Elektronica boek?

Started by Abupa, August 18, 2016, 18:21:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abupa

Hi,

Het lijkt mij eventueel leuk om iets meer te leren over elektronica. Ik ben vooral geïnteresseerd in alles dat te maken heeft met audio. Als er ooit iets in de toekomst bij mij stuk zou gaan dat ik dan een idee heb van wat er allemaal aan de hand kan zijn. Of toch ook als er iets in mijn huis het niet doet, dat ik dat gewoon zelf kan maken.

Is er hier een boek dat jullie sterk aanraden? Is zoiets als Elektronica voor dummies te simpel? Het moet echter ook een beetje leuk blijven natuurlijk.
Of onderschat ik dit? Dat ik echt meerdere of hele dikke boeken moet gaan lezen om er wat aan te hebben? Ik heb ook geen basiskennis met dit onderwerp.


donnysabel23

Quote from: Abupa on August 18, 2016, 18:21:43
Hi,

Het lijkt mij eventueel leuk om iets meer te leren over elektronica. Ik ben vooral geïnteresseerd in alles dat te maken heeft met audio. Als er ooit iets in de toekomst bij mij stuk zou gaan dat ik dan een idee heb van wat er allemaal aan de hand kan zijn. Of toch ook als er iets in mijn huis het niet doet, dat ik dat gewoon zelf kan maken.

Is er hier een boek dat jullie sterk aanraden? Is zoiets als Elektronica voor dummies te simpel? Het moet echter ook een beetje leuk blijven natuurlijk.
Of onderschat ik dit? Dat ik echt meerdere of hele dikke boeken moet gaan lezen om er wat aan te hebben? Ik heb ook geen basiskennis met dit onderwerp.

👆 hier ben ik ook naar op zoek. Heb je toevallig al wat gevonden?
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

Rowdy

Kijk op www.elektor.nl bij boeken. Daar zie je o.a. electronica echt niet moeilijk 1,2,3.

notoxus

#3
Eev blog op youtube kan ook wel interessant zijn.
Succes en be safe!

Groeten

Edit. Vriend van me kijkt elke keer dat hij thuis naar het toilet gaat een aflevering  :clapping:
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

donnysabel23

Quote from: Rowdy on January 13, 2017, 21:17:33
Kijk op www.elektor.nl bij boeken. Daar zie je o.a. electronica echt niet moeilijk 1,2,3.
Dankjewel voor je reactie.  Ik heb zojuist dit boek besteld bij een externe verkoper  van bol.  26 euro ipv 39.  Super bedankt man 👍
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

donnysabel23

#5
Quote from: notoxus on January 13, 2017, 21:49:13
Eev blog op youtube kan ook wel interessant zijn.
Succes en be safe!

Groeten

Edit. Vriend van me kijkt elke keer dat hij thuis naar het toilet gaat een aflevering  :clapping:
Hahaha.  We zijn ook allemaal hetzelfde hé [emoji23] en bedankt niet te vergeten .  Ik zal uitkijken 👍👍
Mixing the good old with the good new...  If it fits in the budget 😒

The Foundation

begin mss met arduino ,
audio is een moeilijk deel vd electronica , vooral als je filters wil gaan bepalen
met modules raa je soms snel op weg , er zijn vb versterkermodules , om in het audio gebied te beginnen

Vhond

Quote from: Rowdy on January 13, 2017, 21:17:33
Kijk op www.elektor.nl bij boeken. Daar zie je o.a. electronica echt niet moeilijk 1,2,3.

Ken het boek, maar is op het gebied van audio niet echt aan te raden. Het boek dateert uit 1997 (en trek er nog maar wat jaren vanaf qua 'materie'). Voor sommige beginselen is het misschien ok, maar er mag echt een update verschijnen op dit gebied wat zo in ontwikkeling is... 

chansig

Wat ontwikkelt zich dan ? Mogelijk zijn er andere toepassingen gevonden maar de natuurkunde is in de afgelopen tientallen jaren volgens mij niet veranderd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.