Cerwin Vega XLS 215 (EQ?)

Started by audio_stabilo, August 25, 2016, 10:07:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast_001

#25
Quote from: Raphie on August 26, 2016, 07:19:40
Ik moet toch even terugkomen op de CV's, dit zijn wél voor de huiskamer aangepaste PA speakers.
Maar hebben gewoon véél vermogen nodig en komen pas meer in balans op hoger volume.
Het zijn echte floorshakers dus de nadruk ligt op boom.

CV maakt als sinds jaren zulke speakers.
Dat je er stroom in moet stoppen is toch niets mis mee, mis is het pas als je er heel veel stroom in moet stoppen en je er niets voor terug krijgt aan output.

De gemiddelde hifi luidspreker raakt UIT balans on hoger volume en is eigenlijk geen LUIDspreker maar een ZACHTspreker :)
Overigens deel ik je mening wat balans betreft ook niet.

Ik zou zeggen "jongens, voor de gein ga ze eens beluisteren en dan pas schrijven" want anders heeft het allemaal weinig zin.


audio_stabilo

Quote from: RA SUBS on August 25, 2016, 22:46:59
Ik geef deze luidsprekers 2 weken voor ze weer vervangen zijn  8)
We gaan het zien.

Daar maak je je altijd heel  druk om he :p

Staaled

Quote from: darkraver on August 26, 2016, 08:58:54
CV maakt als sinds jaren zulke speakers.
Dat je er stroom in moet stoppen is toch niets mis mee, mis is het pas als je er heel veel stroom in moet stoppen en je er niets voor terug krijgt aan output.

De gemiddelde hifi luidspreker raakt UIT balans on hoger volume en is eigenlijk geen LUIDspreker maar een ZACHTspreker :)
Overigens deel ik je mening wat balans betreft ook niet.

Die is raak. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

JGvH

@audiogek, hoe heb je t hoog nu dan wel voor elkaar gekregen , via eq laptop of toonregeling primare? Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik wens je oprecht heel veel luister plezier!  :colgate:

gast_001

Quote from: audiogek on August 26, 2016, 09:45:34
Daar maak je je altijd heel  druk om he :p

Zelf wisselt ie zijn speakers elke maand of zo, ghe ghe
Standaard volgorde eerst 10"gesloten, vervolgens naar 10" BR want bij filmen voldoet het niet.
Vervolgens dan maar weer een 12" gesloten...dan maar weer een 12"BR want wederom bij filmpjes voldoet het niet  ;D ;D
Vervolgens weer terug naar 8"of zo want 12" is te groot voor in de woonkamer en vervolgens beginnen we weer helemaal van voren  :D :D :D

Diameter woofers zijn overigens enkel zo uit de duim gezogen door mij maar het komt in de richting  :clapping:

audio_stabilo

Quote from: darkraver on August 26, 2016, 11:32:27
Zelf wisselt ie zijn speakers elke maand of zo, ghe ghe
Standaard volgorde eerst 10"gesloten, vervolgens naar 10" BR want bij filmen voldoet het niet.
Vervolgens dan maar weer een 12" gesloten...dan maar weer een 12"BR want wederom bij filmpjes voldoet het niet  ;D ;D
Vervolgens weer terug naar 8"of zo want 12" is te groot voor in de woonkamer en vervolgens beginnen we weer helemaal van voren  :D :D :D

Diameter woofers zijn overigens enkel zo uit de duim gezogen door mij maar het komt in de richting  :clapping:

Tja misschien moeten mensen dan ook naar zich zelf kijken inderdaad.  Ik hou er van om dingen te testen. Niks mis mee denk ik.

yorkie13

#31
Zeker niks mis mee, er zijn mensen op het forum die niet eens een 10 inch
subwoofer door de WAF krijgen  :D

Gebruik zelf overigens al weer 1 maand 2 x 15 inch Klipsch
Wel goed lezen  8)

gast_001

2x15", nu werd ook eens tijd  :headbanging:

Brammus

Quote from: audiogek on August 26, 2016, 11:52:10
Tja misschien moeten mensen dan ook naar zich zelf kijken inderdaad.  Ik hou er van om dingen te testen. Niks mis mee denk ik.
Zeker niks mis mee en moet je vooral ook blijven doen. [emoji106]

Zelf heb ik afgelopen jaar ook veel gewisseld met dank aan een meer ervaren forumlid waarvan ik 3 sets overgenomen heb.

Dit was voor mij ook een zeer leerzame ervaring om erachter te komen wat past bij mijn smaak/ruimte/akoestiek.

Ik merkte dat je vorige topic nogal gefixeerd was op vermogen van LS en dat je bij je laatste 2 aankopen gaat voor zeer grote kasten.

Mijn conclusie van mijn tests is dat wanneer de inhoud van de speaker in verhouding is met die van de kamer, dat dan alles veel mooier in balans is.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt, veel succes.





Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.