MX Pro 4k review

Started by Stormborne, August 4, 2016, 00:31:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

De beeldkwaliteit is echt geweldig. Ik heb ook een eminent 7380, die is prima maar ik heb het idee dat deze een scherper plaatje neerzet (1080p)
Alles opnieuw erop gezet maar netflix blijft stereo, ff doorprutsen nog....

snopper

@Stormborne, dank je wel voor je review.

Kan je ook wat zeggen over hoe het zit met de powersupply? Ik zie dat de input 5V is? Kan je deze dan gewoon via een een USB kabel verbinden?

Snopper

Stormborne

Bedoel je voeding via USB? Er is een voeding meegeleverd.

snopper

Quote from: Stormborne on August  8, 2016, 11:37:22
Bedoel je voeding via USB? Er is een voeding meegeleverd.
yup dat bedoel ik ... Ik had nl wel interesse eraan eentje te halen maar heb alleen daar nog een USB aansluiting over. Vandaar de navraag of deze via een USB aanluiting van stroom is te voorzien..

Snopper

Stormborne

Ik betwijfel dat dat kan.

EricR

Zal inderdaad niet gaan, hij heeft een 2A voeding nodig. De meeste USB poorten trekken dat niet.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Senaxo

Is Kodi voor Android eigenlijk geheel gelijkwaardig met Kodi voor OSMC/OpenELEC?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Stormborne

Ik heb zowel een htpc met Kodi als deze MX android box met Kodi.
Het lijkt me hetzelfde.

Jeroen V

Ik heb voor mijn dochter ook deze speler aangeschaft, maar het lukt me met geen mogelijkheid om er geluid uit te krijgen. De MXQ zit op een projector met HDMI aangesloten, en geluid wil ik via een Denon 1905 zien te krijgen. Ik dacht dat de spdif optisch zou zijn, maar dat blijkt coax te zijn. Helaas heb ik geen 'echte' rca-3.5 coax kabel en heb ik even snel geprobeerd om dat met een 3.5 naar stereo tulp verloopje en vervolgens een coax interlink aan te sluiten maar dat lukte helaas niet.

Weet iemand hoe ik geluid uit de MXQ kan krijgen? (Uiteraard niet via HDMI) bij voorkeur digitaal, maar analoog zou ook prima zijn.

Stormborne

Je hebt of een andere kabel nodig, of een adapter voor gebruik met je bestaande kabel.

Shoalinmonk

Kan je met deze speler Netflix in 4k afspelen?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

HJ

Quote from: Jeroen V on August 11, 2016, 19:39:17
Ik heb voor mijn dochter ook deze speler aangeschaft, maar het lukt me met geen mogelijkheid om er geluid uit te krijgen. De MXQ zit op een projector met HDMI aangesloten, en geluid wil ik via een Denon 1905 zien te krijgen. Ik dacht dat de spdif optisch zou zijn, maar dat blijkt coax te zijn. Helaas heb ik geen 'echte' rca-3.5 coax kabel en heb ik even snel geprobeerd om dat met een 3.5 naar stereo tulp verloopje en vervolgens een coax interlink aan te sluiten maar dat lukte helaas niet.

Weet iemand hoe ik geluid uit de MXQ kan krijgen? (Uiteraard niet via HDMI) bij voorkeur digitaal, maar analoog zou ook prima zijn.
Via die tulpjes heb je dan toch iig stereo? Heeft je denon niet een hdmi ingang?

Senaxo

Quote from: Jeroen V on August 11, 2016, 19:39:17
Ik heb voor mijn dochter ook deze speler aangeschaft, maar het lukt me met geen mogelijkheid om er geluid uit te krijgen. De MXQ zit op een projector met HDMI aangesloten, en geluid wil ik via een Denon 1905 zien te krijgen. Ik dacht dat de spdif optisch zou zijn, maar dat blijkt coax te zijn. Helaas heb ik geen 'echte' rca-3.5 coax kabel en heb ik even snel geprobeerd om dat met een 3.5 naar stereo tulp verloopje en vervolgens een coax interlink aan te sluiten maar dat lukte helaas niet.

Weet iemand hoe ik geluid uit de MXQ kan krijgen? (Uiteraard niet via HDMI) bij voorkeur digitaal, maar analoog zou ook prima zijn.

Even voor de zekerheid, heb je in Kodi bij Settings - Audio Output ook aangegeven dat ie de betreffende SPDIF uitgang moet gebruiken? Al zal het verloopje waarschijnlijk ook niet goed werken voor SPFDIF.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Senaxo

Hoe verhoudt dit boxje zich eigenlijk tot bv. een HiMedia Q5/Q10? Want dat zijn ook 'gewoon' Kodi op Android boxjes, toch? Er zit namelijk nogal een prijsverschil in ...  :crazy:
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Stormborne

Quote from: Shoalinmonk on August 11, 2016, 21:04:14
Kan je met deze speler Netflix in 4k afspelen?

Ik heb geen UHD televisie, dus kan ik dit niet testen of bevestigen.

Stormborne

Quote from: Senaxo on August 12, 2016, 00:52:12
Hoe verhoudt dit boxje zich eigenlijk tot bv. een HiMedia Q5/Q10? Want dat zijn ook 'gewoon' Kodi op Android boxjes, toch? Er zit namelijk nogal een prijsverschil in ...  :crazy:

Simpel antwoord? Ze spelen beide vlekkeloos films in 4K.  ;D

Jeroen V

Quote from: hans. on August 12, 2016, 00:13:51
Via die tulpjes heb je dan toch iig stereo? Heeft je denon niet een hdmi ingang?
Helaas, de MXQ heeft geen directe analoge uitgang met tulpjes of 3.5mm jack. Er is wel een AV uitgang, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat met een standaard 3.5mm naar 3xRCA werkt. (en dan al helemaal niet in combinatie met HDMI video uitput, althans, dat ben ik ergens op een ander forum tegengekomen)

En de Denon heeft inderdaad geen HDMI ingangen, anders was het erg eenvoudig geweest.

Quote from: Senaxo on August 12, 2016, 00:47:28
Even voor de zekerheid, heb je in Kodi bij Settings - Audio Output ook aangegeven dat ie de betreffende SPDIF uitgang moet gebruiken? Al zal het verloopje waarschijnlijk ook niet goed werken voor SPFDIF.

Audio output opties is erg beperkt, volgens mij kan dat alleen in de algemene settings van de MXQ. Overigens werkt ook het geluid niet in bijvoorbeeld Netflix. Als ik de MXQ aan een TV met HDMI hang, dan werkt alles gewoon goed, zowel in Netflix als in Kodi.

Het is best een leuke speler voor weinig geld, maar de documentatie is wel erg summier. Aan de andere kant, want kan je verwachten van een speler van slechts een paar tientjes... ;)

HJ

Quote from: Senaxo on August 12, 2016, 00:47:28
Even voor de zekerheid, heb je in Kodi bij Settings - Audio Output ook aangegeven dat ie de betreffende SPDIF uitgang moet gebruiken? Al zal het verloopje waarschijnlijk ook niet goed werken voor SPFDIF.
Ook in het android menu kan je aangeven of het geluid via hdmi of spdif moet gaan.

Senaxo

Quote from: Jeroen V on August 12, 2016, 08:28:16
Helaas, de MXQ heeft geen directe analoge uitgang met tulpjes of 3.5mm jack. Er is wel een AV uitgang, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat met een standaard 3.5mm naar 3xRCA werkt. (en dan al helemaal niet in combinatie met HDMI video uitput, althans, dat ben ik ergens op een ander forum tegengekomen)

Dat 3.5mm jack naar 3xRCA kabeltje zit er zover ik kan zien toch standaard bij? Het is dan echter wel zaak dat je in Kodi, en wat ik van Hans begrijp óók in Android, aan moet geven dat ie de betreffende output moet gebruiken. In Kodi is het normaal gesproken geen enkel probleem om video via HDMI te laten lopen en audio via een andere output. Wat Android betreft, zie je in je Sound instellingen geen Audio Output Mode staan?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Christof_G

Kan deze HD audio afspelen via Kodi of niet?
De andere Android toestellen kunnen het niet en Himedia gebruikt daarvoor de wrapper (externe speler).
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Jeroen V

Quote from: Senaxo on August 12, 2016, 11:04:39
Dat 3.5mm jack naar 3xRCA kabeltje zit er zover ik kan zien toch standaard bij? Het is dan echter wel zaak dat je in Kodi, en wat ik van Hans begrijp óók in Android, aan moet geven dat ie de betreffende output moet gebruiken. In Kodi is het normaal gesproken geen enkel probleem om video via HDMI te laten lopen en audio via een andere output. Wat Android betreft, zie je in je Sound instellingen geen Audio Output Mode staan?
Dat kabeltje zit er helaas niet bij, en ook is in de specificaties niet geheel duidelijk wat voor aansluitingen er precies op zitten en wanneer die het wel of niet doen. Overigens had ik op een ander forum gelezen dat deze analoge aansluiting het weer niet doet in combinatie met HDMI, maar helaas wordt dat in de handleiding niet duidelijk gemaakt.

In Android heb ik uiteraard de verschillende instellingen geprobeerd, overigens heb je alleen de keuzes PCM, HDMI en SPDIF. En blijkbaar is dit een coax en geen optische 3.5mm die je volgens mij niet al te vaak ziet, naar mijn mening geen handige keuze van de fabrikant. (bij 3.5mm vind ik een optische SPDIF een stuk logischer zoals je ook vaak op geluidskaarten of laptops ziet)

In Kodi heb je overigens geen mogelijkheid om de audio output te kiezen (ook al staan de instellingen op advanced) Hier is alleen een generieke Android audio device beschikbaar.

Maar goed, voor nu dit ding maar in de slaapkamer aangesloten (via HDMI direct op de TV en dan werkt het geluid gewoon goed) En voor mijn dochter de Raspberry Pi met OpenElec die wel gewoon een 'normale' analoge audiouitgang heeft.

Stormborne

Update:

Ik had volgende gamepad bestelt, Tronsmart Mars G01

http://www.dx.com/nl/p/tronsmart-mars-g01-2-4ghz-wireless-gamepad-controller-for-android-phone-tablet-pc-black-329759?tc=EUR&gclid=CLrMt7uHzM4CFYccGwodD78Kfg#.V7Y8spiLSUk

en kan jullie bevestigen dat deze werkt met de MX Pro.

Asphalt 8 geïnstalleerd uit de Play store en racen maar.  :clapping:

HJ

Dat is wel top! Als dat goed werkt kan de ps4/xbox de deur uit.

Stormborne

Laadtijden zijn wel iets langer dan bv mijn shield tablet, maar goed wat wil je ook voor die prijs?  Het spel zelf speelt wel vlot al heb ik nog maar 2 levels gespeeld.

HereIsTom

Quote from: Christof_G on August 12, 2016, 12:30:37
Kan deze HD audio afspelen via Kodi of niet?
De andere Android toestellen kunnen het niet en Himedia gebruikt daarvoor de wrapper (externe speler).
O.a. daarom heb ik de HiMedia Q10 Pro, die speelt alle formaten HD audio af, ook met de films die ik via Kodi afspeel!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W