil, September 9, 2016, 22:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Zo zie je maar, sommige buzzez komen uit, andere niet:
http://www.iculture.nl/nieuws/iphone-7-concept-dubbelecamera-groot-scherm/

Maar het wordt deze:

Al besteld?

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

7 plus matzwart 128 besteld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

zuiderwijk

De 7 in Jet Black met 128 Gb. Maak me enigsins zorgen om de 'footnotes' over dat de glans afneemt, maar aangezien ik nooit een hoesje gebruik zal elke telefoon er na 2 jaar gebruikt uit zien. Was vooral nieuwsgierig en qua styling geeft het hopelijk wat extra's qua design.

Nico111

Nee ik laat hem schieten. Ik vind het teleurstellend dat ze nog een jaar (?) met het zelfde design doorgaan.
Na twee jaar mag er wel wat meer vernieuwing in zitten wat betreft de buitenkant.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

wil

Quote from: Nico111 on September  9, 2016, 23:37:48
Nee ik laat hem schieten. Ik vind het teleurstellend dat ze nog een jaar (?) met het zelfde design doorgaan.
Na twee jaar mag er wel wat meer vernieuwing in zitten wat betreft de buitenkant.
Je hebt dus nog een 6(S). Dan zou de upgrade ook niet erg groot zijn toch?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Xander32




New headphones by Apple  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J.A.F._Doorhof

Vind het altijd vreemd dat mensen klagen als iets veranderd, en klagen als er niets veranderd.
Qua design is er flink wat veranderd, oa waterdicht en stofdicht, rondom seamless, geen antenne strepen meer, geen koptelefoon etc.

En dan uiteindelijk gooien we er toch een hoesje omheen die het hele design veranderd.
Nu zijn veel hoesjes nog compatible, als ze het uiterlijk veranderen niet meer...

Of wel het is nooit goed of het deugt niet lol

Van mij mogen ze dit design wel houden, het is comfortabel, mooi en het werkt.
Homeknop in scherm en minder randen lijkt mooi maar dan moeten apps ook aangepast worden en krijg je weer mensen die mopperen dat de apps er niet uitzien... of wel, lekker zo laten voor deze generatie en genieten van de updates in snelheid, nieuwe wifi/audio opties en bovenal de camera :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dura

Zelf luister ik on-the-go het liefst naar mijn sony A15 dap, maar voor mensen die naar hun iphone van laten en daarbij de adapter gaan gebruiken: dat lijkt me wel een risico; je hebt dan zo'n fragiele lightning stekker in het apparaat in je zak zitten, en ik heb al heel wat van die stekkertjes af zien breken. Zou me ook zorgen maken over het dure apparaat zelf.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Nooff

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 10, 2016, 09:27:09
Vind het altijd vreemd dat mensen klagen als iets veranderd, en klagen als er niets veranderd.
Qua design is er flink wat veranderd, oa waterdicht en stofdicht, rondom seamless, geen antenne strepen meer, geen koptelefoon etc.
Qua design is er niets veranderd behalve dat die pukkel achterop nog groter is geworden. Het water en stofdicht zijn heeft niets met design te maken, evenals het verplaatsen van de antennestrepen.

Ik vind dat er veel te weinig echte innovaties meer komen van een merk als Apple. Ze kijken nu vooral een hoop af van de concurrentie en doen dan alsof ze het wiel hebben uitgevonden. Dubbele camera (Huawei P9??), water en stofdicht (Sony Xperia/Samsung Galaxy), antenne strepen is puur cosmetisch. Vervolgens het geheugen wat vergroten (nou nou, dat had ook een paar jaar geleden wel gekund) en de koptelefoon aansluiting laten vervallen om dat je dan 'lef' hebt. Wat een onzin, de enige reden dat het ding eruit moest is vanwege de stof en waterdichtheid in combinatie met het veranderen van de homebutton waarvoor een Taptic engine geplaatst moest worden.

Laten we ook niet vergeten dat er een nieuwe kleur bij is gekomen....die vooral snel vaal wordt  :dry:

Ik heb al jaren iPhones maar ik slik deze flauwekul niet meer als zoete koek. Wat een ander doet moet ie vooral zelf weten, maar inmiddels kijk ik hier zelf echt dwars doorheen. Wellicht komen ze volgend jaar wel echt met iets nieuws gezien het jubileum.

Kwabbernoot

Ik begrijp dat het apparaat een 3,5 mm jack mist en dat je je koptelefoon moet aansluiten op de Lightning bus? Wat is daar nu weer het idee achter. Kan iemand het mij uitleggen want dat is een stap waar ik helemaal niets van snap.

Verder vind ik het design nog steeds mooi muv die uitstekende lenzen. Dat zou toch anders moeten kunnen lijkt mij.

