Home Cinema Gijs *Foto update*

Started by Gijs82, August 10, 2016, 14:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Quote from: Gijs82 on October 17, 2016, 13:22:46
Al een tijdje geen update meet geplaatst, dus wordt het hiervoor wel weer eens tijd.

Ondertussen is alles gesausd, heb ik een projector gekocht, en heb ik een tijdelijk scherm gemaakt om te kijken of 230cm een mooie grootte is voor mijn ruimte.
Dat is een mooi begin zeg!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

luuk123456

#51
Mooi mooi! Waarmee heb je dat tijdelijke proefscherm gemaakt?
Het ziet er namelijk al goed uit!
Mooie ruimte wordt dat zeg. ..
Welke projector is het geworden?

Ik zag trouwens dat er hier op het forum een gratis frame van een (span?) scherm wordt aangeboden.  Laat ik nou toevallig een 235cm. Doek hebben liggen van Kingpin.
Ik neem even de vrijheid om mee te denken hè? ![emoji16]
Succes verder!

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

MLCinema

Quote from: Gijs82 on October 17, 2016, 13:22:46
Al een tijdje geen update meet geplaatst, dus wordt het hiervoor wel weer eens tijd.

Ondertussen is alles gesausd, heb ik een projector gekocht, en heb ik een tijdelijk scherm gemaakt om te kijken of 230cm een mooie grootte is voor mijn ruimte.
Ik heb 230 en zou best naar 260 willen. Echter heb ik die ruimte niet. 260 is een mooie maat (230 ook). Maar alles went. Als je qua plaatsing nog uitkomt van je speakers en andere apparatuur zou ik voor 260 kiezen. Is natuurlijk ook afhankelijk van je projector.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Quote from: Kamidioblitz on October 17, 2016, 16:42:21
Ik heb 230 en zou best naar 260 willen. Echter heb ik die ruimte niet. 260 is een mooie maat (230 ook). Maar alles went. Als je qua plaatsing nog uitkomt van je speakers en andere apparatuur zou ik voor 260 kiezen. Is natuurlijk ook afhankelijk van je projector.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Inderdaad afhankelijk van plaatsingsmogelijkheden van je apparatuur en luidsprekers, maar je kunt wellicht ook dichterbij zitten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Gijs82

Quote from: Maikel_audionerd on October 17, 2016, 13:36:35
Dat is een mooi begin zeg!

Bedankt voor het compliment  ;D

Quote from: luuk123456 on October 17, 2016, 15:02:51
Mooi mooi! Waarmee heb je dat tijdelijke proefscherm gemaakt?
Het ziet er namelijk al goed uit!
Mooie ruimte wordt dat zeg. ..
Welke projector is het geworden?

Ik zag trouwens dat er hier op het forum een gratis frame van een (span?) scherm wordt aangeboden.  Laat ik nou toevallig een 235cm. Doek hebben liggen van Kingpin.
Ik neem even de vrijheid om mee te denken hè? ![emoji16]
Succes verder!

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


De zelfde projector als jou Luuk, de JVC X500. Nog een laatste demo model kunnen kopen hier op het forum van H&C HIFI met maar 47u op de teller en volledige garantie  ;D.

Meedenken is altijd goed, had zelf ook al getwijfeld maar 220cm vind ik net wat te smal. 10 cm doet best veel voor een scherm.

Quote from: Kamidioblitz on October 17, 2016, 16:42:21
Ik heb 230 en zou best naar 260 willen. Echter heb ik die ruimte niet. 260 is een mooie maat (230 ook). Maar alles went. Als je qua plaatsing nog uitkomt van je speakers en andere apparatuur zou ik voor 260 kiezen. Is natuurlijk ook afhankelijk van je projector.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Blijft lastig, en ruimte voor het plaatsen van de speakers speelt zeker mee. Misschien de definitieve keuze pas maken als de speakers op de plek staan.

Quote from: Bas Akkerman on October 17, 2016, 16:49:50
Inderdaad afhankelijk van plaatsingsmogelijkheden van je apparatuur en luidsprekers, maar je kunt wellicht ook dichterbij zitten.

Apparatuur komt achterin de ruimte met de speakers is het inderdaad even passen en meten...
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

#55
Quote from: luuk123456 on October 17, 2016, 15:02:51
Mooi mooi! Waarmee heb je dat tijdelijke proefscherm gemaakt?
Het ziet er namelijk al goed uit!
Mooie ruimte wordt dat zeg. ..
Welke projector is het geworden?

Ik zag trouwens dat er hier op het forum een gratis frame van een (span?) scherm wordt aangeboden.  Laat ik nou toevallig een 235cm. Doek hebben liggen van Kingpin.
Ik neem even de vrijheid om mee te denken hè? ![emoji16]
Succes verder!

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Owja, het tijdelijke scherm is gemaakt van verduistering stof. Deze om een houten frame gemaakt.
Niet ideaal maar voor het testen prima 😅
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Bas Akkerman

Quote from: Gijs82 on October 17, 2016, 19:05:26
Blijft lastig, en ruimte voor het plaatsen van de speakers speelt zeker mee. Misschien de definitieve keuze pas maken als de speakers op de plek staan.

Apparatuur komt achterin de ruimte met de speakers is het inderdaad even passen en meten...
Ik zou inderdaad eerst de luidsprekers ideaal opstellen en dan daarop de schermgrootte aanpassen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Gijs82

Inmiddels is er vloerbedekking gelegd in de ruimte.

Nog wel veel te doen  ;)...

Projector ophangen, ruimte akoestisch verbeteren, sub kopen, center kopen, projectie scherm kopen, en nog veel meer  :turn:
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Sjaak_Banaan

Nice! Heb je de vloerbedekking zelf gelegd of heb je het laten doen?
Zelf willen we het met spanlatten gaan proberen i.p.v. lijmen, maar we hebben geen kniespanner, dus vroeg me af of het zonder ook te doen is.

In welke volgorde ga je dadelijk verder?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Jep

Dat gaat de goeie kant uit, mooi!  8)

Als ik dat zo zie, dan is een (DIY) scherm zonder maskering best fraai. Ik vermoed dat maskering juist door de zwarte muur er achter in dit geval dan ook weinig toevoegt?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

BMWX6M

Leuk! :headbanging:

Ben jaloers, wou dat ik ook een ruimte over had voor dergelijk projectje...
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

Gijs82

Quote from: Sjaak_Banaan on November  8, 2016, 17:10:49
Nice! Heb je de vloerbedekking zelf gelegd of heb je het laten doen?
Zelf willen we het met spanlatten gaan proberen i.p.v. lijmen, maar we hebben geen kniespanner, dus vroeg me af of het zonder ook te doen is.

In welke volgorde ga je dadelijk verder?

Heb de vloerbedekking laten leggen met spanlatten. De spanlatten zijn op de grond gelijmd, en er zit een ondervloer onder.
Bij het leggen niet in de ruimte geweest, dus geen idee of dit te doen is zonder kniespanner.

Wil eerst de projector ophangen en een audio meubel maken. Daarna wat aan de akoestiek gaan doen, deze is zoals ik al verwachte echt slecht! Nog geen idee hoe ik dit zonder al te hoge kosten ga aanpakken.

Quote from: sparda on November  8, 2016, 17:27:29
Ziet er al strak uit!

Bedankt voor het compliment  ;D

Quote from: Jep on November  8, 2016, 17:32:56
Dat gaat de goeie kant uit, mooi!  8)

Als ik dat zo zie, dan is een (DIY) scherm zonder maskering best fraai. Ik vermoed dat maskering juist door de zwarte muur er achter in dit geval dan ook weinig toevoegt?

Is ook redelijk naar te kijken, maar er is nog wel heel veel winst te behalen omdat dit simpel verduisterdoek is. De mat zwarte muur werkt inderdaad wel redelijk als maskering  :smile:

Quote from: BMWX6M on November  8, 2016, 17:40:45
Leuk! :headbanging:

Ben jaloers, wou dat ik ook een ruimte over had voor dergelijk projectje...

Thnx!
En zo dacht ik ook altijd, en het is er uiteindelijk toch van gekomen. Wie weet komt dit geluk voor jou ook nog, toch?
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Bas Akkerman

Op wat voor manier is de akoestiek slecht?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Gijs82

Op gehoor zeg ik vooral de laagweergave. Het dreunt nu echt in de hele ruimte.
En daarnaast een te hoge nagalmtijd.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

g of war

Ziet er al goed uit, zeer benieuwd naar het eindresultaat :popcorn:

Flinke ruimte ook, dat word genieten.

skyfox

Een heel mooi begin zo! Ik ben erg benieuwd naar je verdere bouwverslag en naar hoe je de ruimte akoestisch gaat aanpakken  :headbanging:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gijs82

#67
Quote from: g of war on November  9, 2016, 09:40:43
Ziet er al goed uit, zeer benieuwd naar het eindresultaat :popcorn:

Flinke ruimte ook, dat word genieten.

Bedankt!  ;D

Quote from: skyfox on November  9, 2016, 16:28:44
Een heel mooi begin zo! Ik ben erg benieuwd naar je verdere bouwverslag en naar hoe je de ruimte akoestisch gaat aanpakken  :headbanging:

Thnx!

Iemand een idee hoe ik de akoestiek low budget kan aanpakken zonder de verkeerde frequenties aan te pakken?
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

skyfox

Je zou zelf een REW meting kunnen doen en dan op Soundscapes.nu je in kunnen lezen of diffusie en absorptie, met de bijbehorende traps en panelen. De vraag is: hoe low budget is low budget? In het ergste geval kom je al een eind met een groot kleed van Ikea en wat 2e hands velouren gordijnen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sjaak_Banaan

#69
Absorptie toepassen is relatief goedkoop, waarschijnlijk goedkoper dan diffusie, tenzij je ook enorme basstraps gaat bouwen.
Je zou eens een meting moeten (laten) doen, dan kijken wat je moet dempen.
Ik ben laatste gewezen op aixfoam, de SH001 en SH004 zijn best betaalbaar:
http://www.aixfoam.nl/absorptieplaten-sh001-glad
Eventueel te verfraaien met een fotodoek er omheen, plaatsen op de reflectiepunten op de zijmuren en eventueel nog op de projectiewand.

Heb je ook al met je luidsprekers of zitplaats geschoven? Een meter naar voren kan op je luisterplek een wereld van verschil zijn hebben wij hier gemerkt.

Op www.acousticfields.com heb ik ook veel gekeken, daar geven ze best heldere uitleg en je kunt er DIY-pakketten kopen voor zowel absorptie als diffusie, check ook hun YouTube-kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCu6Bjebk4fuye46VRG5Y83A

Hopelijk kun je er iets mee. :)

Succes!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gijs82

Quote from: skyfox on November 14, 2016, 21:48:18
Je zou zelf een REW meting kunnen doen en dan op Soundscapes.nu je in kunnen lezen of diffusie en absorptie, met de bijbehorende traps en panelen. De vraag is: hoe low budget is low budget? In het ergste geval kom je al een eind met een groot kleed van Ikea en wat 2e hands velouren gordijnen.

Bedankt, zal eens kijken op de site van Soundscape. Low budget is inderdaad een ruim begrip. Meestal word ik enthousiast door een verbetering en gooi ik er weer wat geld tegenaan.
Het moet in ieder geval in verhouding tot de huidige apparatuur liggen. Denk zelf dat € 500,- wel reëel is.

Quote from: Sjaak_Banaan on November 14, 2016, 22:28:42
Absorptie toepassen is relatief goedkoop, waarschijnlijk goedkoper dan diffusie, tenzij je ook enorme basstraps gaat bouwen.
Je zou eens een meting moeten (laten) doen, dan kijken wat je moet dempen.
Ik ben laatste gewezen op aixfoam, de SH001 en SH004 zijn best betaalbaar:
http://www.aixfoam.nl/absorptieplaten-sh001-glad
Eventueel te verfraaien met een fotodoek er omheen, plaatsen op de reflectiepunten op de zijmuren en eventueel nog op de projectiewand.

Heb je ook al met je luidsprekers of zitplaats geschoven? Een meter naar voren kan op je luisterplek een wereld van verschil zijn hebben wij hier gemerkt.

Op www.acousticfields.com heb ik ook veel gekeken, daar geven ze best heldere uitleg en je kunt er DIY-pakketten kopen voor zowel absorptie als diffusie, check ook hun YouTube-kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCu6Bjebk4fuye46VRG5Y83A

Hopelijk kun je er iets mee. :)

Succes!

Meting is inderdaad een idee, had ook al gezien dat ik deze zelf kan doen met apparatuur welke niet de hele wereld kost.
Het aixfoam ziet er netjes en betaalbaar uit, zeker interessant dit! Maar ga zeker ook even de acousticfields site bekijken. Thnx! 
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Ejorne

Dat Aixfoam lijkt me inderdaad interessant.

Heeft iemand een vergelijk hiermee tussen de varianten van Auralex en Basotect?
Werkt het allemaal een beetje in dezelfde orde of is de ene beduidend beter dan de andere?
De prijzen liggen wel vrij dicht bij elkaar zo snel te zien...

Gijs82

Geen updates meer geplaatst, maar ik ben inmiddels wel weer een stukje dichter bij mijn gewenste eindresultaat.

Door het zien en lezen van Kamidioblitz zijn topic heb ik namelijk weer nieuwe klus energy gekregen  ;D.

Hierdoor de volgende aanpassingen in de ruimte gerealiseerd:
- akoestische panelen gemaakt en geplaatst.
- stoelen gekocht en geplaatst.
- deur zwart geschilderd.
- zijkant verlaagd plafond netjes afgewerkt met zwarte hoekprofielen.
- Bordje laten maken voor op de toegangsdeur.

Als eerst begonnen de akoestiek op orde te krijgen. Dezelfde panelen als Kamidioblitz gemaakt, niet erg moeilijk maar best veel werk!
Hiervoor even advies bij hem ingewonnen en aan de slag gegaan. MDF gekocht en gelijk op maat laten zagen. Alle schroefverbindingen voorboren en verzinken. Vervolgens alle frames in elkaar schroeven, akotherm basic d40 gekocht met korting code (nog maal bedankt Kamidioblitz  :pompom:), in de frames geplaatst, stof gekocht, deze om de frames gemaakt en klaar  :clapping:!

Na het plaatsen van de panelen een nieuwe meting uitgevoerd via de Marantz receiver.
Wat een verschil heeft dit gebracht, echt een aangename verrassing. Niet verwacht dat dit zo veel invloed zou hebben op de ruimte. Waarschijnlijk moet ik nu alleen nog wat aandacht aan het laag besteden. Deze is nog niet echt naar wens.

Uiteraard een update foto...


Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

Bijna vergeten. Ik heb ook nog een tweedehands projectiescherm gekocht, de VFS240-16:9. Een behoorlijk vooruitgang t.o.v. een stukje verduisterdoek  :hehe:
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

MLCinema

Wauw wat een mooie ruimte heb je weten te realiseren!! De panelen zien er bij jou ook erg mooi uit. Naast een verbetering op het geluid ook een mooie aanwinst voor de ruimte. Leuk ik te lezen dat mijn topic je weer geïnspireerd heeft om aan de slag te gaan[emoji4]. Die korting was een kleine moeite, had zelf niks meer nodig en zo pak jij een voordeeltje. Veel plezier in deze toch ook erg mooie ht!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |