Wanneer verjaren facturen?

Started by Siddartha, August 19, 2016, 12:30:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

D'r stond wel een hoofdsom op de vordering, maar deze correspondeerde weer niet met de bijgevoegde facturen.
Als je googelt op cannock chase kom je ook de meest vreemde en wilde verhalen tegen, dus ja....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Oud lid

Quote from: dennism on August 22, 2016, 13:46:13
Kan zijn dat de zorgverzekeraar een partij vorderingen verkocht heeft waarna deze aan de kant van de zorgverzekeraar gesloten zijn. Het incassobureau zal dan uiteraard proberen te innen, er zullen er namelijk genoeg zijn die ook eventueel verjaarde vorderingen gewoon betalen na het krijgen van een schrijven van een incasso bureau.

Dat geloof ik niet.

Erwin B

Siddartha

Nee, ik denk dat dit een oude vordering betreft die destijds is afgehandeld en ze nu op een of andere manier weer proberen geld te innen. Ik zou dan mijn afschriften van 8 jaar terug moeten gaan zoeken en er in grasduinen of ik betaald heb
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Jinsu

Iedereen kan helaas een incassobureau openen, een degelijk incassobureau waar ook een gerechtsdeurwaarder werkt zal altijd eerst controleren of er een rechtsgrond is voor een vordering.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

jaco

Je hoeft je toch ook niets van een incasso buro aan te trekken ?
Of kunnen die behalve een grote mond open trekken juridisch nog iets ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Oud lid

Hoe is dit afgelopen? Is dit afgelopen?

Erwin B

Siddartha

Tja, zoals ik al schreef, volgens de verzekeraar stond er niets meer open, maar gingen intern nog een en ander nakijken en dan zou ik per mail bevestigd krijgen dat het inderdaad verjaard was. Helaas nog niets gekregen, maar heb wel de naam van de persoon waarmee ik gesproken heb en en tijdstip van bellen. Van incasso niets meer vernomen ondanks dreigement binnen 3 dagen gerechtelijke stappen te ondernemen...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Jinsu

Quote from: jaco on September  9, 2016, 14:28:04
Je hoeft je toch ook niets van een incasso buro aan te trekken ?
Of kunnen die behalve een grote mond open trekken juridisch nog iets ?

Als er een rechtsgrond is voor een vordering wel, maar indien zij zelf geen gerechtsdeurwaarder in dienst hebben (is gelimiteerd per gebied) moeten ze dit alsnog uitbesteden aan een incassobureau met een gerechtsdeurwaarder indien een vonnis dient te worden geëxecuteerd.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Siddartha

Heb overigens niets meer gehoord.
Eigenlijk erg, want hoe dwingend en beangstigend de brief was opgesteld maakt dat je al snel denkt ik betaal maar gauw. De datering was ook van 5 dagen eerder dan ik de brief kreeg en moest drie dagen na dagtekening betalen om gerechtelijke stappen te voorkomen. Zullen zat mensen zijn die dan een paar honderd euro overmaken omdat ze denken geen tijd meer te hebben. Achteraf is het dus allemaal niet correct.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RonK.

#34
Nou eind goed al goed,..............

Maar ik vind het ontzettend vreemd dat zulke praktijken kunnen plaatsvinden en dat iedereen zomaar een incassoburo'tje kan beginnen zonder enige financiële en of juridische achtergrond. 

Dat iemand niet betaalde facturen kan opkopen bij een firma en zonder enige verdieping iemand gaat bestoken met deadline's, deurwaarders en of gerechtelijke stappen in de hoop op onwetendheid of bangheid puur voor eigen geld gewin is eigenlijk een crimineel feit in mijn optiek.

Er zullen vast veel wanbetalers tussen zitten maar niet elke situatie is hetzelfde en zelfs ook niet altijd terecht, er zijn vele situaties en scenario's te bedenken waardoor een factuur nog open kan staan.

Dat dat hoeft zeker niet altijd de schuld te zijn van de geadresseerde zelf, je moet maar bij machten zijn en je zaakjes zo op orde hebben om er tegenop te boksen.


Oud lid

Waarom stuur je de zorgverzekeraar geen e-mail en vraag je hoe en wat? Dan krijg je toch zwart op wit antwoord. Zo blijft het vaag en weet je eigenlijk nog niks. Waar was je verzekerd als ik vragen mag?

Erwin B

Erik

#36
Een zorgverzekeraar zei je? Een vriendin van me heeft tijdje terug een onverwachte rekening gehad van de incasso van zorgverzekeraar omdat ze net even minder bij kas zat had ze die €500 niet meer anders had ze niets meer over om te eten die maand. Kreeg ze te horen dat eten een luxe was, niet noodzakelijk, dus ze moest toch meteen wilde betalen. Misschien wel dezelfde zorgverzekeraar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jinsu

Wisselen van verzekeraar, sommige bieden automatisch eerst een betalingsregeling aan indien het om grote bedragen gaat.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Oud lid

Betalingsregeling kan nagenoeg altijd.

Erwin B

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Faxe

#40
Quote from: Siddartha on September 29, 2016, 23:43:06
Aevitae was het

Dat is geen zorgverzekeraar maar een volmachtbedrijf die een volmacht heeft van een zorgverzekeraar. Wellicht voeren die een wat strenger incasso beleid dan een zorgverzekeraar. Zou me ook niet verbazen dat die administratief de zaken wat minder goed voor elkaar hebben dan een zorgverzekeraar en daardoor al dan niet ten onrechte een factuur/aanmaning hebben verstuurd.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Oud lid

Klopt!

Ook uit het verzekeringswezen, Faxe?

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter