"hard reset" van 7703?

Started by Dirk, August 23, 2016, 15:38:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

ik post niet alles wat ik hier in de set probeer hé... ;D   zonder DSP kan ik niet draaien, tenzij ik analoog zou gaan filteren maar dat klinkt hier imo echt niet goed.
draai nu (voor de filtering) op een Lake LM44, doet het perfect voor wat 'ie hier nu staat, maar heeft natuurlijk geen RC aan boord
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Dynky on August 24, 2016, 12:03:52
dat is/lijkt ze zeker, maar misschien is er een modelletje wat ik nog over het hoofd zie oid, vandaar dus dit topic  ;)

shortlist van kandidaten bestaat momenteel (in willekeurige volgorde) uit;
Arcam AV888 (zal qua budget lastig worden, maar wie weet)
Marantz AV8801
Yamaha CX-A5000 (heeft klein nadeel dat sub-outputs niet op XLR zitten)
inmiddels is de Arcam van m'n shortlist verwijderd wegens niet opgeloste IP-control issues...want ik heb echt geen zin in geklooi met RS-232 of IR-oogjes omdat Arcam z'n zaakjes niet op orde krijgt op dat vlak.

m'n nieuwe en nog kortere shortlist is dus nu (met budget lichtjes opgetrokken tot 1750€);

Marantz 7702Mk2
Yamaha CX-A5000

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

gast_001

CX-A5000 heeft geen XLR Sub out.

7702mk2= +/- 1500 euro
CX-A5000 = +/- 1200 euro
CX-A5100 = +/_ 2000 euro






Dirk

tsja...om nog enigszins van een "lijst" te kunnen spreken liet ik hem er nog ff bij staan, maar eigenlijk wordt het dus wslk de 7702Mk2...als ik straks voor een nieuwe pre/pro ga, maar daar ben ik nog niet helemaal uit ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Prima ding.
Je weet dat de 7703 in november wordt geintroduceerd ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

wist ik niet...maar tegen die tijd wil ik al wat in huis, dus daar ga ik niet op wachten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Als dat in nov wordt geintroduceerd komen de laatste doos aanbiedingen eind volgende maand op gang en daar wil je dan niet op wachten?  :blink:

Dirk

ik heb nu al een nette prijs voor de 7702 via een welbekende forumsponsor, dus wachten tot het (misschien) nog een paar tientjes goedkoper wordt doe ik niet...that is, àls ik straks beslis dat het een nieuwe pre wordt

maar zoals al ff aangehaald is een nieuwe pre/pro eigenlijk plan B, dus ik hoop (uiteraard) nog steeds dat plan A gewoon kan doorgaan  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Maakt de klank niet zoveel uit dan Dirk. ?
Een VV bepaalt grotendeels de klankkleur en als je dan Marantz en Yamaha op je shortlist zet zal dit misschien een totaal verschillend geluid geven.

Dirk

'k geloof niet dat dergelijke surround pre's zo'n verschil zullen geven, ttz een eigen sound gaan toevoegen.
mocht dat toch zo zijn kan ik natuurlijk nog altijd eea naar smaak gaan tunen dmv Dirac met de miniDSP die erachter komt te zitten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

even dit oude draadje van mezelf ophalen om een vraag aan de 7703 eigenaren te stellen.
sinds enkele weken heb ik ook een exemplaar aangeschaft, maar jammer genoeg heb ik al 2 keer pech, maw ook de 2e unit die hier nu staat vertoont kuren  :(

om nog een laatste poging te doen vroeg ik me af of er iets als een "hard reset" bestaat (eentje zonder hamer :D), die verder gaat dan de in de manual vermelde "reset naar factory defaults", want die biedt voor het bij mij optredende probleem geen soelaas. 
op AVS vond ik iig niets in die zin, maar aangezien er hier ook enkele eigenaars van AV7703 zitten, gooi ik de vraag ook hier maar ff in de groep  ;)

fwiw; qua klank en beeld is alles prima in orde met deze 2e (voor zover ik daarvan kan genieten), maar nu is de netwerk-connectiviteit compleet afwezig, maw ik kan hem niet in het netwerk hangen en via IP bedienen, wat in mijn setup noodzakelijk is omdat de hele hardware in een aparte ruimte staat, weg van de luisterruimte.
zodra ik in het netwerk-menu ga en daar wat wil doen gaat hij ook niet meer verder, scherm blijft dus letterlijk op "please wait" hangen, terwijl hij naar een verbinding lijkt te speuren...die er nooit komt (en ja, patchkabels én router zijn al tig keer getest en geswitched, daar ligt het 100% zeker niet aan)
ook een eigen IP-adres is er niet, daar staat in het menu wat te zien is alles op 0.0.0.0...wat ook allesbehalve logisch is, want zelfs als hij niet in het netwerk hangt hoort daar gewoon een eigen IP-adres te staan, dus ik heb sterk het vermoeden dat er met de interne netwerkkaart wat aan de hand is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

#61
Ik ga eens proberen met mijn 7703 Dirk, ik neem aan dat je de marantz app dan gebuikt.??

Heb je beide antennes achteraan op de amp zitten.?

Heb je al eens met een lange CAT kabel rechtstreeks in de amp geprobeerd.?

2x hetzelfde probleem met verschillende versterkers lijkt me toch heel sterk. :crazy:

Kjelt

#62
Quote from: Dynky on April  1, 2017, 14:49:50
zodra ik in het netwerk-menu ga en daar wat wil doen gaat hij ook niet meer verder, scherm blijft dus letterlijk op "please wait" hangen, terwijl hij naar een verbinding lijkt te speuren...die er nooit komt ook een eigen IP-adres is er niet, daar staat in het menu wat te zien is alles op 0.0.0.0...wat ook allesbehalve logisch is, want zelfs als hij niet in het netwerk hangt hoort daar gewoon een eigen IP-adres te staan
Lijkt me een issue met je router en dhcp. Je router zal de Marantz dienen te herkennen en een IP adres geven. Oftewel zie je het MAC adres van de Marantz in je router er bij staan? Het is een nieuwe unit dus nieuw MAC adres  ;)
Als je het statisch wilt configureren kan dat ook alleen dan zal je eerst in je router de Marantz (aan de hand van zijn MAC adres) een vast IP adres moeten toekennen.
Dat IP adres wat in je homenetwork moet liggen is dan gereserveerd in je router en dan zul je dat ook manueel in de Marantz moeten ingeven waarna je na het opgeslagen te hebben de Marantz opnieuw moet booten (stekker erin eruit is dan het beste).

Quotewant zelfs als hij niet in het netwerk hangt hoort daar gewoon een eigen IP-adres te staan
nee hoor, zolang een apparaat niet in een netwerk is opgenomen of via dhcp een ip adres heeft gekregen van de router weet zo'n apparaat niets over enig ip adres af.
Als daar bij je vorige Marantz altijd een ip adres stond dan heb je die of iemand anders dat vast via statisch IP toegekend, dat kun je dan weer doen zie boven alleen moet je wel in je router de oude Marantz verwijderen anders wordt datzelfde ip adres gereserveerd voor een apparaat met het MAC adres van je vorige Marantz.
Kort gezegd, als je statisch IP hebt gebruikt bij de vorige Marantz kun je niet zomaar even een andere Marantz neerzetten en verwachten dat het werkt, je zult dan opnieuw het statische IP adres aan de nieuwe Marantz in de router willen toekennen.

Dirk

Quote from: kalimero on April  1, 2017, 16:35:39
Ik ga eens proberen met mijn 7703 Dirk, ik neem aan dat je de marantz app dan gebuikt.??

Heb je beide antennes achteraan op de amp zitten.?

Heb je al eens met een lange CAT kabel rechtstreeks in de amp geprobeerd.?

2x hetzelfde probleem met verschillende versterkers lijkt me toch heel sterk. :crazy:
ik gebruik de Marantz app en/of de SimpleControl app, die laatste draait op alle andere hardware perfect.
ik had geen 2 keer hetzelfde probleem, dit netwerkprobleem is bij deze unit, bij de eerste was er wat anders aan de hand
router en netwerk zijn echt 100% in orde.
op dag 1 draaide alles wel normaal, maar bij thuiskomst van m'n werk op dag 2 werd hij niet meer gezien in het netwerk.
al de andere toestellen op diezelfde router (dat zijn er zo'n 8!) werken nog normaal en er is ook niets geks gebeurd (alles hangt trouwens achter een UPS)
kabels heb ik al gewisseld om eea toch absoluut uit te sluiten, dus daar ligt het zeker niet aan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Kjelt on April  1, 2017, 16:48:06
Lijkt me een issue met je router en dhcp. Je router zal de Marantz dienen te herkennen en een IP adres geven. Oftewel zie je het MAC adres van de Marantz in je router er bij staan? Het is een nieuwe unit dus nieuw MAC adres  ;)
Als je het statisch wilt configureren kan dat ook alleen dan zal je eerst in je router de Marantz (aan de hand van zijn MAC adres) een vast IP adres moeten toekennen.
Dat IP adres wat in je homenetwork moet liggen is dan gereserveerd in je router en dan zul je dat ook manueel in de Marantz moeten ingeven waarna je na het opgeslagen te hebben de Marantz opnieuw moet booten (stekker erin eruit is dan het beste).
nee hoor, zolang een apparaat niet in een netwerk is opgenomen of via dhcp een ip adres heeft gekregen van de router weet zo'n apparaat niets over enig ip adres af.
Als daar bij je vorige Marantz altijd een ip adres stond dan heb je die of iemand anders dat vast via statisch IP toegekend, dat kun je dan weer doen zie boven alleen moet je wel in je router de oude Marantz verwijderen anders wordt datzelfde ip adres gereserveerd voor een apparaat met het MAC adres van je vorige Marantz.
Kort gezegd, als je statisch IP hebt gebruikt bij de vorige Marantz kun je niet zomaar even een andere Marantz neerzetten en verwachten dat het werkt, je zult dan opnieuw het statische IP adres aan de nieuwe Marantz in de router willen toekennen.
ik configureer niets met vaste adressen, alles draait dhcp (ben niet zo bedreven in IT & C° en neem dus datgene wat standaard 't makkelijkst werkt)
dag 1 werkte de 7703 normaal, op dag 2 plots niet meer en is hij ook niet meer te benaderen via de apps.
in het menu vd netwerkinstellingen in de Marantz staat dus normaal (zoals op dag 1) een reeks adressen, waaronder ook z'n IP-adres, wat nu op 0.0.0.0 staat.
ook de andere keuzes binnen dat menu vd netwerk-settings blijven onbeschikbaar (greyed out), dus ik kan geeneens dhcp etc selecteren of de-selecteren, want al die dingen kan je wslk pas doen nadat er gedetecteerd wordt dat 'ie in een netwerk hangt.
of dat komt door het netwerkprobleem as such of door het feit dat ik een reset naar factory defaults heb gedaan weet ik niet, maar na die reset geraak ik ook geen stap meer verder in de netwerk-menu instellingen, daar blijft hij gewoon "hangen"...zoekende naar een netwerk dat 'ie niet ziet/vindt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Kijk eens op de switch, als je de 7703 opstart beginnen de netwerkledjes bij zijn aansluiting wel te knipperen?

Dirk

yep die branden/flikkeren, de switch ziet de 7703 dus wel...omgekeerd blijkbaar niet
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Even in de router kijken of deze ook de Marantz ziet, even Mac adres vd Marantz opschrijven en in de router bij dhcp clients kijken.

Dirk

er is geen Mac adres te zien, dat veld in het menu is gewoon leeg en zelfs greyed out
het enige veld wat er in de Marantz "ingevuld" is is het IP-adres, waar "0.0.0.0" staat
mijn switch (sorry dat ik van een "router" sprak, het is dus een switch waarop alles is aangesloten) is een TP-LINK TL-SG1016D, die ik volgens mij niet als dusdanig kan benaderen om te kijken of/wat hij wel of niet ziet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Achterop je Marantz staat het MAC adres als het goed is tenminste. Of bij de verpakking.
Op je switch kun je niets zien nee, maar wel op je router, je zult dienen in te loggen op je router en daar te kijken of deze de Marantz "ziet" en een IP adres geeft.
Als dat niet gebeurt dan houdt het op, zie ook mijn vorige post dat je alles manueel op een statisch IP adres kunt zetten.

Dirk

net ingelogd op de router en daar zie ik de Marantz idd niet bij staan als één van de op m'n netwerk aangesloten toestellen, wel de andere 14 (toch altijd ff schrikken als je ziet hoe afhankelijk je bent van het netwerk :wacko:)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

H&C Hifi

Hoi Dirk,

denk toch dat de netwerkkaart in de Marantz het begeven heeft... ik zou hem terug brengen naar de winkel waar je hem hebt aangeschaft.

Reset had je al geprobeerd ? combi van 3 toetsen.

succes !

Kjelt

Ik denk niet dat je 7703 kapot is. Reden: de ip interface is volledig gescheiden dus vrij ongevoelig voor storing. De switch knippert dit duidt er op dat de Marantz "contact" maakt.
Je router ziet hem niet.
Volgende stap, de Marantz rechtstreeks aan de router hangen niets er tussen behalve een (lange) kabel.

Dirk

Quote from: HcHifi.nl on April  1, 2017, 21:29:57
Hoi Dirk,

denk toch dat de netwerkkaart in de Marantz het begeven heeft... ik zou hem terug brengen naar de winkel waar je hem hebt aangeschaft.

Reset had je al geprobeerd ? combi van 3 toetsen.

succes !
combi heb ik idd al (een paar keer) gedaan sinds na die eerste dag (want toen werkte alles normaal), maar zonder resultaat.
contact met de winkel is opgenomen, ze zouden hem weer op laten halen en me hopelijk snel een vervanger (laten) toesturen...dus weer enkele dagen zonder muziek & C°  :(
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Kjelt on April  1, 2017, 22:05:55
Ik denk niet dat je 7703 kapot is. Reden: de ip interface is volledig gescheiden dus vrij ongevoelig voor storing. De switch knippert dit duidt er op dat de Marantz "contact" maakt.
Je router ziet hem niet.
Volgende stap, de Marantz rechtstreeks aan de router hangen niets er tussen behalve een (lange) kabel.
heb ik gedaan, ook dan ziet de router niets, zelfs na een herstart blijven het dezelfde 14 toestellen...maar geen 7703
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea