Deezer kwaliteit

Started by martin778, August 20, 2016, 10:36:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin778

Mijn moeder heeft een Deezer abbo van T-Mobile maar het valt mij steeds op dat de kwaliteit een heel stuk slechter is dan als ik direct een MP3-320 of een FLAC file naar de Chromecast stream.
Klopt het dat Deezer in feite maar 128kbps streamt? Want zo klinkt het in ieder geval wel

Als ik een 80's playlistje of gewoon een compilatie CD zoek, krijg ik op Deezer enkel (slechte) covers van desbetreffend nummer te horen, hebben jullie dat ook?  :crazy: Ben al door een stuk of 10 albums heen - allemaal covers!

gerard1

#1
Nee, dat heb ik niet.
Alles gewoon prima.
Zoek gewoon de nummers op, die je wilt hebben op het album van de artiest en maak een playlist.
Maar wat voor abbo is het? zelf heb ik de premium + (niet via t mobile)

chansig

Ik heb een FLAC abbo...want ik ben een audiofiel dus twijfel sowieso standaard aan alles waar mp3 bij staat.

Er is overigens maar weinig wat ik niet kan vinden....soms via een omweg...maar toch. Kan ik het op artiest niet vinden maar dan via album wel. Beetje vaag soms.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

#3
Kun je ergens zien in wat voor kwaliteit hij streamt? De site van TMobile zwijgt over wat voor Deezer abbo je precies krijgt, behalve 'onbeperkt muziek, hoge kwaliteit' dan.

chansig

Ja..op de drie puntjes drukken en dan worden verschillende optie's zichtbaar waaronder trackformaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

#5
Deze drie puntjes bedoel je?

chansig

Ja en op mijn tablet krijg ik dan wel iets anders te zien...in ieder geval meer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Op titel van het nummer drukken geeft bij mij ook info over het nummer en wat ik ermee wil/kan doen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Vreemd, op mijn Android toestel en Deezer app krijg ik hetzelfde menu te zien.

chansig

Inderdaad apart...ook op mijn compu zelfde overzichtje....telefoon idem (ook android). Is de boel up to date ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Jazeker, overal de nieuwste versie.
Ik zit stiekem te denken dat het misschien een gecastreerde T-Mobile versie van Deezer is. Bij webbediening zie je ook het T-Mobile logo onder Deezer staan.

Op de telefoon kan ik alleen dit als geluidskwaliteit instellen:

chansig

Tja....lekker vaag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Tijd dus om bij T-Mobile langs te gaan.