PS4 PRO

Started by Mario D, September 8, 2016, 06:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

Geen PS4 Neo/4.5 maar wel de PS4 PRO.

https://www.playstation.com/en-gb/explore/ps4/ps4-pro/


https://www.engadget.com/2016/09/07/ps4-pro-uhd-blu-ray/

Helaas geen UHD Blu-Ray speler aan boord, wat een gemiste kans.  :( :(

mradem

#1
Dat laatste begrijp ik ook echt niet. Verder zag het er wel aardig uit.

Nico111

Ja erg jammer. Dat zou voor mij nog een reden kunnen zijn om de Pro aan te schaffen, maar nu laat ik deze wel schieten. Ik game wel lekker verder op mijn PS4 tot er een PS5 ooit uitkomt.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Snutchz

2x zo krachtig .. upscaled 4K ? .. enkel stabiele framerate ipv hogere voor 1080p .. 'n percentage van 't volledige HDR spectrum? ..Sony's ouwe vertrouwde gebakken lucht?  :eh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Squashball

Jammer dat er geen UHD op zit, hopelijk komt dat nog. Voor de rest prima upgrade en ook goed dat alle games op beide versies speelbaar blijven.

dennism

Zoals verwacht eigenlijk best tegenvallend, geen native 4k rendering, lijkt enkel maar upscaling. Geen UHD Drive (zit wel in nieuwe Xbox S en de komende snellere Xbox tegenhanger van de PS4 Pro).

Las dat Sony hiermee wil voorkomen dat PS4 bezitters overstappen naar de PC vanwege de betere GFX op de PC, maar dat zie ik ze hiermee eigenlijk niet voorkomen, de performance stap is nog steeds veel te klein naar mijn mening, nu kan ie misschien nog redelijk meekomen t.o.v. een midrange PC, maar over 2-3 jaar toch ook echt niet meer.

Erik

Dan heb je de ps4pro 2 als de VR aanslaat zie ik Sony nog wel heel lang blijven
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: Erik on September  9, 2016, 18:27:25
Dan heb je de ps4pro 2 als de VR aanslaat zie ik Sony nog wel heel lang blijven

weggaan uit deze markt zullen ze ook zeker niet doen, maar als ze serieus willen concurreren met de PC op grafisch gebied zoals ze zelf aangeven zullen ze toch met een stuk beter apparaat moeten komen wil het niet bij release al mijlen ver achter liggen op het hogere middensegment tot highend game PCs

Roeland

Vind de specs niet tegenvallen.
Jammer van de UHD speler, maar zeg nou zelf toen de ps3 met blu-ray kwam was het een leuke toevoeging totdat er serieuzere blu-ray spelers kwamen.
Sony gooit het op connectiviteit en streaming; naar tablet's high end phones en mogelijk mediaboxen die in de toekomst zo groot zijn als een usb disk.
Ik game al jaren via zware game pc's, maar pak steeds sneller de ps4. Puur vanwege het gemak snelheid en makkelijke bediening.
Er blijven altijd PC gamers, maar er zijn o zo veel meer console gamers.
Het heeft ook helemaal geen zin om high end gaming consoles te maken zolang je tv een mega delay heeft vanwege interne processing.
Zie veel eerder een ontwikkeling in upscalling door t.v.'s zolang de gaming console maar een hoge framerate heeft.
Deze Ps4 heeft iig genoeg om VR tot een mogelijkheid te maken

Zymotic

Ik ga hem wel kopen. Volgend jaar (!) de xbox er weer bij.  Ik denk zelf niet dat console gamers snel overstappen naar de PC. Ik speel op de console vanwege het gemak en het blijft goedkoper dan een pc.

dennism

Quote from: Zymotic on September  9, 2016, 21:46:09
Ik ga hem wel kopen. Volgend jaar (!) de xbox er weer bij.  Ik denk zelf niet dat console gamers snel overstappen naar de PC. Ik speel op de console vanwege het gemak en het blijft goedkoper dan een pc.

Mogelijk dat Sony het anders ziet, daar ze expliciet de concurrentie van de PC benoemden tijdens het event als een van de redenen van het lanceren van deze geupgrade console. Ik zelf zie het ook niet direct altijd van toepassing zijn. maar als ze de PC niet als concurrent zouden zien zouden ze het ook niet benoemen. Goedkoper heb ik trouwens wel wat twijfels over, zeker als je veel games speelt. Een PC mag dan wel iets duurder zijn, de €20 die je gemiddeld meer betaald voor een AAA game bij release tikken op termijn toch flink aan, en als Sony / MS straks iedere +- 3 jaar met een refresh gaan komen valt het voordeel van de langere duurzaamheid van een console ook weg, en zal je ook daar vaker nieuw moeten gaan kopen wil je het beste model hebben.

Mario D

Quote from: Roeland on September  9, 2016, 20:36:38
Jammer van de UHD speler, maar zeg nou zelf toen de ps3 met blu-ray kwam was het een leuke toevoeging totdat er serieuzere blu-ray spelers kwamen.

Daar zit het hem nu net, PS was er bij de eerste bij met hun console die DVD kon afspelen.
Met de Blu-Ray net hetzelfde met de PS3.
Zeker nu er nog niet veel concurentie is op UHD spelers had het hun verkoop een serieuze boost kunnen geven. En voor vele een eerste ervaring met UHD voor een betaalbare prijs.
Zeker als het aantal films nog beperkt is wil je (lees ik) vaak al niet de hoofdprijs betalen voor een UHD speler.

Nico111

Nou ik was gewoon erg tevreden hoor met de blu ray speler van de PS3.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Woutoro32

Tja 4k geeft scherper beeld maar als een developer een game slecht afwerkt. Zie je het slecht afgewerkte alleen maar beter. Ik heb liever een game die qua gameplay en graphics goed is afgewerkt en maar 1080p is, dan een game die 4k native is en daardoor onstabiel draait en met de afwerking steken laat vallen.

De graphics van uncharted 4 zijn een goed voorbeeld. Mooi afgewerkt en een mooi levedesign. Op 1080p gamen is dan ook heel mooi en dan kan vanaf 10 november zo'n 1080p game ook nog een scalen naar 4k.

Wat betreft die uhd speler... Ik begrijp het wel. Blu-ray wordt redelijk verkocht maar uhd heel weinig. Uhd films zullen een kleine markt blijven omdat het gross van de mensen een tv koopt en dan op de basisinstellingen laat staan en dan een verkracht beeld heeft. Die interesseren zich echt niet voor uhd, hoewel ze wel een tv hebben waar 4k opstaat. Dat zijn ook de mensen die gewone dvd's afspelen op de ps4 en niet de moeite nemen om blu-ray te kopen, omdat ze de ps4 alleen voor games gebruiken.

Dit zijn mijn gedachten erover. Ik koop de pro vast wel een keer, maar alleen als mijn normale ps4 kapot is en de ps5 release nog ver weg is. 
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

LuPo

Even afstoffen dit topic. Met de komst van Horizon: Zero Dawn is de kracht van de PS4 Pro voor het eerst écht te zien. DF maakt geweldige filmpjes:

https://www.youtube.com/watch?v=0Y8u7MvuArA&feature=youtu.be

Richi

Ongelooflijk wat er tegenwoordig mogelijk is met een PS4 Pro. Dit filmpje illustreert dat erg fraai.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Snutchz

Ook op de original PS4 draait de game als 'n malle .. 'n technisch wondertje hoor .. chapeau Guerilla!  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

fasteddie

Beste forumleden,

Overweeg een spelcomputer aan te schaffen....maar welke?

Hier in huis zullen hoofdzakelijk racespellen worden gespeeld en dat waarschijnlij off line....keuze tussen de xbox one (s) of de PS4 (slim).

Ik weet iedere spelcomputer heeft zijn voor en nadelen, maar er zijn vaste forumleden die hier iets over kunnen roepen...toch?

Hoor het graag en dank

Fasteddie

Gex

Ik zou vooral kijken naar de ps4 en xbox exlusives (Gran Turismo vs Forza) en eventueel welke console je vrienden hebben ivm online tegen elkaar spelen, verder zit er volgens mij niet heel veel verschil in (heb zelf tegenwoordig een ps4, voorheen xbox360), heb zelf voor ps4 gekozen omdat vrienden overgingen naar Playstation, beiden zijn prima consoles.

Pro van de xbox one s is de UHD speler.

Erik

Zou ps4pro nemen als je van racen houdt kun je altijd later nog een VR bril erbij kopen op de Xbox kan dat niet
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mario D

Nog 1 dag te gaan voor GTS.  :pompom:

Graphtuner

voor de gamers hier... ik overweeg al lange tijd om een PS4 aan te schaffen... is de PRO eigenlijk de meerprijs waard? Ik overweeg hem enkel omdat ik een 4K televisie heb en het dan wel zonde vind dat ik een PS zou kopen die deze dan niet ten volle benut...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirc

Een PS4 PRO is sowieso geen native 4K.

Roeland

Quote from: Graphtuner on June 28, 2018, 11:07:30
voor de gamers hier... ik overweeg al lange tijd om een PS4 aan te schaffen... is de PRO eigenlijk de meerprijs waard? Ik overweeg hem enkel omdat ik een 4K televisie heb en het dan wel zonde vind dat ik een PS zou kopen die deze dan niet ten volle benut...

Ja vooral als je een 4k HDR tv hebt