Aparte groep vanaf meterkast, welke verdeeldoos?

Started by Shoalinmonk, August 18, 2016, 18:58:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shoalinmonk

Kijk daar heb ik iets aan.
Nota bene. De opgerolde kabel is een netwerk kabel en de andere over de draaiknop is een nog niet aangesloten xlr kabel voor tweede sub die dinsdag komt.

Snap je nu waarom ik dit netjes wil! Kan me niet schelen dat het een nis is. Verdeeldoos in verdeeldoos in verdeeldoos is gewoon NOT DONE.

Leuke discussie Usher trouwens geworden. Daar houd ik van.  :tounge:
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Raphie

#26
Ik zou zeggen koop gewoon een brennestuhl 12 gaats en klaar
zie bax-shop

Monteer je zo tegen de wand en hebbje alles netjes én veilig

directe link naar niet forum sponsor verwijderd
JBL PRX Power!

Shoalinmonk

Quote from: Raphie on August 20, 2016, 16:26:33
Ik zou zeggen koop gewoon een brennestuhl 12 gaats en klaar
http://www.bax-shop.nl/230v-stroomverdeler/brennenstuhl-premium-protect-line-stroomverdeler-12v

Monteer je zo tegen de wand en hebbje alles netjes én veilig
Hoppa,
Dat is helemaal geen gek idee! Daar de kabel uit de meerkast naar toe.....
Wellicht Brennenstuhl 2x 6.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Kjelt

Brennenstuhl is nou niet echt je van het moet ik zeggen. 15 euro voor een 8 gats stekkerdoos mwaaaah.
Ik heb er laatst nog twee weg gegooid omdat de spanningsoverbeveiliging aan het (kn)etteren was.
Op zich de dozen zonder spanningsbeveiliging zullen heus wel redelijk zijn anders krijgen ze geen TuV of Kemakeur maar dan kun je ook de bouwmarkt stekkerdozen kiezen, zelfde dunne stripjes van binnen.

Xander32

... (n)iemand ?


Quote from: Xander32 on August 20, 2016, 10:02:38
Aan welk een budget moet je minimaal denken als je het netjes laat uitvoeren, incl. bewezen/degelijk materiaal?

Wat gaat het opleveren? Welk een verschil ga je horen?


Ik lees (zoals altijd) jubel verhalen van diegenen die het hebben laten aanleggen op het www. Valt het ook wel eens tegen, de opbrengst?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Quote from: Kjelt on August 20, 2016, 19:56:10
Brennenstuhl is nou niet echt je van het moet ik zeggen. 15 euro voor een 8 gats stekkerdoos mwaaaah.
Ik heb er laatst nog twee weg gegooid omdat de spanningsoverbeveiliging aan het (kn)etteren was.
Op zich de dozen zonder spanningsbeveiliging zullen heus wel redelijk zijn anders krijgen ze geen TuV of Kemakeur maar dan kun je ook de bouwmarkt stekkerdozen kiezen, zelfde dunne stripjes van binnen.
wat een onzin weer, Brennenstuhl heeft een heel assortiment van goedkoop tot duur, incl. 380v krachtstroom en prodessionele toepassingen.
Zij weten écht wel waar ze mee bezig zijn.
JBL PRX Power!

i2Paq

Quote from: Shoalinmonk on August 20, 2016, 14:38:31
De voornaamste reden is om het hier dus netjes te maken.
En ik geloof ook best, wanneer het in of op orde is,dit  iets kan toevoegen!

Al zit het tussen de oren. Zoals hierboven ook al genoemd is baat het niet schaad het niet.

Ik ga eens kijken / zoeken naar die kabel in het artikel wat Viktor gepost had. Die zie ik wel zitten!

Wat    Raphie zegt.

1 of 2 nieuwe groepen lossen die rommel en bijbehorende zaken niet op.

Het organiseren en scheiden van kabels wel.

En inderdaad, wil je een extra groep omdat het iets "stroomtechnisch" toevoegt / oplost of is het een idee wat je hebt omdat anderen roepen/vinden dat het ook werkelijk iets doet?

Wat ervaar je nu waarbij het aanleggen van een eigen groep dit (probleem) wegneemt?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Shoalinmonk

Quote from: i2Paq on August 20, 2016, 20:35:02
Wat    Raphie zegt.

1 of 2 nieuwe groepen lossen die rommel en bijbehorende zaken niet op.

Het organiseren en scheiden van kabels wel.

En inderdaad, wil je een extra groep omdat het iets "stroomtechnisch" toevoegt / oplost of is het een idee wat je hebt omdat anderen roepen/vinden dat het ook werkelijk iets doet?

Wat ervaar je nu waarbij het aanleggen van een eigen groep dit (probleem) wegneemt?
Wat ik nu ervaar is gewoon een mooie sound!
Het is dat ik in de trapkast in de woonkamer geen stroom heb.  De stroom komt nu van de boven gelegen slaapkamer uit een WCD. Verlengdoos op verlengdoos. Dat kan niet de bedoeling zijn en als ik die rommel van kabels wil ordenen moet de basis in orde zijn. Vandaar dus mijn vragen: wat voor kabel en welke doos en welke ervaring hebben jullie..... Niet meer niet minder.

Inmiddels genoeg info en ik weet welke richting ik op ga.
Top al jullie ervaringen en vooral ook meningen.

wordt vervolgt.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Beetje kabel, een Zekeringhouder met zekering en wat werk. Ik was €150 kwijt ofzo maar heb het meeste zelf gedaan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kjelt

Quote from: Raphie on August 20, 2016, 20:05:55
wat een onzin weer, Brennenstuhl heeft een heel assortiment van goedkoop tot duur, incl. 380v krachtstroom en prodessionele toepassingen.
Zij weten écht wel waar ze mee bezig zijn.
Ik weet alleen dat hun goedkope spul met oversp. Beveiliging wat bij oa de Sligro ligt prut is. Hun dure line heb ik geen ervaring mee.

thepioneer

Ik heb 2 groepen gemaakt. Een groep voor de audio en een voor video. Ik heb belden kabel gebruikt hiervoor.

Ik heb een iec stekker aan het einde in mijn Audio meubel die in een supra stekkerblok gaat. Werkt super mooi.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

erik s.

Quote from: thepioneer on August 21, 2016, 07:58:16
Ik heb 2 groepen gemaakt. Een groep voor de audio en een voor video. Ik heb belden kabel gebruikt hiervoor.

Ik heb een iec stekker aan het einde in mijn Audio meubel die in een supra stekkerblok gaat. Werkt super mooi.
Dat mag dan weer niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B