Advies mbt aansluitingen Samsung 65JS9500 en Soundbar J8500

Started by mvd, August 2, 2016, 19:43:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mvd

Goedenavond

Ik heb na jaren een beamer te hebben gehad nu een nieuwe TV en soundbar aangeschaft. Hele andere techniek waarbij ik geen idee heb hoe eea qua bekabeling moet lopen.

TV Samsung UE65JS9500
Soundbar HW-J8501 incl 2 mulitroom speakers voor surround
Ziggo horizon decoder
Mede8er mediaplayer

Samsung TV:
Input:
HDMI > horizon
HDMI > mediaplayer
HDMI > soundbar???
Netwerkkabel met internet

Verbinding TV > soundbar, via hdmi of bluetooth of optical in?
Afspelen muziek/radio via soundbar via internet? Moet ik de UTP netwerk aansluiting gebruiken?

Heeft iemand wel eens de IR uitgang gebruikt of de horizon decoder die in een kast staat aan te sturen met de samsung afstandbediening?

Lastige vragen maar misschien wel iemand die de antwoorden weet

Cheers





stevefilmfreak54

Heb ook Horizon / mediaspeler / soundbar....................alles naar mijn TV met HDMI en alles werkt, wel de Horizon box op HDMI ARC
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

TornadoGo

Niet de minste spullen aangeschaft. Netjes!

Volgens mij sluit je de apparaten direct via HDMI op het scherm aan De soundbar dan op de HDMI poort waar ARC (Audio Return Channel) bij staat, meestal is dat HDMI 1. Ik denk dat je dan wel e.e.a. moet instellen in de instellingen van de TV.

De Horizon zou met CEC kunnen werken, dat moet je ook instellen in de instellingen van zowel de TV als de Horizon. Het signaal gaat dan van je TV naar de Horizon. Pas op dat je de Horizon niet in een afgesloten kastje gaat zetten want dat wordt te warm.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

aklasse

Welke multiroon speakers heeft u ik heb dezelfde soundbar en wil de r1 erbij aanschaffen.