Goede eindversterker tussen de 15 en 50 watt (8 ohm)

Started by Kwabbernoot, September 2, 2016, 17:10:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: PuNkEnStEiN on November  8, 2016, 05:27:06
Een geringe mate van vervorming bij een versterker hoeft geen slecht geluid op te leveren,

Wie zegt dat dan ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjettepet

Ik geniet van mijn 303 icm met een paar moderne luidsprekers en een zeer heldere DAC/pre. Het gaat toch altijd om de match, uiteindelijk (en om smaak natuurlijk).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

PuNkEnStEiN

#52
Quote from: chansig on November  8, 2016, 08:42:16Wie zegt dat dan ?
Quote from: martin778 on November  7, 2016, 21:21:22Een 303 heeft zelfs een hele 0.1% thd
Lees dit in combinatie met wat Martin eerder in dit topic over de 303 schreef. Poe poe, 0,1% thd, waar gaat het over...  :dozingoff:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

chansig

Nergens. Maar jij zegt dat geringe vervorming best lekker kan klinken...en ik vraag dan wie zegt dat dit niet zo zou kunnen zijn ?

Ik lees namelijk niet dat iemand dat zegt.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Was benieuwd of je in de tussentijd al een eindversterker heb gevonden.

Zelf zit ik ook in dubio om een eindbak te bouwen op basis van de Pass Aleph J met verbeterde voeding.
2x25W, pure class-A, Single Ended, geen C's in het signaalpad met een overdaad aan buffer en zeer lage ESR ontwerp in het voedingsgedeelte.
Dat wordt niet goedkoop maar waarschijnlijk wel een 'build for life' projectje.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Als je geen moeilijk aan te sturen speakers hebt en speakers die met dat vermogen uit de voeten kunnen: doen!

Kingpin

#56
Quote from: Leeuwarden on September 11, 2019, 12:26:14
Als je geen moeilijk aan te sturen speakers hebt en speakers die met dat vermogen uit de voeten kunnen: doen!
89dB, maar geen enorme dippen qua impedantie. Dan nog is 25W veel.
Heb veel goede verhalen erover gelezen.
Als ik 'm bouw dan wel puur dual mono, dus elk kanaal ook z'n eigen voeding (trafo, gelijkrichter, afvlakking/buffer).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dura

Ik zat pas te lezen over de Sugden A21 SE. Single ended class A solid state. Gebruikt voor mij te veel stroom (mijn muziek speelt vaak 12 uur per dag) maar de reviews en gebruikerservaringen zijn erg enthousiast. Mooie bak ook.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Leeuwarden

Quote from: Kingpin on September 11, 2019, 12:40:15
89dB, maar geen enorme dippen qua impedantie. Dan nog is 25W veel.

Vooral een beetje net impedantieverloop is belangrijk. Ik ben benieuwd!

Kingpin

#59
Quote from: Leeuwarden on September 11, 2019, 14:17:01
Vooral een beetje net impedantieverloop is belangrijk. Ik ben benieuwd!
ik ook, nog veel uitzoekwerk.
Aan de andere kant, mijn 18W buizenbak draait ook erg goed op deze speakers ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack