SONY VPL-VW550ES aangekondigd

Started by Annewiek, September 1, 2016, 14:06:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies


scoc

#26
http://www.whathifi.com/news/sony-unveils-first-4k-ultra-hd-blu-ray-player-theres-catch

Dan toch nog geen uhd blu ray speler van Sony de eerste 6-8 maanden. Want de UHD speler is pas voor lente 2017 ... en dan enkel voor de installer markt en niet gewoon een consumer model. Ook op de Playstation 4 pro geen uhd speler omdat Sony zelf zegt dat men meer ziet in 4k streaming.

Sony lijkt niet echt een sterke supporter van UHD blu-ray.

Zowiezo gaat het echt heel traag met UHD discs vind ik ... er zullen amper 100 UHD discs zijn tegen eind 2016. Dit bevestigd alleen maar dat nu instappen met een goede full hd projector de meest verstandige keuze lijkt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on September 15, 2016, 19:55:38
http://www.whathifi.com/news/sony-unveils-first-4k-ultra-hd-blu-ray-player-theres-catch

Dan toch nog geen uhd blu ray speler van Sony de eerste 6-8 maanden. Want de UHD speler is pas voor lente 2017 ... en dan enkel voor de installer markt en niet gewoon een consumer model. Ook op de Playstation 4 pro geen uhd speler omdat Sony zelf zegt dat men meer ziet in 4k streaming.

Sony lijkt niet echt een sterke supporter van UHD blu-ray.

Zowiezo gaat het echt heel traag met UHD discs vind ik ... er zullen amper 100 UHD discs zijn tegen eind 2016. Dit bevestigd alleen maar dat nu instappen met een goede full hd projector de meest verstandige keuze lijkt.

Een goede 4K E-shift projector met HDR ondersteuning en je bent een gelukkig HT liefhebber voor de komende jaren, wil je dat extra detail meer dan Native 4K maar dat moet ieder voor zich beslissen.

donaldk

Waar staat iets over de HDMI aansluiting? Niks in de spec. sheet niets in de tekst van de gelinkte aankondiging. Enkel een noot dat ie HDCP 2.2.ondersteund. De Amerikaanse release voor de 675 spreekt expliciet over: "And, the VPL-VW675ES allows users to enjoy up-to-date 4K content services through the latest connectivity options using the latest HDMI standard and HDCP 2.2 on both inputs".

scoc

#29
Ik vind HDR geen toegevoegde waarde voor een projector op dit moment vanwege te weinig lichtopbrengst. Ik begrijp ook niet waarom je hdr niet gewoon kan uitschakelen op een uhd player met behoud van de p3 colour space zonder gebruik te moeten maken van bijkomende hardware om de hdr uit het signaal te strippen. Het is duidelijk de consumer projector markt is te klein om alle vernieuwingen goed en betaalbaar te implementeren en er wordt veel meer r&d gestopt in 4k tv panels.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

THX-UltraII

HDR projectors zijn helemaal geen HDR projectors. Hebben lang niet de lichtopbrengst wat nodig is. Dat Sony pas volgend jaar zomer met een UHD speler komt is mij al helemaal een raadsel. Nee, Sony is de plank wat mij betreft momenteel flink aan het mis slaan.

Sander Sassen

Ik heb de Sony VW550ES bovenaan m'n lijstje staan, als upgrade voor een Epson TW9200, is dit nog steeds een verstandige keuze, of zijn er betere alternatieven beschikbaar binnen nu en circa twee maanden?
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Sander Sassen

Quote from: scoc on February  4, 2017, 19:58:48
Ja, de JVC X7500.

Is dat ook echt 4K resolutie, of weer zo'n pixel-shift oplossing?
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

scoc

#34
Ik stond 1,5 jaar geleden voor dezelfde keuze en ik was zeker dat ik voor de Sony VW520 zou gaan een echte 4k machine en niet zo'n marketing 4k e-shift JVC. Echter na een demo van de Sony VW520 en de JVC X7000 was het direct duidelijk de JVC is naar mijn gevoel de betere unit, hoger contrast, betere zwartwaardes, ruimer kleurbereik en betere lens. Trouwens als je de internationele reviews er op na leest ben ik zeker niet alleen met deze mening.

En ik laat die e-shift 99% gewoon links liggen en ik gebruik dat gewoon niet. Ik ben er gewoon geen fan van en het blijft een workaround oplossing.

Maar zelfs met een uhd disc en wcg kleurbereik (zonder hdr) is het verschil met de Sony VW520-550 op zitafstand naar mijn mening te verwaarlozen.

En vergeet ook niet dat 90% wat je kijkt nu en het komend jaar gewoon full-hd is. Sony moet dringend een tandje bijsteken en ook iets betere lenzen gaan gebruiken vind ik in hun 4k machines.

Ik ga waarschijnlijk de Sony 4k politie op mijn dak krijgen vanwege bovenstaande ... maar ieder zijn mening natuurlijk  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Sander Sassen

Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee! Ik heb nog geen 4K projector in het echt bekeken, dus ik ga blind voor een model wat in reviews hoge ogen scoort en ook op de diverse fora goed uit de bus komt.

Hoe verhoudt het contrast e.d. zich tov. bv. de Epson TW9200? Da's namelijk nu mijn maatstaaf.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

home@the movies

#36
Quote from: Sander Sassen on February  4, 2017, 21:30:11
Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee! Ik heb nog geen 4K projector in het echt bekeken, dus ik ga blind voor een model wat in reviews hoge ogen scoort en ook op de diverse fora goed uit de bus komt.

Hoe verhoudt het contrast e.d. zich tov. bv. de Epson TW9200? Da's namelijk nu mijn maatstaaf.

Waarom kom je ze gewoon niet eens één op één naast elkaar vergelijken? dat is naar mijn bescheiden menig de enige juiste maatstaf  ;)
je kan dan met zowel 4K materiaal als 1080p materiaal in één oogopslag zien wat al dan niet het verschil is, reviews zijn goed om je in te lezen maar als potentiële klant legt iedereen zijn prioriteit en focus van wat voor hem belangrijk is ergens anders.
er zijn tal van voorbeelden waar persoon A een bepaald toestel of functie het einde vindt en waar persoon B een totaal andere menig over heeft.

QuoteHoe verhoudt het contrast e.d. zich tov. bv. de Epson TW9200? Da's namelijk nu mijn maatstaaf.
In vergelijking met de jvc bedoel je? tja dan is de JVC de winnaar zoveel is duidelijk.

scoc

Quote from: Sander Sassen on February  4, 2017, 21:30:11
Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee! Ik heb nog geen 4K projector in het echt bekeken, dus ik ga blind voor een model wat in reviews hoge ogen scoort en ook op de diverse fora goed uit de bus komt.

Hoe verhoudt het contrast e.d. zich tov. bv. de Epson TW9200? Da's namelijk nu mijn maatstaaf.

Ik denk dat we wel mogen zeggen dat JVC in contrast duidelijk de betere is maar ook niet vergeten dat de JVC X7500 het dubbele in prijs is van de Epson. En voor de rest ga zeker zelf eens kijken bij een dealer die idealiter zowel de Epson, JVC en Sony projectors heeft staan.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Sander Sassen

Nadeel is een winkel te vinden die alle projectoren die ik graag wil vergelijken als demo heeft staan in dezelfde ruimte, hier is mijn lijst tot nu toe:

Sony VW550ES
Epson LS10500
JVC X7500
JVC X9500
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

road rebel

Quote from: Sander Sassen on February  5, 2017, 12:05:52
Nadeel is een winkel te vinden die alle projectoren die ik graag wil vergelijken als demo heeft staan in dezelfde ruimte, hier is mijn lijst tot nu toe:

Sony VW550ES
Epson LS10500
JVC X7500
JVC X9500

Sorry voor off-topic,
Gezien de lovende reviews kan je misschien ook de BENQ DLP W11000 (of de Acer V9800 variant met HDR) meenemen in jouw zoektocht?

Sander Sassen

Quote from: road rebel on February  5, 2017, 12:32:55
Sorry voor off-topic,
Gezien de lovende reviews kan je misschien ook de BENQ DLP W11000 (of de Acer V9800 variant met HDR) meenemen in jouw zoektocht?

Bedankt voor de suggestie!
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Sander Sassen

#41
Helaas ondersteunt de BENQ W11000 geen HDR en 3D en dat zijn beide features die ik wel graag erbij wil hebben.
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

scoc

Quote from: Sander Sassen on February  5, 2017, 12:05:52
Nadeel is een winkel te vinden die alle projectoren die ik graag wil vergelijken als demo heeft staan in dezelfde ruimte, hier is mijn lijst tot nu toe:

Sony VW550ES
Epson LS10500
JVC X7500
JVC X9500

Ik denk dat home@themovies deze gewoon in demo heeft staan om te vergelijken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Mediasluis

Quote from: scoc on February  5, 2017, 10:59:34
Ik denk dat we wel mogen zeggen dat JVC in contrast duidelijk de betere is maar ook niet vergeten dat de JVC X7500 het dubbele in prijs is van de Epson.
Dat verschil is er al bij de JVC DLA-X5500 hoor en die kost niet het dubbele.
Het beeld is scherper met toch net weer een dieper zwart.
Het zwart is op de Epson TW9300 zeker al zeer diep, maar het beeld bij LCoS ten opzichte van LCD is toch meer open/helderder.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis