tidal proberen

Started by wim bruins, August 29, 2016, 21:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wim bruins

Gebruik nu Spotify als muziek bron.

Verbonden met een pioneer N50K streamer, nad C356 stereo versterker en de M250 luidsprekers van boston.   

Zou graag eens tidal willen proberen of dit echt beter klinkt.
Heb zelf spotify vergeleken met een goede cd speler maar een cd klink hier niet beter.
Ben dus benieuwd of tidal hier wel verbetering in kan brengen.

Nu de vraag hoe krijg ik tidal binnen op de versterker of streamer in de hogere kwaliteit.   
De pioneer streamer werkt niet samen met tidal.

Is de enige optie de laptop aansluiten op de pioneer streamer om naar tidal te kunnen luisteren in de hogere kwaliteit dan spotify.  ?     

paaj

#1
Je laptop via USB aansluiten geeft de meest eerlijke vergelijking. Dan gebruik je de DAC die je ook al voor spotify gebruikt en is verder dus alles praktisch hetzelfde.
Volume op je PC op 100, en verder gebruiken zoals je gewend bent

Eventueel zou Airplay via Airfoil draadloos kunnen maar dat kost geld. Als je een iPhone hebt kan dat natuurlijk wel.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

wim bruins

Gebruiksgemak met een laptop is wel een stuk minder.
Hebben er twee en worden gebruikt door vrouw en dochter.

Er dan een lenen om muziek te luisteren word ook een drama.

Misschien is een sacd speler een betere optie voor mijn favoriete albums.
   

paaj

Chromecast Audio optisch aansluiten op de Pioneer moet ook werken. Dan bedien je het met je mobiel of tablet.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

JGvH

@paay, ik heb ook een chromecast audio maar volgens mij ondersteund deze geen tidal! :unhappy:

ebi@

Sinds kort kan je via de IOS en Android app van Tidal ook streamen naar de Chromecast.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

wim bruins

Ga je dan de maximale kwaliteit halen met streamen.
Is dan draadloos ga ik vanuit.

paaj

het is draadloos te bedienen ja. Als je WiFi netwerk goed is, je een hifi abonnement hebt, de settings goed staan in de app én je de chromecast optisch aansluit op de Pioneer moet het goed zitten met de kwaliteit.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

kathos

Quote from: wim bruins on August 29, 2016, 21:53:29

Zou graag eens tidal willen proberen of dit echt beter klinkt.
Heb zelf spotify vergeleken met een goede cd speler maar een cd klink hier niet beter.
Ben dus benieuwd of tidal hier wel verbetering in kan brengen.
   

gewoon eens 30 dagen gratis proberen dan :-)
Maar als je CD niet beter vindt klinken dan spotify, denk ik ik niet dat je tidal beter gaat vinden dan CD.

Spotify klinkt best wel goed, maar ik hoor hier wel verschil tussen CD (of goeie rip van cd) en spotify.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

wim bruins

Ik denk dat de pioneer media speler het geluid van spotify behoorlijk verbeterd.

Met een cd speler van 600 euro het vergelijken gedaan.
Gelijk starten en overschakelen tussen de bronnen tijdens het luisteren.
Meedere cd's geluisterd en soms klinkt spotify zelfs iets beter.

Wil ook nog even een sacd speler proberen.
Na een abonnement van twee jaar bij tidal heb ik ook de kosten eruit van een gebruikte sacd speler en een hoop cd's.
Wil alleen mijn favoriete albums dan op sacd





frank2

#10
Behoorlijk krom wat ik hier lees, een cd is altijd stukken beter dan mp3. Het kan zijn dat de cd speler zo slecht is dat spotify beter klinkt.
Overigens een streamer kan het geluid niet verbeteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

wim bruins

#11
Dus alle streamers klinken gelijk met spottify .
Zal wel een slechte cd speler geweest zijn van 600 euro. ;D

Kan natuurlijk aan mijn instalatie liggen, ook geen high end zoals die van Frank.







kathos

Van een 320 kbps signaal kun je nu eenmaal geen cd kwaliteit of gelijkwaardig maken.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

kathos

Het klassieke antwoord wat hier soms wel eens op volgt is dan dat je set niet in staat is om het verschil weer te geven. Of er wordt iets gezegd ivm de oren  ;D
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

paaj

hoe dan ook, het is geen echt vergelijk omdat je ook (vooral?) streamer met cd speler vergelijkt ipv 320kb/s mp3 vs CD.
Misschien vind je de Pioneer gewoon beter dan die CD speler, ondanks de prijs. CD naar FLAC rippen en via USB afspelen op de Pioneer zou beter zijn, maar dan nog is de kans groot dat je het verschil niet hoort of mp3 rustiger vindt klinken bijv.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

wim bruins

Volgens mij stream ik nu ook op 320kb/s met spotify
 

paaj

Klopt, dat zou je dus op je Pioneer kunnen vergelijken met FLAC via USB om te luisteren of het voor jou verschil maakt. Dan sluit je zo veel mogelijk uit dat je eigenlijk hele andere factoren test.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Siddartha

Spotify is sowieso Ogg vorbis en geen mp3.
Daarnaast doet je streamer in principe niets met het geluid, maar wordt er bij spotify wel iets gedaan met het geluid, het wordt wat 'opgepompt', zo ervaar ik het in ieder geval. Zo wordt er een eenduidige klankkleur gemaakt. Dat kun je inderdaad mooi vinden.
Kan zijn dat tidal dit ook doet, of niet en dan moet je inderdaad uitproberen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

#18
Tidal zou net zou goed als een cd moeten klinken dus als jij verschil al niet hoort tussen cd en spotify dan zal je aan tidal niet veel hebben.
Ik hoor overigens een wereld van verschil tussen tidal/cd en spotify. Te groot verschil om spotify te kunnen verdragen anders dan s morgen in de trein op je mobiel. Misschien heb ik een beter gehoor. Je speakers zien er namelijk ok uit maar ken de kwaliteit niet. Kan zijn dat jij het gewoon niet hoort om wat voor reden dan ook. Andere oren, geen juiste opstelling speakers in je huiskamer, oid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

wim bruins

#19
Als zo ik op het forum en internet lees horen de meeste mensen geen verschil tussen  bv spotify en tidal op een goede instalatie.
Als ik jou verhaal dan weer hoor ga ik twijfelen in mijn huidige set .
Ook weer niet nodig wat het klinkt nu reeds behoorlijk goed.





pvd_66

Bij mij is Tidal beter, veel opener, transparanter en strakker laag.
Spotify heeft een meer "verstopt" geluid.
Succes met de keuze!
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

wim bruins

#21
Ga op korte termijn tidal proberen.
Vandaag een nieuwe tv kasje binnen gekregen en word nog een hele klus om de audio te installeren .
Had iets dieper moeten zijn.
Word dus gaten boren in de tv achterwand om de kabels ruimte te geven.









Erik

Kun je niet een chromecast audio nemen en dan via je mobiel of tablet naar de CCA streamen die op je stereo zit? kost €40 uit het hoofd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

wim bruins

Quote from: Erik on August 31, 2016, 23:05:41
Kun je niet een chromecast audio nemen en dan via je mobiel of tablet naar de CCA streamen die op je stereo zit? kost €40 uit het hoofd.


Probeer het eerst via een laptop.