Groeten...

abbcdcg

Quote from: Kwabbernoot on September 10, 2016, 21:29:50
Ik begrijp dat het apparaat een 3,5 mm jack mist en dat je je koptelefoon moet aansluiten op de Lightning bus? Wat is daar nu weer het idee achter. Kan iemand het mij uitleggen want dat is een stap waar ik helemaal niets van snap.

Groeten...

Was nodig om hem beter water- en stof dicht te maken. De jack plug was daar een grote bottleneck in.
Tevens is hij 1 mm dunner, for what that's word...

neptune

Quote from: Nooff on September 10, 2016, 21:22:12
Qua design is er niets veranderd behalve dat die pukkel achterop nog groter is geworden. Het water en stofdicht zijn heeft niets met design te maken, evenals het verplaatsen van de antennestrepen.

Ik vind dat er veel te weinig echte innovaties meer komen van een merk als Apple. Ze kijken nu vooral een hoop af van de concurrentie en doen dan alsof ze het wiel hebben uitgevonden. Dubbele camera (Huawei P9??), water en stofdicht (Sony Xperia/Samsung Galaxy), antenne strepen is puur cosmetisch. Vervolgens het geheugen wat vergroten (nou nou, dat had ook een paar jaar geleden wel gekund) en de koptelefoon aansluiting laten vervallen om dat je dan 'lef' hebt. Wat een onzin, de enige reden dat het ding eruit moest is vanwege de stof en waterdichtheid in combinatie met het veranderen van de homebutton waarvoor een Taptic engine geplaatst moest worden.

Laten we ook niet vergeten dat er een nieuwe kleur bij is gekomen....die vooral snel vaal wordt  :dry:

Ik heb al jaren iPhones maar ik slik deze flauwekul niet meer als zoete koek. Wat een ander doet moet ie vooral zelf weten, maar inmiddels kijk ik hier zelf echt dwars doorheen. Wellicht komen ze volgend jaar wel echt met iets nieuws gezien het jubileum.
Je hoeft ook niks als zoete koek te slikken, dan sla je toch een generatie over? smartphones gaan steeds minder vernieuwen, mensen kunnen steeds langer met de bestaande als ik een 6S zou hebben zou ik ook niet een 7 kopen. Echter komend van een bijna 4 jr. oude 5 is er voor mij genoeg nieuw om naar de 7 te gaan...
Ik vind het prima hoe Apple het doet, zou ook wel een Oled scherm willen hebben en wat hogere resolutie, maar wat ze nu bieden is voor de meeste iPhone bezitters een prima produkt...wie weet volgend jaar meer wereldschokkends met het 10 jr. jubileum? (kan iig nu al vertellen dat ik die niet neem, wat voor 'innovaties' daar ook op mogen zitten ;D )
zet hier iets neer

Martinus

#12
Ja hoor, wel eerste ff de zwarten zien.
Heb alleen de 6 gemist, kon er niet aan wennen, naar een jaar pas.
Wilde wel eens wat anders en de note 7 halen.... Nja die hebben het zelf verne.ukt.
............

Nico111

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 10, 2016, 09:27:09
Vind het altijd vreemd dat mensen klagen als iets veranderd, en klagen als er niets veranderd.
Qua design is er flink wat veranderd, oa waterdicht en stofdicht, rondom seamless, geen antenne strepen meer, geen koptelefoon etc.

En dan uiteindelijk gooien we er toch een hoesje omheen die het hele design veranderd.
Nu zijn veel hoesjes nog compatible, als ze het uiterlijk veranderen niet meer...

Nou ik kocht steeds het nieuwe model iPhone en sloeg het jaar erna het S model over. Steeds van binnen een betere telefoon  en  in een nieuw jasje. Nu heb ik dus een 6 en ging er eigenlijk al van uit de 7 te kopen maar het is meer een 6SS geworden. De vormgeving is voor mij juist belangrijk en daarom heb ik juist een lederen insteekhoesje zodat ik mijn iPhone gewoon helemaal naakt kan gebruiken.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

J.A.F._Doorhof

De bult van de camera's lijkt me logisch. Waar wil je anders je lenzen kwijt ;)
Ik gebruik een Otterbox universe en daar steken de lenzen niet uit dus voor mij geen probleem.

Als je serieus geen innovatie vind dan moet je de Keynote nog eens goed bekijken. De nieuwe draadloze techniek is waanzinnig. Niet meer rommelen van apparaat naar apparaat maar gewoon die dingen in houden en hij switched zelf netjes over van apparaat naar apparaat. Tja ik heb dat nog nooit gezien.

Verder claimden ze niet dat ze de eerste waren met waterdicht en dubbele camera's. Wel dat ze de beste camera hebben. En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Heb regelmatig Android toestellen hier en de camera's hebben de mooiste specs maar de kwaliteit (vooral bij laag licht) is vaak verschrikkelijk.

Buiten de vormgeving om zitten er meer vernieuwingen in dan ik verwacht had en laten we eerlijk zijn het is en blijft een smart phone. Wat wil je dan.... Dat hij koffie zet?

Apple is altijd enorm goed in naadloos Laten samenwerken van spullen en daar zie ik bij iOS10 enorme vooruitgangen zoals Bv Clipboards die nu van apparaat naar apparaat gaan (ideaal), HomeKit (hoewel wij homewizard gebruiken en irule) en het nieuwe draadloze headphone systeem met auto switch is gewoon geniaal.

Ik ben ook altijd zeer kritisch naar Apple toe want ze rekenen high end prijzen dus dan wil ik ook wat. Maar uiteindelijk betaal ik elk jaar gemiddeld 300-500 bij voor een nieuw toestel omdat de oude nog zoveel opleveren en met Android is dat eigenlijk zero.

Dus overall eerste instap enorm prijzig maar daarna is het upgrade pad eigenlijk wel zeer goed te doen en over Bv 10 jaar gerekend denk ik zelfs dat Apple je enorm veel geld bespaart.

Heb Bv een fantastische sony viao laptop van 2200.00 wilde hem na een jaar weg doen en krijg er maximaal 400 voor. Ik zet een MacBook neer en binnen 2 dagen krijg ik er 500-700 minder voor dan ik betaald heb ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Het is een prima toestel geworden, en matzwart is gaaf, maar tov van m'n 6 geen redenen gezien om gelijk te willen upgraden.
Wireless is erg mooi idd, maar ik dacht wel een proprietary technologie geworden, das wel jammer.
En natuurlijk grote kans op kwijtraken van die dopjes, ken mezelf inmiddels wel  :D

Ik hoop dat ze in de 8 (volgend jaar?) het schermoppervlak groter maken, bij hetzelfde formaat, en het afgeronde glas zoals bij de Samsung S7 Edge

raindog

Was van plan om een glimmend zwarte 7 - 32Gb te bestellen, maar die keuze kun je kennelijk niet maken. Dat vind ik wel weer een slechte marketingtruc hoor, een nieuwe kleur op de markt brengen maar deze vervolgens niet op de instapmodellen toepassen. Ik heb geen behoefte aan meer dan 32Gb.

Dus volgende week eerst maar eens in real life bekijken of de glimmend zwarte echt zoveel mooier is (en aanvoelt) als de matzwarte. In dat geval neem ik alsnog de 128Gb en heeft Apple zijn doel bereikt  :hmmm:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Raphie

Ik blijf bij mijn 6, niet genoeg upside voor mij
JBL PRX Power!

papaleo

Ik blijf ook bij m'n 6...,maar goed ik ken mezelf,kan morgen weer veranderen  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Siddartha

Heb bewust voor een SE gekozen na de 5S. Qua specs vrijwel gelijk aan de 6 S en ik vind het formaat erg prettig. Daarnaast wilde ik 64 gb en dan werd een 6S ook erg duur, laat staan de 7 en op een gegeven moment is mijn grens wel bereikt qua wat ik uit wil geven aan een telefoon...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

wil

Quote from: Siddartha on September 11, 2016, 11:26:54
Heb bewust voor een SE gekozen na de 5S. Qua specs vrijwel gelijk aan de 6 S en ik vind het formaat erg prettig. Daarnaast wilde ik 64 gb en dan werd een 6S ook erg duur, laat staan de 7 en op een gegeven moment is mijn grens wel bereikt qua wat ik uit wil geven aan een telefoon...
Die overweging heb ik ook nog gemaakt. De SE is handzaam terwijl de 6 al weer een groot toestel is. Let wel, ik heb nog een 4! (geen S  ;D). Ik vind het wel fijn dat er een 32Gb exemplaar is gekomen. Van 16Gb verwacht ik te snel tegen geheugen problemen aan te lopen. Hopelijk maken de app-ontwikkelaars hun apps niet weer zo groot dat 32Gb een instappertje met beperkingen wordt.
Het wordt nu dus een 7 matzwart (met het verlengen van mijn abo was er nauwelijks verschil tussen een 6, 6S en een 7). Kan ik er hopelijk weer vijf jaar tegen  :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Siddartha

16 gb is voor mij inderdaad te weinig, vooral nu de kleine er is maak je echt veel foto's. Daarom ook de SE die dezelfde (front)camera heeft als de 6S.
Kon mijn 5S nog goed verkopen en daardoor met minimale bijbetaling de SE met ook nog eens een lagere maandlast!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

yorkie13

Heb de 6S en wacht wel op de 8.

modde239

#23

Siddartha

leuk gedaan...

Mar inderdaad, het komt bij mij geregeld voor dat ik mijn iPhone oplaad 's nachts en ik voor het slapen gaan nog even muziek luister. De iPhone is dan vaak ook te leeg om voor het opladen nog muziek te luisteren. Ik vind het dus een waardeloze verandering. 
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2