Apparatuur

Started by Syphon, August 19, 2016, 22:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syphon

Beste,

Volgend jaar verhuis ik naar een nieuwbouw woning.
Tijd voor verandering in de apparatuur. Ik wil het dit keer lekker minimalistisch houden. De intentie is een mooie TV icm actieve speakers. Alleen de vraag of ik niet te veel ga inleveren in gebruiksgemak.

Dit is mijn setup



65inch plasma
HTPC
Platenspeler
KPN
Receiver
5.1 set
PS4

Prima setup maar erg druk en niet meer mooi. Verder grote subwoofer die ik maar af en toe gebruik. De platenspeler gebruik ik helemaal nooit meer. Gebruik de HTPC dagelijks om lekker series te kijken. Werkt erg erg makkelijk. Verder regelmatig Spotify.

Gewenste situatie

75/65inch 4K
Dynaudio Xeo serie 2.0

Series/films kan met netflix. Muziek kan via Spotify alleen waar laat je het KPN kastje. Twijfel nog over de PS4. Zou zonde zijn om een hele TV meubel alleen voor deze twee kleine apparaten te kopen. Als laatste, hoe is de bediening van een SMART TV, prima?

Wat zijn jullie ideeën?

VlisChris

Ik heb je plaatje aangepast dat niet werkte.

Wat is je vraag?
Je wil nieuwe spullen, en je noemt op wat je hebben wilt.

Het gaat je dus uiteindelijk alleen om de bediening van een smart tv hoe dat bevalt?

Of mis ik iets?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maikel_audionerd

#2
Smart tv op je htpc (die wegens koeling waarschijnlijk als engste apparaat onderin de open kast in het midden kan). Met je tv en htpc kan je al ongelofelijk veel functies vervullen, dus je krijgt er wellicht zelfs functies bij. Actieve speakers dus je received, platenspeler en 5.1 set gaan de deur uit.
Ps4 en KPN in de kast (of lade) met remote extender zodat ze uit het zicht zijn en je ze wel kunt blijven gebruiken evt. Gevolg: nog maar één app zichtbaar  8)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Dirk

heb je geen aanpalende ruimte waar je eea kwijt kan?
ik heb hier bvb al mijn hardware zoals kabelbox, AVR, voorversterker, bronnen (met uitzondering van de draaitafel+phonotrap) in een andere kamer staan en er loopt enkel 2xXLR (voor de fronts) + 1 HDMI (voor de PJ) de kamer in, aangevuld met één stereopaar lijn terug in de andere richting vanaf de phonotrap die naast me staat.

Bediening doe ik voor alles met één remote app op de iPad.
veel mensen die hier voor 't eerst komen verbazen zich over het feit dat dit zo makkelijk werkt, maar de dag van vandaag zijn er imo genoeg technische mogelijkheden om eea stabiel draaiend te krijgen met geen of weinig extra kosten.
btw; 't feit dat je geen hardware ziet zorgt naar mijn mening ook voor een pak meer rust in de "beleving" van je setup  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Syphon

Goeie ideeën. Qua indeling is er geen kamer naast de woonkamer, ja de keuken.

Qua actieve speakers denk ik aan de Dynaudio Xeo 6, redelijk High End. Op de korte termijn is misschien een zwevend TV meubel het mooiste. Dan is alles mooi uit het zicht. Alles weg werken wordt toch lastig omdat zoals jullie al aangeven te veel in lever.