knettergek van iCloud

Started by Raphie, August 15, 2016, 10:23:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

ik word helemaal knettergek van de iCloud fotomap.
ik heb een standaard iCloud account en het lukt me gewoon niet om foto's te verwijderen en de apparaten in sync te houden
wanneer ik op mijn iPhone foto's verwijder blijven ze daar weg, maar gaan ze niet weg op bijv de fotomap op de MBP, of mijn win10 PC
wanneer ik daar dan naar de fotomap ga (en ik dus de foto's zie, die ik net op de iPhone verwijderd heb) denkt iCloud, deze lokale foto's heb ik nog niet en door te syncen, pleurt die ze weer net zo makkelijk vanaf de MBP of Win10 PC terug naar iCloud, waarna ze de volgende dag ook weer vrolijk op m'n iPhone en iPad verschijnen.

Waarschijnlijk ben ik gewoon te dom voor dit systeem, maar HOE configureer ik iCloud zo dat hij wanneer een foto wordt verwijderd van 1 device hij bij de eerst volgende mogelijkheid deze ook allemaal verwijderd van de andere lokale devices.

ik heb al een keer m'n lokale map op de MBP leeg gegooid, toen was de iCloud ook leeg, zette ik de PC weer aan gingen alle foto's van de PC weer terug iCloud in en verschenen ze ook weer vrolijk op de MBP.

Ben ik nou volslagen debiel?!? of werkt dit systeem gewoon niet?!?!
JBL PRX Power!

Siddartha

Quote from: Raphie on August 15, 2016, 10:23:12
ik word helemaal knettergek van de iCloud fotomap.
ik heb een standaard iCloud account en het lukt me gewoon niet om foto's te verwijderen en de apparaten in sync te houden
wanneer ik op mijn iPhone foto's verwijder blijven ze daar weg, maar gaan ze niet weg op bijv de fotomap op de MBP, of mijn win10 PC
wanneer ik daar dan naar de fotomap ga (en ik dus de foto's zie, die ik net op de iPhone verwijderd heb) denkt iCloud, deze lokale foto's heb ik nog niet en door te syncen, pleurt die ze weer net zo makkelijk vanaf de MBP of Win10 PC terug naar iCloud, waarna ze de volgende dag ook weer vrolijk op m'n iPhone en iPad verschijnen.

Waarschijnlijk ben ik gewoon te dom voor dit systeem, maar HOE configureer ik iCloud zo dat hij wanneer een foto wordt verwijderd van 1 device hij bij de eerst volgende mogelijkheid deze ook allemaal verwijderd van de andere lokale devices.

ik heb al een keer m'n lokale map op de MBP leeg gegooid, toen was de iCloud ook leeg, zette ik de PC weer aan gingen alle foto's van de PC weer terug iCloud in en verschenen ze ook weer vrolijk op de MBP.

Ben ik nou volslagen debiel?!? of werkt dit systeem gewoon niet?!?!

wil je een eerlijk antwoord? :D

moet zeggen dat ik het ook niet altijd even logisch vind, maar ik synch nooit via iCloud omdat die snel vol loopt. Gewoon 1 keer in de zoveel tijd via een good old kabeltje foto's op de Mac gooien en klaar....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

Dat is te makkelijk  ;D moet toch gewoon werken?
JBL PRX Power!

Madhouse

Daarom ben ik gestopt met iCloud, waardeloos en het is volgens mij niet op te lossen. Ben overgestapt naar One Drive en dat gaat super.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hpapen

Quote from: Madhouse on August 15, 2016, 12:55:51
Daarom ben ik gestopt met iCloud, waardeloos en het is volgens mij niet op te lossen. Ben overgestapt naar One Drive en dat gaat super.
Bevalt mij ook goed!

Etiennevh

Ik heb er ook diverse problemen mee. De functionaliteiten van foto's syncen is gewoon nog niet uitontwikkeld wat mij betreft. Familiedeling/gezin (of hoe heet het) werkt bijv. bij mij niet.

Overigens heb ik voor 2,99 die 200Gb variant genomen, wel makkelijk dat je wat Cloud ruimte hebt voor de foto's etc.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

BernHardN

Dat wordt nog wat dan als je straks over gaat op macOS, dan zet hij alles wat je niet vaak gebruikt EN je desktop in de cloud!
en krijg je continue de melding dat je cloud vol is.... dan denk je ik gooi die desktop weg uit de cloud en zet hem weer terug, dan gooit hij het ook daadwerkelijk weg.
Gelukkig is er een optie om via de icloud bestanden weer terug te plaatsen die ooit hebt weggegooid.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Maikel_audionerd

Wil ik net voor je kijken hoe ik t ingesteld heb want ik had volgens mij m'n iCloud setting voor synchroniseren foto's uitstaan op m'n telefoon en aanstaan op m'n iPad. Kom ik er nu achter dat ze allebei weer aanstaan....
Maar goed, ik heb er dus ook al lang last van, echter omdat ik geen foto's meer kan maken met m'n telefoon loop ik nu niet tegen problemen aan. Vreemd dat ie zelf de setting weer aangezet geeft, lekker dan.
Resumé: je zou kunnen proberen om op je device met geheugenproblemen (waar je de foto's mee maakt) je sync uit te zetten. Ik had dat alleen voor foto's uitgezet en voor alle andere settings ongewijzigd (dus aan)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

BernHardN

op de mac moet je ook bij de Icloud instellingen aan/uit vinken wat wel en niet in de cloud mag.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Raphie

Het gaat er niet om of het er wel of niet op mag. Het gaat erom dat icloud niet in sync blijft met alle clients met dezelfde Apple ID en om wat je via de ene client verwijderd via de andere client weer net zo snel wordt terug gezet. ICloud uitzetten is géén optie, alles handmatig via iTunes of kabel kopieren
is ook niet meer van deze tijd
JBL PRX Power!

BernHardN

ik kwam een tijdje terug op youtube een workaround tegen over dit probleem, kan dit zo op m'n werk niet voor je terug zoeken....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Maikel_audionerd

Quote from: BernHardN on August 16, 2016, 15:17:48
ik kwam een tijdje terug op youtube een workaround tegen over dit probleem, kan dit zo op m'n werk niet voor je terug zoeken....
(Ook) benieuwd naar
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

BernHardN

#12
klik op > >over deze mac > opslag > beheer opslag
of ga naar Systeeminformatie > Aanbevelingen > bewaar in iCloud en zet de vinkjes uit bij foto's en video's

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Raphie

Quote from: BernHardN on August 16, 2016, 21:25:37
klik op > >over deze mac > opslag > beheer opslag
of ga naar Systeeminformatie > Aanbevelingen > bewaar in iCloud en zet de vinkjes uit bij foto's en video's
nee, want ze moeten wél naar de cloud. Ze moeten alleen goed syncen
JBL PRX Power!

LittleNinja

Bij mij syncen ze wel goed (tussen iPhones en iPads, geen Mac verder).

Wel heb ik vaak het probleem dat ik een foto niet kan aanpassen met de standaard Apple foto app. Reden "I have no fucking idea!".

Daarnaast heb ik vaak bij foto delen dat ik ze post.... En er geen k*t gebeurd.

De werking is inderdaad nog niet helemaal top.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MaxxMark

Wel een raar issue eigenlijk en niet echt zoals het hoort.

Ik heb het zojuist getest op de volgende manier:
1. Photo maken met mn iphone
2. wachten tot ik in mijn "Photos" app op mn mac mini de foto zie verschijnen
3. Foto verwijderd op de iphone
4. wachtent tot de foto weg gaat in Photos

Precies zoals jij verwacht dat het zou moeten werken.

Ik kan me voorstellen dat de windows client misschien roet in het eten gooit, al kan ik het me niet voorstellen. Ik heb op kantoor helaas geen windows pc om het te testen. Vanavond zou ik het kunnen testen en checken of hij naar desktop (osx), macbookpro (osx) en desktop (windows) doet zoals jij (en ik) het verwacht.

Mijn gevoel zegt dat er iets anders/meer aan de hand is dan simpelweg user-error of het missen van een setting. Dat een van de apparaten, of icloud zelf confuus is. Je zou het aan Apple (of een 'Genius') kunnen voorleggen. Ik ben alleen bang dat ze iets zullen voorstellen als "zet het eerst overal uit, gooi overal behalve op 1 apparaat alles weg, zet het vervolgens aan op dat device, en zet vervolgens op alle overige apparaten aan" (uiteraard eerst een backup maken)

Als je het gefixed krijgt, laat dan ff weten hoe het gefixed is, ik ben nu wel benieuwd :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Rusher

Kan ik, voordat ik over ga op iCloud Drive, kiezen WELK document van Numbers in de iCloud komt? Of wordt meteen ALLES overgezet van mijn iMac in de iCloud?

jasjenl

Ik moet zeggen dat ik ook wel af en toe vage dingen merk met iCloud. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar om foto's tussen mijn iPhone en iPad te syncen maar soms zie ik gewoon dat er foto's op mijn iPhone staan die dan om één of andere reden maar niet geüpload worden. Ik heb wel gemerkt dat als je maar iets van 200 mb vrij hebt op je iPhone de foto's niet meer geüpload lijken te worden. Waarom iCloud echter zoveel lokale ruimte nodig zou hebben om foto's te willen uploaden is mij een raadsel...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Rusher

Quote from: Rusher on August 26, 2016, 17:16:51
Kan ik, voordat ik over ga op iCloud Drive, kiezen WELK document van Numbers in de iCloud komt? Of wordt meteen ALLES overgezet van mijn iMac in de iCloud?
Antwoord = Ja

Maikel_audionerd

Iemand al ervaring met iCloud op iOS 10?
Heb ik gisternacht geïnstalleerd en ik zag een vraag voorbijkomen of ik iCloud (dacht ik) wilde installeren  :omg:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0