Stekkerblok 10 euro / 420 euro: Geen verschil

Gestart door Kerstmanno, april 1, 2004, 11:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kerstmanno

Gisteren eens getest met 2 stekkerblokken. Een blok van de gamma en een blok van HMS van 420 euro. Om een kort verhaal kort te houden, ik hoor echt geen enkel verschil, met de beste wil van de wereld niet. Jammer, ik had eigenlijk gehoopt wel wat te horen, maar het is kennelijk niet aan mij besteed. Evenals de polariteit, daar hoor ik ook geen verschil in. Ik houd het dus maar bij het gamma blok...

Het meest verbluffende resultaat haal ik toch nog altijd door mijn handen achter mijn oren te houden. Gisteren luisterde ik een tijdje naar Dido, het nummer Life for rent. Op een gegeven moment hoor je op de achtergrond ritmisch geklap. Maar het klinkt heel erg op de achtergrond en niet echt gedefinieerd. Doe je je handen achter je oren dan hoor je dit echt veel en veel beter en bovendien komt de stem van Dido veel meer naar voren. Ik heb het hier al eens eerder over gehad, maar ik wil het er toch nog eens over hebben. Zijn er meer mensen die hiermee geexperimenteerd hebben?
Ik denk overigens dat je op die manier wel snel uitgeluisterd bent, omdat het veel vermoeiender lijkt... Iemand ervaringen mee?

FrankB

Tja, ik had zelf al zoiets verwacht maar gelukkig zijn er meerdere mensen. Dat filter van 420 zag er trouwens errug lekker uit !!! Maar goed, duur grapje voor iets wat geen reet uitmaakt.

Dat handen voor je oren, het is dus wel handig om flaporen te hebben in zulke situaties ;)

zonder dollen, door je handen zo te houden vang je veel meer geluidsgolven voor je oren waardoor je ook meer hoort. Maar ook vermoeiender idd.

Leuk om eindelijk te horen dat het niet uitmaakt. Ik ga zaterdag een aarding trekken naar m'n hifi stopcontact en dan vind ik het prima. Koop een keer een stekkerblok wat degelijk is en klaar is frankie :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Er zijn maar heel weinig componenten die geen verschil laten horen qua polariteit... Dat een stekkerblok van de gamma net zo goed is als een HMS filter, tja das een beetje kort door de bocht..  ;)

Dat het in jouw situatie niets bracht, oke.. maar er zijn veel meer factoren die het geluid bepalen en het kan bijvoorbeeld zijn dat je akoestiek echt een draak is, waardoor ook deze verbeteringen niet opvallen..

Goed, blijft speculeren natuurlijk, maar anders bedenk je het maar zo, je hoeft dan in ieder geval geen 410 euro extra uit te geven en die kan je besteden aan muziek of dvd's.

Groet Bjorn

P.S. overigens is de Dido cd niet echt audiofiel... ontzettend commercieel gemixt.. Neemt niet weg dat het wel lekkere muziek is  ;D, ik vind echter haar 1ste CD beter  :o

Kerstmanno

Citaat van: bmateijsen op april  1, 2004, 12:03:54
Er zijn maar heel weinig componenten die geen verschil laten horen qua polariteit... Dat een stekkerblok van de gamma net zo goed is als een HMS filter, tja das een beetje kort door de bocht..  ;)

Dat het in jouw situatie niets bracht, oke.. maar er zijn veel meer factoren die het geluid bepalen en het kan bijvoorbeeld zijn dat je akoestiek echt een draak is, waardoor ook deze verbeteringen niet opvallen..

Goed, blijft speculeren natuurlijk, maar anders bedenk je het maar zo, je hoeft dan in ieder geval geen 410 euro extra uit te geven en die kan je besteden aan muziek of dvd's.

Groet Bjorn

P.S. overigens is de Dido cd niet echt audiofiel... ontzettend commercieel gemixt.. Neemt niet weg dat het wel lekkere muziek is  ;D, ik vind echter haar 1ste CD beter  :o
Ik zeg ook niet dat het verschil er niet is hoor, maar IK kan het (helaas?) niet horen. Eigenlijk zou ik graag eens iemand langshebben die dat soort dingen wel heel goed kan horen en mij erop kan wijzen. Misschien is het iets wat ik kan trainen? En je zal me ook niet horen zeggen dat het gammablok even goed is hoor ;) Ik moet alleen wel zeggen dat ik de bouw van het HMS blok ERG tegen vind vallen voor de prijs. Het ding weegt niet bijzonder veel en is gewoon van plastic. Het oogt in elk geval niet als iets van 420 euro, maar goed.

Verder is mijn akoustiek inderdaad drakonisch! Moet ik zeker eens wat aan laten doen, maar ja, WAAR te beginnen? Misschien Thingman eens laten komen als hij ooit nog tijd heeft? ;D

Enneuh.... Dido is niet echt audiofiel nee... maar ja, audiofiel schmaudiofiel zou ik zeggen. I couldn't care less ;D Vind het wel erg fijne muziek en hoewel commercieel, vind ik die achtergrond deuntjes toch wel erg goed gedaan.

Jinsu

Hoi,

Ik kan begrijpen dat Menno er moeite mee had om ueberhaupt een verschil te horen, uiteindelijk is/was er volgens hem geen verschil. Ik had twee weken geleden een Kemp Powerstrip om te vergelijken. Nu is het zo dat ik geen geaarde stopcontacten heb, bovendien weet ik niet of de stekkers er correct in zaten "polariteit".

Meestal begon ik rond 23:00 met het vergelijken van beide strips. Er zit inderdaad een verschil in, het is minimaal maar het was er wel. Ik heb constant hetzelfde nummer gedraaid "20 keer". Ok nu moet ik zeggen dat mijn huidige strip "Sun Audio" ongeveer de helft van de Kemp Powerstrip kost, toch was er verschil ;) .

- bass was gecontroleerder
- klonk realistischer
- betere spreiding
- zuiverder

Ik ken de HMS niet, ik probeer die eens volgende week in huis te hebben, moet toch nog zijn Teac vergelijken ;D .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Scarp

lol @ handen achter oren houden ...

leuke 1 april grap :)

BarcoCRT

#6
Hoi,

Je kan tegen de bevindingen van Menno op twee manieren aangeken worden. Hij hoort het niet (doof  ;D) of de netspanning in zijn huis is gewoon goed. Voorwaarde bij alles is natuurlijk wel een set die de verschillen kan laten horen.

Ik weet natuurlijk niet waar menno woont, maar de netspanning in veel woonwijken is best wel goed in orde en ziet er netjes uit. Huizen die naast een trambaan/lift/zware industrie zitten hebben veel meer kans op een sterk vervuild lichtnet. Hier tegen spreekt natuurlijk dat het aantal 'vervuilende belastingen' zoals dimmers of andere hoogfrequente electronica (DECT setjes ect.) binneshuis alleen maar toeneemt. Ook is het zo dat in oudere huizen de stroomvoorziening veel magerder is aangelegd dan in modernere huizen. Tegenwoordig zie je al snel 7 of meer groepen zitten, terwijl (heel) vroeger het hele huis op 1 stop zat.

Punt is dat de stroomvoorziening van te voren eens tegen het licht gehouden zou moeten worden, bijv met zo'n kemp 'scannertje'. Ik ken het ding verder niet (en misschien is het er wel op gemaakt om de werking van kemp filters te benadrukken.) maar het is in ieder geval een 'harde' meetmethode. Ik wil er dus een beetje voor waarschuwen dat mensen niet blind spullen gaan aanschaffen er van uitgaande dat het werkt.
Veel van de argumentatie bij netfilters is toch gebaseerd op angst. 'Weet je wel zeker dat je netspanning in orde is? Oh oooh!'. En hup, dan willen de mensen al snel geloven dat er toch echt iets aan gedaan moet worden. Het zekere voor het onzekere nemen is goed, maar om daar nou blind 400 euro (1000 gulden) voor uit te geven gaat toch wel ver. Gewoon het gezonde (technische) verstand erbij houden. En heeft iemand wel eens verschil gehoord tussen overdag en 's avonds luisteren? Meestal vind men het 's avonds beter klinken.........

Groeten,

BarcoCRT.
P.S. Maar ja, ik vind een Marinco, LAPP kabel of een KE stekkerdoos er ook gewoon stoer uitzien, dat is ook weer zo.......
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

bmateijsen

Hoi Menno,

Ach ik draai Dido ook geregeld, het is prima muziek.. audiofiel geneuzel is vaak niet eens leuk ;)

Akoestiek en waar te beginnen, tja... je kan al simpelweg eens kijken waar je problemen zitten, heb je reflectieproblemen, laag (rond 50hrz) problemen, door bijv. een boost of suck out, zijn allemaal redelijk simpel te checken. Je kan middels geluidsisolatie platen (die grijze), die je bijvoorbeeld maakt voor 2 platen, redelijk simpel toepassen waar dit zou helpen (om bijv. reflectie te dempen) >>> gebruik een spiegeltje en kijk vanaf de luisterplek of je in de spiegel de speaker kan zien.. (daar die platen ophangen en luisteren of het een verbetering geeft...

Thingman uitnodigen is de beste oplossing, de man heeft veel kennis en wordt door een aantal forummers echt aangeraden...

Tja.. de HMS is niet bijzonder om te zien, maar de kemp ook niet.. Het gaat om het resultaat uiteindelijk... Wat wel bijzonder is zijn echte filters zoals de Exactpower en anderen.. maar goed, dat kost ook wat ;)

Wat je precies moet horen is altijd anders.. polariteit is vaak vrij simpel, doordat het geluid gewoon niet op zijn plaats valt... Vergeet overigens niet dat de zwakste schakel altijd de meest bepalende factor is.... ;)

Groet Bjorn

bmateijsen

Hoi Reinier..

Ik vind eigenlijk overdag het beter klinken dan 's avonds..  ;) Overdag zijn er maar weinig mensen thuis in mijn wijk.. en tja.. dat scheelt.. Vaak heb ik 's avonds echt een dip in het elektriciteitsnetwerk.

Goede stroom dat ben ik met je eens, echter, wanneer je een simpel praxis huis/tuin en keuken snoertje neerlegt t.o.v. een LAPP of wat anders, zal deze laatste toch echt meer stroom geven en beter afgeschermd zijn...

Mijn opmerkingen waren deels ook meer over de polariteit.. het verschil is gewoon vaak goed te horen...

Groet Bjorn

Kerstmanno

Citaat van: Scarp op april  1, 2004, 12:46:35
lol @ handen achter oren houden ...

leuke 1 april grap :)
@ Scarp
Hee thanks man! ;D Hahahahaha, ik meen dit dus wel echt ff serieus!! Ik zou zeggen, probeer het eens, echt waar. Het geeft een megagroot verschil, ik weet alleen niet of ik het direct mooier vind. Zo zie je maar hoeveel invloed je oorschelp kan hebben op geluid. Dus geen wonder dat de een heel andere dingen hoort dan de ander. Maar echt, probeer het eens en laat me weten hoe het klinkt!

@Reinier
Ik woon in een flatje van 3 hoog in Rotterdam Kralingen. Tram is 200 meter verder en mn woning is uit 1930. Dus ik vertrouw niet echt op de stroomvoorziening. Ik ben zeker niet doof, want ik kan behoorlijk goed horen. Maar voor deze details ben ik denk ik (nog) niet gevoelig. Maar nogmaals, ik hoop dat iemand me het eens kan aanwijzen!
Over die Kemp scanner. Mijn dealer vond dat niet echt betrouwbaar en nogal wisselend. Dus ja...
LAPP kabel vind ik ook mooi, die heb ik besteld. Kost gelukkig ook niet zoveel, dus dat wil ik nog wel proberen.

@Bjorn
De zwakste schakel bij mij is zeker de akoestiek. Denk niet dat het aan mn set ligt. Moet maar eens kijken wat er mee te doen is.

patrick_vdb

Hi Menno,

Ben je nu alweer bezig over je oorschelpen ;D

Zoals al eerder gezegt is het idd erg logisch dat een verandering van de oorschelp en haar vorm (al dan niet met behulp van je handjes) een groot effect heeft op je perceptievermogen. Vergeet echter hierbij 1 ding niet, en dit is meteen een reden om de oorschelpen te laten zijn voor wat ze zijn, je psychoakoestische waarneming is geconditioneerd met je huidige vorm oorschelpen. Geluiden en het herkennen ervan liggen opgeslagen in je hersenen op de manier zoals je ze je leven lang hebt gehoord. Wanneer je de oorschelpvorm verandert verander je niet alleen je perceptisch vermogen maar creeer je tevens een discrepantie tussen waargenomen geluid en zoals je dat kent vanuit je psychoakoestiek. Maw geluiden zullen minder realistisch klinken omdat je hersenen niet ingesteld zijn op deze waarneming en de koppeling niet kunnen leggen met dageen wat geconditioneerd is.

Stop er dus mee! ;D ;)

Mvrg

Patrick

Martin_M

Menno,

Ik vroeg me af wat voor netsnoeren je hebt. De (eventuele) verbetering van een goed stekkerblok (al dan niet gefilterd) wordt weer aardig teniet gedaan als je gebruik maakt van de 'standaard' netsnoeren.

Netsnoeren kunnen net zo'n groot verschil laten horen als interlinks is mijn ervaring. En kunnen dus net zo goed een bottleneck zijn.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Kerstmanno

Grande scheisse! Ging natuurlijk weer mis met posten!!

@Patrick
Jaja, ik ben terug hahahaha. ;D Sorry, maar ik deed het gisteren weer eens en verbaasde me gewoon weer zo ontzettend over het effect!!
Wat je zegt is heel plausibel, maar ik kan me toch niet aan het idee onttrekken dat de huidige situatie met de oren niet ideaal is. Als je de cd hebt liggen, probeer het eens. Vooral de manier waarop je het geklap hoort is echt frappant! Zoveel duidelijker en gedetailleerder! Je krijgt daardoor echt het idee dat je van alles aan het missen bent als je normaal luistert!
Enneh, ermee ophouden?  ::) Hahahah, zit er niet in denk ik. Ben nogal een neuroot op dat gebied. Net als de kleine kleurverschillen in speakers waar ik me aan erger(de). En dan heb ik het niet over klankmatige kleurverschillen!

@Martin
Je wilt niet weten hoe mijn situatie is! Maar ik zal het je toch ff vertellen. ;)
1. Wandcontactdoos
2. Gamma stekkerblok
3. Gamma verlengsnoer
4. Gamma stekkerblok / HMS stekkerblok met wat eruit ziet als een goede kabel.
Gamma kan trouwens ook Mediamarkt zijn, het is van alles wat ;)

bmateijsen

Tja... je vergroot je oorschelp, maar geeft ook een stukje echo extra...
Alleen het ziet er zo raar uit als je zo in het concertgebouw gaat zitten  ;D

FrankB

Citaat van: bmateijsen op april  1, 2004, 15:23:30
Tja... je vergroot je oorschelp, maar geeft ook een stukje echo extra...
Alleen het ziet er zo raar uit als je zo in het concertgebouw gaat zitten  ;D

Mijn eerste gedachte was ook: daar wil ik een foto van :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Citaat van: frenkb op april  1, 2004, 15:54:53

Mijn eerste gedachte was ook: daar wil ik een foto van :D
Je mag ook langskomen hoor Frank, wat dacht je daar van ;)

patrick_vdb

Hi Menno,

Citaat van: Menno op april  1, 2004, 14:18:09maar ik kan me toch niet aan het idee onttrekken dat de huidige situatie met de oren niet ideaal is

Wat heet ideaal? Tegen wat zet je ideaal af? Je oren, de oorschelp, de manier waarop elk persoon luisterd, het perceptievermogen etc zijn allen vaste gegevens en vormen jouwn referentie ;) Elke afwijking daarop wil niet zeggen dat het beter is, wellicht is in jouwn voorbeeld wel de akoestiek, de plaatsing van speakers, bekabeling, stroomnet oid wel de schuldige...en is het veranderen van de oorschelp of manier waarop je het geluid vangt gewoon een foutieve correctie om een foutcorrectie toe te passen... :-X ;)

Mvrg

Patrick

Kerstmanno

Citaat van: patrick_vdb op april  1, 2004, 16:07:29
Hi Menno,


Wat heet ideaal? Tegen wat zet je ideaal af? Je oren, de oorschelp, de manier waarop elk persoon luisterd, het perceptievermogen etc zijn allen vaste gegevens en vormen jouwn referentie ;) Elke afwijking daarop wil niet zeggen dat het beter is, wellicht is in jouwn voorbeeld wel de akoestiek, de plaatsing van speakers, bekabeling, stroomnet oid wel de schuldige...en is het veranderen van de oorschelp of manier waarop je het geluid vangt gewoon een foutieve correctie om een foutcorrectie toe te passen... :-X ;)

Mvrg

Patrick
Ik geef je direct gelijk hoor, absoluut. Is er hier niet iemand die er 'verstand' van heeft die eens wil komen luisteren? Kan wel eens een oordeel van een ander gebruiken...

MarcoV

Citaat van: Menno op april  1, 2004, 11:43:32
Gisteren eens getest met 2 stekkerblokken. Een blok van de gamma en een blok van HMS van 420 euro. Om een kort verhaal kort te houden, ik hoor echt geen enkel verschil, met de beste wil van de wereld niet. Jammer, ik had eigenlijk gehoopt wel wat te horen, maar het is kennelijk niet aan mij besteed. Evenals de polariteit, daar hoor ik ook geen verschil in. Ik houd het dus maar bij het gamma blok...


Niet getreurd hoor Menno, ik had vorig jaar de Siltech Octopus te leen met een aantal Siltech Powercords, en op mijn toenmalige spullen (ongeaard aangesloten) was het effect voor mij ongeveer....niets. Zeker geen 900 Euro waard dus. Polariteitsverschillen (ditmaal geaard aangesloten) waren er echter wel degelijk.

Zoals al aangehaald denk ik ook dat de aanpak van de stroomvoorziening pas effect heeft als je apparatuur, je omgeving en je stroomnet zodanig zijn dat die verbetering hoorbaar is. Verder heb je best kans dat dit soort veranderingen je beter gaan opvallen als je meer ervaring krijgt met je set-up.

Ik heb nu wat andere apparatuur staan en ben beter gewend aan mijn systeem, wie weet zou het nu wel een verbetering zijn. Dus misschien in de toekomst een hernieuwde poging vanuit de Kemp powerbuy  ;)

Marco

Lynxxx

Het feit dat dingen op het ene deel van de dag beter klinken dan op een ander deel van de dag is te wijten aan je lichamelijke gesteldheid en de aan- of afwezigheid van achtergrondgeluiden. Met andere woorden, de "precisie" van je gehoor. Electriciteitsnetbelasting speelt daar echt geen rol bij die groter is dan de rol van luistervermoeidheid en de invloed van omgevingsgeluiden. Ik ben het eens met de stelling dat een uitsluiting van achtergrondruis, brom of andere herrie een betere beleving van detail en ruimtelijkheid bewerkstelligt, maar ik betwijfel of "betere" power bekabeling daar veel invloed op heeft.  Alvorens je de stroomvoorziening in de wijk de schuld geeft van mindere prestaties van je set en je je op customized stekkerblokken en powercords stort, zou ik zeker de volgende zaken in aanmerking nemen:

1. De invloed van je lichamelijke gesteldheid (gedurende de dag neemt je concentratievermogen (=vermogen om details waar te nemen) sterk af

2. Tijdstip van de dag. Overdag is er meer ambient noise dan 's avonds. Niet alleen wordt daardoor overdag om een hoger volume gespeeld, maar zijn 's avonds sterke tekortkomingen in het systeem beter hoorbaar.

3. Ervaring van volume. 'S avonds zet je door minder achtegrondherrie en meer buren je set minder hard. Je weergevers klinken anders op verschillende volumes(!). Zaken als basweergave en body hangen sterk af van het vermogen dat naar de luidsprekers wordt gestuurd. "slechtere" weergevers geven details in hoge tonen pas weer bij hogere volumes. Ik kan me materloos irriteren aan verkopers die speakers demonsteren op hoog volume. De kwaliteit zit 'm juist in het vermogen om rustige passages goed weer te geven zonder daarbij VEEL in te boeten op body of detail :).

4. Demping. Bij lagere volumes zijn ook bepaalde reflectiegeluiden door demping van de luisteromgeving (meubels, gordijnen, personen) minder waarneembaar. Dat heeft significante invloed op de ervaring van "soundstage en plaatsing" , zoals dat door veel mensen altijd zo mooi wordt verwoord. Reflecties zorgen voor faseverschillen die door onze hersenen worden omgezet in een ervaring van ruimtelijkheid enz.

5. Vermoeidheid. Dit speelt een nog GROTERE rol. Naarmate de dag vordert neemt je concentratievermogen af. Een van de eerste tekenen daarvan is het feit dat je na enige tijd minder goed in staat bent om details te onderscheiden in geluid :) De hersenen en het gehoororgaan vormen een bewonderenswaardig stukje techniek die door analyse van invalshoeken en faseverschillen (vandaar de vorm van je oorschelp) plaats en richting van geluid bepalen. Vermoeidheid beinvloed dit vermogen. Niet dat de auto's plotseling van de andere kant lijken te komen, maar je aandacht voor details verslapt. Je moet voor de gein eens een radio aanzetten naast je bed en opletten hoe het geluid een steeds mattere "brei" wordt vlak voor je in slaap valt :) Geloof me, aan de radio veranderen ze niets en ook het electriciteitsnet is niet wezenlijk gewijzigd in die korte tijd.

6. LUISTERvermoeidheid. Je ervaart meer detail als je oren letterlijk enige tijd rust hebben gehad (slaap bijvoorbeeld? :) ), dan na het beluisteren van een lang stuk muziek of een dag lang tussen het gekwebbel van je collega's te hebben vertoefd. Muzikanten ervaren eenzelfde vorm van "luistervermoeidheid" na langdurige mix en monitoring sessies in een studio. Omgevingsgeluid speelt in dat geval uiteraard een minder grote rol door de geluidsisolatie in en om de studio. het advies is dan ook altijd om een track uit te mixen over een periode van een paar dagen. Meestal hoor je de volgende ochtend fouten en details die je de avond tevoren volledig waren ontgaan.

7. Storende invloeden zoals brom, ruis, gekraak en geplop, dus elementen die in het oorspronkelijke signaal niet aanwezig waren, kunnen in veel gevallen worden herleid naar een slechte stroomvoorziening of storingen van buitenaf (waarbij je je kunt afvragen of die storing door de versterker aan de trafo of aan de signaal ingang wordt opgepikt). Dat zijn zaken die meestal niet met een stekkerblok of powercord zijn op te lossen, maar om aanpassingen in je versterkerontwerp of electriciteitsnet vragen. (spikefilters).

8. tenzij je de reeds aanwezige ambientnoise in je luisterruimte to absolute stilte weet terug te brengen en ALLE luisteressies op EXACT hetzelfde volume houdt is er dus geen eerlijk oordeel over de performance van alternatieve stroomvoorzieningen of soortgelijke oplossingen te geven. En dat is nog afgezien van de aloude discussie over subjectiviteit van het gehoor en het menselijk vermogen om detailverschillen over een bepaalde tijdsperiode waar te nemen.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

patrick_vdb

#20
Hi,

@Menno,

Ik bedoelde niet direct dat jouwn situatie niet voldoende is, wilde enkel aangeven dat bepaalde constateringen niet direct tot bepaalde conclusies moeten leiden ;) Ik weet overigens niet waar je woont maar een keer langskomen wanneer ik tijd heb moet best te regelen zijn, niet dat ik er verstand van heb of zo.

@Lynxxx,

Ik ben het absoluut met je eens dat je perceptievermogen verandert gedurende de dag en onderhevig is aan allerlei invloeden zowel psychisch, fysisch alsook van buitenaf. Tijdens een luistersessie bij Scarp echter hebben we de weergave vergeleken in eenzelfde situatie waarin alleen 1 variabele werd toegepast, het wel en niet aansluiten middels een Kemp powerstrip. De verschillen waren behoorlijk, zonder dat er overlegt werd door de aanwezigen constateerden verschillende personen een soortgelijke ervaring toen de strip werd aangesloten. Aangezien tijd, volume en alles gelijk is gebleven en er slechts 1 variabele werd geintroduceert lijkt het mij dat je daar best bepaalde conclusies aan mag verbinden ;)

Dat jij twijfelt aan de toegevoegde waarde van een powercord of andere stroomvoorziening kan ik niets aan veranderen, dat zul je zelf een keer moeten ervaren.

Mvrg

Patrick

garmtz

Menno, hoe kun je denken dat een cascade van vreselijk slechte stekkerblokken/kabels aan het eind nog wat kan worden met een goed stekkerblok??? Denk eerst aan aarding van je wandcontactdoos en dan zonder verlengsnoer met afsgeschermde netkabel naar je set met een goed stekkerblok. Je gaat ZEKER verschillen horen. Ik ken de Arcam apparatuur en die is absoluut goed genoeg om verschillen te duiden (speakers trouwens ook).

Martin_M

#22
Citaat van: garmtz op april  2, 2004, 09:22:23
Ik ken de Arcam apparatuur en die is absoluut goed genoeg om verschillen te duiden (speakers trouwens ook).

Ja, dat was mijn idee ook. Daarom vroeg ik ook wat voor netvoorziening er verder was.

@Menno,
Probeer eens bij iemand te luisteren die kan A-B'en tussen stekkerblokken/netsnoeren. Als je overtuigt bent van het nut/verschil en je wilt dat bij je thuis gaan doorvoeren zou je de gehele stroomvoorziening moeten upgraden.

Dat hoeft dan niet meteen met de meest exclusieve bekabeling/stekkerblokken en ook niet meteen vanuit de meterkast (als het na de wandkontaktdoos maar ok is). Er wordt hier de laatste tijd nogal wat georganiseerd met powerbuys, dus...

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Kerstmanno

Citaat van: patrick_vdb op april  2, 2004, 08:53:55
Ik bedoelde niet direct dat jouwn situatie niet voldoende is, wilde enkel aangeven dat bepaalde constateringen niet direct tot bepaalde conclusies moeten leiden ;) Ik weet overigens niet waar je woont maar een keer langskomen wanneer ik tijd heb moet best te regelen zijn, niet dat ik er verstand van heb of zo.
Heb je gelijk in. Maar ik trek dan ook niet echt direct harde conclusies hoor, ik hou een slag om de arm.
Enneuh, qua verstand zal je toch wel net ff wat meer hebben dan ik (op dít gebied dan he? ;)).
Ik woon overigens in Rottuhdam.

Citaat
Menno, hoe kun je denken dat een cascade van vreselijk slechte stekkerblokken/kabels aan het eind nog wat kan worden met een goed stekkerblok??? Denk eerst aan aarding van je wandcontactdoos en dan zonder verlengsnoer met afsgeschermde netkabel naar je set met een goed stekkerblok. Je gaat ZEKER verschillen horen. Ik ken de Arcam apparatuur en die is absoluut goed genoeg om verschillen te duiden (speakers trouwens ook).
Ehm...  ::)  :-[ Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik dacht dat zo'n filter op elke plek toch in elk geval iets moet kunnen helpen. Filteren is filteren toch? Maar ja, daar zal je wel gelijk in hebben. Probleem is dat mijn wandcontactdoos op 6 meter afstand zit en een stekkerblok met 6 meter snoer eraan kan je niet zomaar uit de winkel krijgen en lenen.
En inderdaad, je mag toch aannemen dat de Arcams en Quads van voldoende kwaliteit zijn om verschillen te laten horen.

Citaat
Probeer eens bij iemand te luisteren die kan A-B'en tussen stekkerblokken/netsnoeren. Als je overtuigt bent van het nut/verschil en je wilt dat bij je thuis gaan doorvoeren zou je de gehele stroomvoorziening moeten upgraden.

Dat hoeft dan niet meteen met de meest exclusieve bekabeling/stekkerblokken en ook niet meteen vanuit de meterkast (als het na de wandkontaktdoos maar ok is). Er wordt hier de laatste tijd nogal wat georganiseerd met powerbuys, dus...
Tsja, hoe het zit met de bekabeling achter de muren weet ik natuurlijk niet. Eigenlijk zou ik gewoon hier eens iemand moeten hebben met een mooi blok met 6 meter snoer eraan. dan kan ik vast wel beter vergelijken.
Ik heb in elk geval zelf al 15m lapp kabel besteld. Moet nog eens ga kijken waar ik dat aan ga hangen en hoe of wat.

garmtz

Citaat van: Menno op april  2, 2004, 10:42:17
Ehm...  ::)  :-[ Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik dacht dat zo'n filter op elke plek toch in elk geval iets moet kunnen helpen. Filteren is filteren toch? Maar ja, daar zal je wel gelijk in hebben. Probleem is dat mijn wandcontactdoos op 6 meter afstand zit en een stekkerblok met 6 meter snoer eraan kan je niet zomaar uit de winkel krijgen en lenen.
En inderdaad, je mag toch aannemen dat de Arcams en Quads van voldoende kwaliteit zijn om verschillen te laten horen.

Ik heb een 9 m LAPP snoer (kost bijna 'niks') naar mijn keuken lopen. Was een enorm verschil met een standaard GAMMA netsnoer/stekkerblok. Opeens rust en detail.