KPN Play via Chromecast stottert ligt (niet vloeiend)

Started by gepebril, August 9, 2016, 18:15:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gepebril

Hallo,

Ik gebruik sinds een tijdje KPN Play. Wil later wel overgaan op kabel/satelliet, alleen de situatie is daarvoor nog niet gunstig.
Het beeld is sinds een paar maanden in HD en best wel OKE, zeker voor die prijs. Alleen wat ik ervaar is dat sport, en vooral voetbalwedstrijden toch wel een beetje onrustig/stotterig overkomen. Ik heb uiteraard mijn Chromecast op 50Hz in gesteld. Het is ook waarneembaar bij scrolltext van olympische spelen (newsupdates)

Mijn 50" LG plasma TV heeft dit niet met diezelfde Chromecast bij Youtube materiaal (50 of 60Hz), mits goed bronmateriaal en Chromecast goed ingesteld.
Ook mijn Kodi mediaplayer levert vloeiende 23,976, 50 en 60 fps beelden af op die zelfde TV op dezelfde HDMI ingang.
Heb maar één HDMI op die TV, en daar gaat alles over. Heb alle electronische "verbeter" functies uitstaan.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
En nog mooier, een oplossing, binnen KPN Play natuurlijk.

Alvast bedankt.

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

eduard

Vraagje. Ik heb verder geen ervaring met kpn play. Hoe is het beeld op een pc of laptop. En zit er verschil tussen bedraad internet of via wifi. Op die manier kan je denk de chromecast dongle uitsluiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


gepebril

Hi Eduard,

Dank voor response.
KPN Play draait alleen op IOS en Android. Zou het ook kunnen starten vanaf IOS. Alleen heb ik begrepen dat Chromecast niet meer is dan opdracht geven aan, video gaat niet van mobiel van Chromecast.
Chromecast werkt standaard met Wifi (2.4), ten minste versie 1. Er is een LAN module te verkrijgen voor versie 1.

Ga eens goed bestuderen of beeld op Samsung S5 ook licht stottert. Heb ook al een vraag open staan bij KPN Play, over hoe zij encoderen. Progressive of MBAFF (interlaced in H264)



TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201