Sony DSC RX100 III of Sony DSC RX10

Started by buferoe, August 16, 2016, 07:22:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buferoe

hallo Heren,

Ik sta op het punt om een nieuwe compact camera aan te schaffen, dit na jaren van fotograferen met een Sony DSC V3.
Nu sta ik in dubio tussen twee camera's de Sony RX100 III en de Sony RX10.
Wat voor een suggesties kunnen jullie me geven om tot een goede keuze te komen, ik zelf ga meer de kant op van de RX100 III.
Maar het zoom bereik van de RX10 spreekt me ook erg aan, en qua prijs liggen beide camera's ongeveer gelijk.

Laat maar eens horen wat jullie er van vinden.

greetz,

Werner

Starred

RX100III.
Nieuwe sensor, zeer compact, nuttig zoombereik.

De RX10 zou ik alleen overwegen als je het grote zoombereik echt nodig hebt en het grotere formaat geen probleem vindt

Erik

Ik heb zelf gisteren de rx100 mk1 nog gebruikt hier in Hamburg s nachts. Als je speelt met instellingen kun je prachtige foto's s maken. Als ze er thuis ook goed uitzien op groot scherm zal ik eens een paar plaatsen hier zodra ik weer thuis ben.
Voordeel hij past in mn achterzak vind ik wel fijn om niet met bundelde camera rond te lopen in buurten met veel daklozen zwervers en andere vage types.
Lijk.je nwt wat minder op verdwaalde toerist. De zoom van de ander is geweldig. Als hij mag opvallen zou ik zeker boor de laatste gaan
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Wilde ook de DSC RX100 MKIII bij Mediamarkt halen begin van het jaar met de btw aktie, waren ze net op, alleen nog het demo exemplaar.
Ze waren destijds 700.- en nog 50.- cashback van Sony, nu dik 800 euro  :o .
De zomer is nu toch voorbij dus ik wacht wel tot er weer wat nieuws komt.

Erik

Ja ze zijn akelig prijzig en worden ook zo goed niet af geprijsd naar beneden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Kjelt on August 16, 2016, 12:57:35
Wilde ook de DSC RX100 MKIII bij Mediamarkt halen begin van het jaar met de btw aktie, waren ze net op, alleen nog het demo exemplaar.
Ze waren destijds 700.- en nog 50.- cashback van Sony, nu dik 800 euro  :o .
De zomer is nu toch voorbij dus ik wacht wel tot er weer wat nieuws komt.
als.je ooit in Duitsland komt ik loop langs een fotozaak en ze liggen daar voor  €700 de mk3

De gewone 429
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt


_ MarcelloW _

Ik weet niet hoeveel haast je hebt...

Maar ik kocht begin dit jaar een RX100II voor EUR 412 en kreeg nog EUR 50 terug van Sony.


Dit was tijdens de BTW actiedagen van MediaMarkt.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

roland p

Ik zou zelf dan voor de rx10 gaan vanwege de controls, meer bedieningsmogelijkheden. Op de rx100 vind ik het instellen een ramp.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

buferoe

Heren,

Het besluit is genomen en al uitgevoerd, de RX100III is nu sinds twee dagen in mijn bezit. ;D
Ik vind het een echte top compact camera en het duizelt mij een beetje van de mogelijkheden die deze camera bied.
Tijdens mijn aankomende vakantie periode is lekker gaan stoeien met mijn nieuwe aanwinst. :tongue2:

greetz,

Werner

Kjelt

Gefeliciteerd, prachtige camera!
Ergens nog een aanbieding gevonden of gewoon bij een van de bekende fotowinkels besteld?

buferoe

Heren,

Vergeten te melden, Camera netjes bij de fotovakhandel gekocht, wel voor de volle prijs........ :clapping:

greetz,

Werner

Erik

Gefeliciteerd met je aankoop.
Wat.ik zelf altijd doe ik op vakantie is gewoon alles op auto stand schieten niet eens de superieure auto stand als het daglicht is en lekker zonnig. Dat doet die allemaal uitstekend. Probeer ik niet handmatig beter te doen.
Zodra het avond begint te worden vind ik dat hij te lange sluitertijd en hanteert voor uit de hand schieten. En kies ik voor manueel em dan zelf spelen met sluiterijd en diafragma voor beste isowaarde ik streef naar zo laag mogelijk indien mogelijk. Camera ergens op leggen een leuning bv als.je echt een lange sluitertijd nodig hebt. Al zal de jouwe nog beter zijn 2 generaties verder heb gisteren een review van de mk3 gelezen zou ik ook wel willen maar een upgrade kost me teveel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ps nog een reden waarom jullie niet meteen voor de mk4 gaan als jullie toch bezig zijn?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Persoonlijk omdat de MkIII alles biedt wat ik nodig heb, de MkIV biedt alleen 4k video met concessies extra en je betaald meteen 30% extra daarvoor.

buferoe

Heren,

Ben ik het helemaal mee eens de IV tov III heeft alleen als voordeel 4K filmen, en dat weegt voor mij niet op tegen zo'n duurdere prijs.
Toch ff meer dan 300 euro, plus je moet ergens ook een grens stellen vind ik.

greetz,

Werner

Kjelt

Quote from: Kjelt on August 16, 2016, 12:57:35
Wilde ook de DSC RX100 MKIII bij Mediamarkt halen begin van het jaar met de btw aktie, waren ze net op, alleen nog het demo exemplaar.
Ze waren destijds 700.- en nog 50.- cashback van Sony, nu dik 800 euro  :o .
De zomer is nu toch voorbij dus ik wacht wel tot er weer wat nieuws komt.
Zo vanavond de RX100-III gehaald bij de MM voor 571 en daar gaat nog 50 euro cashback vanaf  O0
Ben dik tevreden en blij dat ik nog even gewacht heb, mooi op tijd voor het komende seizoen.

Erik

Dat is best goedkoop Kjelt zeker met die cashback. Het goedkoopste wat ik dit jaar zag was €570 in het buitenland
Veel plezier met je aankoop
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Thanks, zat nog even te twijfelen tussen de mk4 of mk5 zelfs maar dat scheelt zoveel (uit mijn hoofd dik 300 met de mk4 en 450 met de mk5) dat ik dat er niet voor over heb (wil er toch niet mee filmen). Dit is echt goed genoeg en omdat hij zo klein is kan hij altijd overal mee naar toe.  :thumbs-up:

Erik

Zoals ik al eerder zei zelfs de Mk1 is al voldoende ik heb al diverse mensen gehoord die teleurgesteld waren dat de winst van MK1 naar MK3 zo klein was in de praktijk of zelfs amper aanwezig of je moet een pixelpieper zijn.
Voor mij zou de winst er wel zijn met nachtfotografie maar dat is ene ander verhaal, maar of dat 520 waard is...
Soms wel als ik geld teveel heb en soms niet als ik gene geld heb
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

_ MarcelloW _

#20
De rx100mk1 is nu €329 bij mediamarkt. Volgens mij is er ook nog een cashback actie bij Sony.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!