SONY VPL-VW550ES aangekondigd

Started by Annewiek, September 1, 2016, 14:06:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annewiek

Vandaag kregen we een persbericht van Sony over de opvolger van de Sony VPL-VW520ES.
De VPL-VW550ES heeft als features:

* True home cinema at its best with native 4K (4096x2160) resolution
* 4K HDR for expanded brightness level range and improved colour
* 1,800 lumen brightness and huge 350,000:1 dynamic contrast
* Reality Creation upscales Blu-ray Disc™ and DVD to 4K resolution
* Support for latest standards including 4K 60p HDR, SMPT 2084/HyLG and HDCP 2.2
* Choice of premium black or white finish

meer info: http://www.pro.sony.eu/pro/lang/en/eu/product/projectors-homecinema/vpl-vw550es/overview/?cid=DM4193&bid=20675066&rid=@6ciyqYgBeRMelTvwQrP21g==&cmp=eml-DM4193

In oktober leverbaar en na de IFA worden prijzen bekend.

www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

scoc

#1
Ik weet er is nog geen content maar zelfs nu met hun 2017 model nog steeds geen full speed hdmi 2.0 aansluiting (18Gbps). Hun nieuwe brochure zegt nog steeds 4kp60 4:2:0 in 8 bit maw geen full hdmi 2.0 spec. En verder ook geen vermelding van full P3 colour support ...

Het wordt dringend tijd dat er bij de 4k projectoren wat concurrentie komt want Sony blijft maar achterover leunen en vernieuwd eigenlijk al 2 jaar niets meer aan hun projectoren buiten wat software aanpassingen ivm hdr. Ik verwacht ook niet dat JVC hun bestaande reeks gaat updaten en Epson gaat nog een rondje verder met 4k upscaling (maar doen dan wel de moeite om de full hdmi 2.0 spec te ondersteunen).

Hopelijk eind 2017 komt er echte vernieuwing bij de 4k projectoren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

N1v3K

Ik had ook wel meer output verwacht (in het kader van HDR)..

papaleo

Huhhh...,normaal gesproken gaat het bij mij vaak kriebelen als er een aankondiging komt van iets nieuws op dit gebied.
Nee als dit het is,blijft mijn VW500 voorlopig hangen  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#4
We kregen vandaag de demo op de IFA van de nieuwe Sony en hadden ook een lang gesprek met de product mensen. Inderdaad nog geen P3 wat bijzonder jammer is. Het is een update van de VW520 met wat extra features om het HDR gebeuren beter tot zijn recht te laten kopmen.
Ik had op meer durven hopen maar het is jammer maar helaas niet het geval op dit moment. Ze hebben echter wel hun best gedaan om te luisteren naar onze opmerkingen

home@the movies

QuoteIk verwacht ook niet dat JVC hun bestaande reeks gaat updaten en Epson gaat nog een rondje verder met 4k upscaling (maar doen dan wel de moeite om de full hdmi 2.0 spec te ondersteunen)

Inderdaad geen update van de bestaande JVC's

scoc

Ook van Sony bvb nog steeds geen UHD player enkel maar een prototype. Ook andere merken blijven achter wat UHD spelers betreft (buiten Panasonic dan).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on September  1, 2016, 21:27:31
Ook van Sony bvb nog steeds geen UHD player enkel maar een prototype. Ook andere merken blijven achter wat UHD spelers betreft (buiten Panasonic dan).

Maar uiteindelijk is de Sony speler er wel, hij stond op de stand reeds te draaien dus hij komt er wel degelijk aan nog heel even geduld ;-)

J.A.F._Doorhof

Zolang hij afspeelt wat er op de discs staat is het in mijn boekje goed. Ik zie niet zoveel problemen dat hij geen 4k 60 4:4:4 aan zou kunnen aangezien dat er niet is en tegen de tijd dat dat komt is de 550 een Sweet memory zoals nu CRT ;)

Zolang de concurrentie met prijzen van 35.000 speelt vind ik dat sony het super doet ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

scoc

#9
De andere merken die met "fake 4k" doen het wel en de enige "echte" 4k projector van Sony doet het dan niet dat is op zijn minst heel vreemd. Aan de kost zal het niet liggen als zelfs op receivers van 600€ 6 of meer van die hdmi full spec 2.0 poorten zitten.

En wat eigenlijker nog meer stoort is nog steeds geen full P3 support (zelfs nog geen 90% +) en dat voor een toestel dat aan zijn 3de generatie is.

En even voor de duidelijkheid ... ik ben geen Sony basher  ;) want ik heb zelfs bijna 4 jaar met een Sony VW95 gespeeld ter vervanging van mijn toenmalige JVC.  Ik ben altijd zeer tevreden geweest met de VW95. Sony vind het blijkbaar niet nodig om meer te leveren dan noodzakelijk omdat de concurrentie nog steeds achter loopt wat 4k projectoren betreft.

De laatste tijd bedenk ik me eigenlijk dat je eigenlijk beter naar een 4k HDR tv kan gaan als je de laatste specs wil en echt goed wil kunnen gebruik maken van HDR. Ik zou denk ik toch twijfelen als er een 80-85 inch full spec tv voor 7000€ zou zijn of een 4k lamp based processor die nooit de nodige lumens kan leveren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  2, 2016, 08:38:41
Zolang de concurrentie met prijzen van 35.000 speelt vind ik dat sony het super doet ;)

Die nieuwe JVC Z1 is de directe concurrent van de Sony vw5000 die voor 50k euro in de markt staat. En naar ik lees is de vw5000 kwa contrast minder goed dan de vw1100, dus ik ben zeer benieuwd hoe de vergelijking tussen de nieuwe JVC en de vw5000 gaat uitpakken.

Als de 4k panelen van JVC meer productie rijp zijn dan zullen er wel lagere modellen volgen die 4k zijn en met de vw5xx en vw3xx moeten concurreren.

home@the movies

Quote from: riwi on September  2, 2016, 14:02:14
Die nieuwe JVC Z1 is de directe concurrent van de Sony vw5000 die voor 50k euro in de markt staat. En naar ik lees is de vw5000 kwa contrast minder goed dan de vw1100, dus ik ben zeer benieuwd hoe de vergelijking tussen de nieuwe JVC en de vw5000 gaat uitpakken.

Als de 4k panelen van JVC meer productie rijp zijn dan zullen er wel lagere modellen volgen die 4k zijn en met de vw5xx en vw3xx moeten concurreren.

Helemaal juist denk ik ;)

THX-UltraII

Schandalig wat Sony hier eigenlijk doet, maar tegelijkertijd ook wel weer begrijpelijk voor de euro s. De VW550 zou eigenlijk helemaal niet moeten komen en de VV520 zou gewoon een firmware update moeten krijgen. De hardware die in de VW520 zit is echt PRECIES hetzelfde namelijk.

scoc

#13
Idd, enkel als er geen Sony VW520 zou geweest kan je deze VW550 een upgrade noemen maar dit is gewoon belachelijk en geeft duidelijk aan dat Sony met hun "betaalbare" 4k projectoren gewoon stil blijft staan. Ze hebben nu nog een voorsprong maar dit kan hen in de toekomst nog zuur opbreken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Da-lite

Quote from: home@the movies on September  1, 2016, 21:32:42
Maar uiteindelijk is de Sony speler er wel, hij stond op de stand reeds te draaien dus hij komt er wel degelijk aan nog heel even geduld ;-)

Hoi Werner,

Heb je toevallig geen foto's van de speler ?
Alvast bedankt
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

home@the movies

Quote from: Da-lite on September  2, 2016, 16:15:18
Hoi Werner,

Heb je toevallig geen foto's van de speler ?
Alvast bedankt

Uiteraard  ;) ;D


Da-lite

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

vik

Je gedachten zou wel eens de juiste kunnen zijn.  ;)


Quote from: scoc on September  2, 2016, 11:28:35
De andere merken die met "fake 4k" doen het wel en de enige "echte" 4k projector van Sony doet het dan niet dat is op zijn minst heel vreemd. Aan de kost zal het niet liggen als zelfs op receivers van 600€ 6 of meer van die hdmi full spec 2.0 poorten zitten.

En wat eigenlijker nog meer stoort is nog steeds geen full P3 support (zelfs nog geen 90% +) en dat voor een toestel dat aan zijn 3de generatie is.

En even voor de duidelijkheid ... ik ben geen Sony basher  ;) want ik heb zelfs bijna 4 jaar met een Sony VW95 gespeeld ter vervanging van mijn toenmalige JVC.  Ik ben altijd zeer tevreden geweest met de VW95. Sony vind het blijkbaar niet nodig om meer te leveren dan noodzakelijk omdat de concurrentie nog steeds achter loopt wat 4k projectoren betreft.

De laatste tijd bedenk ik me eigenlijk dat je eigenlijk beter naar een 4k HDR tv kan gaan als je de laatste specs wil en echt goed wil kunnen gebruik maken van HDR. Ik zou denk ik toch twijfelen als er een 80-85 inch full spec tv voor 7000€ zou zijn of een 4k lamp based processor die nooit de nodige lumens kan leveren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

We hebben de 550 gepre-ordered dus we zullen zien of het zo belachelijk is.
Op dit moment heeft Sony me nog niet teleurgesteld om eerlijk te zijn.
De grotere kleurspaces kunnen we wel om roepen maar er zijn natuurlijk ook beperkingen in wat lampen/optical units kunnen.
En de input optie kun je HEEL lang over praten, ze voldoen exact aan de norm, en de komende jaren zie ik ik geen 4:4:4 12 bits systeem doorbreken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

scoc

Op minder dan 12 maanden met deze VW550 "opvolger" komen met zaken die voor het merendeel via software updates op de VW520 unit kunnen toegevoegd worden maar er dan opnieuw de volle pot voor vragen vind ik eigenlijk niet kunnen. Ik begrijp niet goed waarom er niet een beetje gezonde kritiek mag zijn op de manier van werken van Sony met hun upgrades van de 4k machines.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

idd het zou netter zijn geweest om een nieuwe firmware aan te kondigen met de verbeteringen die nu in de vw550 zitten.
Ik neem ook aan dat de vw520 op te dateren zal zijn naar vw550 niveau.
Deze vw550 is voornamelijk marketing.

J.A.F._Doorhof

We hebben hem hier nog niet gehad dus ik vind het veel te vroeg om een uitspraak te doen.
Wat als ze Bv het zwart niveau of ansi contrast enorm hebben verbeterd ?
Dat kan niet met software.

Persoonlijk vind ik het ook zeer snel na de 520 maar ik weet ook dat sony het niet zo maar zal doen. Ze hebben Bv ook HDR toegevoegd via software Bv ;) dus ze hadden daar ook een kans om een nieuwe machine te leveren.

Ik ga niet bashen voor ik het gezien heb. Er is meer wat een beeld maakt dan alleen maar een lijstje met ondersteunde modes en inputs ;)

Als hij hier op de test is en er is amper verschil zal ik dat zeker vermelden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Quote from: riwi on September  3, 2016, 00:52:24
idd het zou netter zijn geweest om een nieuwe firmware aan te kondigen met de verbeteringen die nu in de vw550 zitten.
Ik neem ook aan dat de vw520 op te dateren zal zijn naar vw550 niveau.
Deze vw550 is voornamelijk marketing.

De 520 en de 320 krijgen een firmware update met de aanpassingen voor het HDR gebeuren, de verbeterde reality creation zal niet in de firmware update zitten .


riwi

OK dat is duidelijk. Ik ben het ook met Frank eens dat we niet te snel moeten (ver)oordelen, zeker niet voor de machine in werking te hebben gezien.

home@the movies

Quote from: riwi on September  3, 2016, 10:38:30
OK dat is duidelijk. Ik ben het ook met Frank eens dat we niet te snel moeten (ver)oordelen, zeker niet voor de machine in werking te hebben gezien.

Dat is absoluut een feit.