Onkioneer is een feit: Pioneer sc lx901 & Onkyo tx rz3100

Started by Joost80, August 19, 2016, 23:38:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankBe

Zijn er intussen al meer positieve gebruikservaringen met de Pioneer SC-LX901 op het forum?

Ik overweeg dit toestel als opvolger van de Pioneer SC-LX85. Vooral de 11 ingebouwde versterkers spreken me aan zodat ik met 1 component voldoende heb om een volledig 7.1.4 Atmos systeem aan te sturen.

Blijkbaar wordt MCACC op de SC-LX901 ook wel OK tot goed bevonden?


zoldar

volg modus. ik kijk ook uit naar een doe het alles (7.2.4 atmos) in 1 doos
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

LuPo

Quote from: wackid on August 24, 2016, 15:27:36
Beide apparaten staan op mijn wensenlijst. Hoewel ik toch meer vertrouwen heb in MCACC Pro dan AccuEQ.

MCACC Advanced doet hier op de SC-LX85 echt goed zijn werk. Dus MCACC Pro zal daar nog een schepje bovenop doen. Is denk ik ook beter dan AccuEQ.

buckler

Misschien minder on topic maar ik zat laatst ook aan de 901 te denken in verband met het atmos verhaal maar ik wou ook weer geen kwaliteit laten liggen op stereo klank en simpel dolby digitaal 5.1 (en natuurlijk dts hd master/true hd etc etc) en had een aantal pioneer dealers benaderd en telkens hoorde ik het zelfde ,eerlijke, antwoord... de 901 zal heel wat minder dynamisch en kwalitatief klinken dan uw bestaande (susano) versterker dus het is aan uw eigen maar we raden het niet aan.
Hoe deze vergelijking met de SC-LX85 op zal gaan weet ik natuurlijk niet.
Beetje of topic maar misschien heb je er wat aan.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

wackid

Quote from: LuPo on February 20, 2017, 18:23:51
MCACC Advanced doet hier op de SC-LX85 echt goed zijn werk. Dus MCACC Pro zal daar nog een schepje bovenop doen. Is denk ik ook beter dan AccuEQ.
Ghehehe heb ook uiteindelijk voor een SC-LX89 gekozen.

H&C Hifi

Quote from: buckler on February 20, 2017, 19:30:45
Misschien minder on topic maar ik zat laatst ook aan de 901 te denken in verband met het atmos verhaal maar ik wou ook weer geen kwaliteit laten liggen op stereo klank en simpel dolby digitaal 5.1 (en natuurlijk dts hd master/true hd etc etc) en had een aantal pioneer dealers benaderd en telkens hoorde ik het zelfde ,eerlijke, antwoord... de 901 zal heel wat minder dynamisch en kwalitatief klinken dan uw bestaande (susano) versterker dus het is aan uw eigen maar we raden het niet aan.
Hoe deze vergelijking met de SC-LX85 op zal gaan weet ik natuurlijk niet.
Beetje of topic maar misschien heb je er wat aan.


Apart, ik heb namelijk een anatal klanten die van een Susano naar de goedkopere maar 7 jara nieuwere receivers zijn overgestapt en die ervaren eigenlijk allemaal hetzelfde... op surround verliest de Susano het zonder enige twijfel ( echt een groter verschil dan je zou verwachten)


buckler

Dat weet ik Marcel , jij vertelde me inderdaad dat de nieuwere (en de Denon x7200) beter klinken maar andere vertelde me het tegenovergestelde.
Ik zelf heb laatst nog de duurdere marantz pre en eind gehoord bij een maatje van me en die had eerst de x7200 maar hij vond de marantz set flink beter.
Hij heeft dezelfde speaker set up als mij maar eerlijk gezegd had ik die marantz set niet willen ruilen met mijn versterker, niet op stereo en niet op surround.
Ik weet niet of het bij mij zo goed matched of dat heel veel mensen de susano zwaar onderschatten...
Denk zelf dat de Anthem mrx 1120 wel wat moois kan zijn... maar zeer prijzig
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

FrankBe

Quote from: buckler on February 20, 2017, 19:30:45
Misschien minder on topic maar ik zat laatst ook aan de 901 te denken in verband met het atmos verhaal maar ik wou ook weer geen kwaliteit laten liggen op stereo klank en simpel dolby digitaal 5.1 (en natuurlijk dts hd master/true hd etc etc) en had een aantal pioneer dealers benaderd en telkens hoorde ik het zelfde ,eerlijke, antwoord... de 901 zal heel wat minder dynamisch en kwalitatief klinken dan uw bestaande (susano) versterker dus het is aan uw eigen maar we raden het niet aan.
Hoe deze vergelijking met de SC-LX85 op zal gaan weet ik natuurlijk niet.
Beetje of topic maar misschien heb je er wat aan.

Ik heb een tijdje terug de Hypex NC400 monoblokjes uit mijn stereo set eens aangesloten op de SC-LX85. Het verschil met de ingebouwde eindtrappen van de Pioneer was dan ook behoorlijk groot. Ik moet hier wel aan toevoegen dat mijn Jamo concert 11 niet de makkelijkste speaker is qua aansturing.

Volgens mij is dus een SC-LX901 of vergelijkbare AVR met de modernste technologie gecombineerd met een aparte eindversterker voor stereo een zeer goede en relatief budgetvriendelijke oplossing voor jou. Zelf denk ik ook in die richting ;)


CoSo

Quote from: buckler on February 20, 2017, 19:30:45
Misschien minder on topic maar ik zat laatst ook aan de 901 te denken in verband met het atmos verhaal maar ik wou ook weer geen kwaliteit laten liggen op stereo klank en simpel dolby digitaal 5.1 (en natuurlijk dts hd master/true hd etc etc) en had een aantal pioneer dealers benaderd en telkens hoorde ik het zelfde ,eerlijke, antwoord... de 901 zal heel wat minder dynamisch en kwalitatief klinken dan uw bestaande (susano) versterker dus het is aan uw eigen maar we raden het niet aan.
Hoe deze vergelijking met de SC-LX85 op zal gaan weet ik natuurlijk niet.
Beetje of topic maar misschien heb je er wat aan.
Speelde ook met deze gedachten en heb het ook gehoord zoals jij het beschrijft.
Voor mij is het vooral surround en durf de stap wel aan, eerst de Susano maar eens verkopen en anders blijft deze en ga ik 7.1 / 7.2 spelen, speel nu 5.1 dual amp.

FrankBe

Na lang twijfelen eindelijk de SC-LX901 besteld.

Iemand een idee welke luidsprekerkabel ik het best gebruik? Ik heb ca 100m nodig omdat mijn Atmos kanalen via de achterste muur en dan door de kelder naar de versterker vooraan aangesloten gaan worden. Had hierbij aan een rolletje 2.5mm² 100m OFC gedacht....

H&C Hifi

Quote from: FrankBe on March 17, 2017, 17:13:49
Na lang twijfelen eindelijk de SC-LX901 besteld.

Iemand een idee welke luidsprekerkabel ik het best gebruik? Ik heb ca 100m nodig omdat mijn Atmos kanalen via de achterste muur en dan door de kelder naar de versterker vooraan aangesloten gaan worden. Had hierbij aan een rolletje 2.5mm² 100m OFC gedacht....


2,5mm2 OFC is meer dan prima !

FrankBe

Gisteren de Pioneer SC-LX901 opgehaald bij Marcel. Volgende week installeren en volledig afstellen.

Wel voor Atmos eerst nog geschikte in-wall speakers vinden en bedraden. In-ceiling is meestal te diep. Ik denk voorlopig aan de Monitor Audio WT380-IDC omwille van de combinatie extended laag met de relatief geringe inbouwdiepte. Deze in-wall wordt dan in een zelfgemaakte MDF backbox gemonteerd zodat er geen ongewenste resonanties ontstaan. Heb ook even naar de Q Acoustics QI80RP gekeken maar die is even duur als het vergelijkbare MA WT280 model. Spijtig dat over deze luidsprekercategorie niet meer (user) reviews bestaan.

Verder bij Marcel ook een Klipsch R-115SW meegenomen als tweede subwoofer om het laag beter over de kamer te verdelen. Leuke speaker die echt wel veel waar voor zijn geld biedt. De Klipsch speelt in de allerlaagste regionen en op hoge volumes wel niet zo strak als mijn 4x Visaton TIW400 zelfbouw gesloten array maar eenmaal goed ingeregeld, geeft ie toch een flinke toegevoegde waarde in het 30-60Hz bereik.