pathos logos storing

Started by conqubite, August 5, 2016, 13:19:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

conqubite

Ik weet dat er hier een paar zijn met een Pathos Logos. Ik heb er nu een storing mee. Als ik hem aandoe krijgt hij gewoon stroom, althans, de display op de volumeknop doet het gewoon en hij reageert op de volumeknop. Alleen de voorversterkerbuisjes branden niet en hij doet dus niets.

Iemand die weet wat dat kan zijn? Ik heb hem opengemaakt en zie 5 zekeringen die op het oog intact lijken. De buisjes zouden wellicht stuk kunnen zijn maar dat weet ik niet. Voor ik hem ter reparatie wegbreng zou ik kunnen proberen er nieuwe buisjes in te zetten en nieuwe zekeringen. Maar de vraag is dan welke buisjes geschikt zijn. En welke de beste want dan is het interessant om te kijken of het nog beter kan. Ik heb nu de JJ electronisc E88C, ik vermoed de gold pins maar dat weet ik niet zeker. Heb hem zo overgenomen van iemand. Iemand nog tips wat betreft andere nog betere buisjes?

Advies over de storing is ook welkom uiteraard.. ;)

addesmo

#1
Mijn advies is om de importeur eens te bellen. Zeer meedenkende persoon en veel kennis van de producten die hij verkoopt. Heeft ook buizen in het programma!

conqubite

Had ik al gedaan (vrijdag en toen was degene die ik moest hebben er niet) en ga ik morgen weer doen.

wil

Quote from: conqubite on August  9, 2016, 01:19:59
Had ik al gedaan (vrijdag en toen was degene die ik moest hebben er niet) en ga ik morgen weer doen.
Hoe is het afgelopen?
Zoals gezegd, de importeur is een heel meedenkend persoon die erg probleemoplossend werkt. Kleine reparaties zijn vaak klaar terwijl je wacht en je leert er ondertussen ook nog van.

Groet, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60