Help Subwoofer doet het niet meer.

Started by D@o, July 28, 2016, 06:29:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Dirk

probeer het eens met een echte vraagstelling en beschrijving vd situatie, ipv enkel een (iig bij mij) dode link  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

D@o

Quote from: Dynky on July 28, 2016, 07:02:14
probeer het eens met een echte vraagstelling en beschrijving vd situatie, ipv enkel een (iig bij mij) dode link  ;)
Werkt niet link ? Als ik druk wel. 
Ok hier is situatie die ik beschreef in andere forum.
Beste
Heb 3 weken verlof gehad en alle elektronische apparaten in mijn man cave stonden af ,volledig uit stopcontact. Ben terug en op Dag een komt er uit Woofer lichte kraak geluid ,kabels nagezien alles ok, dag later zet ik tv op zonder versterker of geluid en toch komt er klein gekraak uit Woofer, vond raar, dan met film te spelen versterker aan  en het werkte . Vandaag zet ik op en komt geen geluid meer uit ,kleine digitale display gaat weel aan als ik knop druk brand dan licht op , normaal als ik versterker opzet dan lichtt scherm even op nu niet meer nu staat die altijd aan volgens mij.heb achter zekering uitgehaald en het ziet er heel uit als ik schud hoor ik niets los.wat doe ik best ?
Klipsch RW12D


Dirk

zekering ff doormeten ipv (enkel) visueel te controleren, enkel dan ben je 100% zeker dat hij ok is...tenzij ze echt doorgebroken is of letterlijk zwart ziet vh doorbranden, dán mag je er vrij zeker van zijn dat 'ie door is, ook zonder meten :D
fwiw; dat kan al met een eenvoudig 10€ testertje wat iedereen (ook niet techneuten onder ons) imo gewoon in huis moeten hebben ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

D@o

Quote from: Dynky on July 28, 2016, 07:45:08
zekering ff doormeten ipv (enkel) visueel te controleren, enkel dan ben je 100% zeker dat hij ok is...tenzij ze echt doorgebroken is of letterlijk zwart ziet vh doorbranden, dán mag je er vrij zeker van zijn dat 'ie door is, ook zonder meten :D
fwiw; dat kan al met een eenvoudig 10€ testertje wat iedereen (ook niet techneuten onder ons) imo gewoon in huis moeten hebben ;)

Ik heb het bij om straks ergens in winkel te vinden.geen idee welke winkel zoiets verkoopt,alleen hifi winkel?

D@o

#5
Quote from: Dynky on July 28, 2016, 07:45:08
zekering ff doormeten ipv (enkel) visueel te controleren, enkel dan ben je 100% zeker dat hij ok is...tenzij ze echt doorgebroken is of letterlijk zwart ziet vh doorbranden, dán mag je er vrij zeker van zijn dat 'ie door is, ook zonder meten :D
fwiw; dat kan al met een eenvoudig 10€ testertje wat iedereen (ook niet techneuten onder ons) imo gewoon in huis moeten hebben ;)
Dus als zekering kapot zou zijn dan kan het wel stroom door geven maar geen geluid? Want display werkt op de Woofer.
Eigelijk zo een tester heb ik ergens liggen. :)

morca

#6
Zekering lijkt heel te zijn. Zou wel even een nieuwe testen en die oude doormeten /laten meten
Hoe oud is dewoofer?
Kabel goed gecheckt voor de zekerheid of brand er ook geen lampje meer op de subamp

D@o

Quote from: morca on July 28, 2016, 09:33:37
Zekering lijkt heel te zijn. Zou wel even een nieuwe testen en die oude doormeten /laten meten
Hoe oud is dewoofer?
Kabel goed gecheckt voor de zekerheid of brand er ook geen lampje meer op de subamp
2 jaar geleden occasion gekocht samen met klipsch quantet .
Kabels gecheckt ook in versterker.
Display op Woofer brandt
Vroeger als het nog werkte ging Woofer automatisch aan en uit samen met versterker , nu blijft Woofer aan dus ook als ik versterker uit zet, wat wil dit zeggen.......?:/

morca

Ok geen elco,s van de voeding stuk.
Er zijn een paar leden die wel eens wat maken voor medeleden.
Evrn afwachten of er 1 van reageerd en aanbied hem te maken / nakijken voor je.

D@o


Luidspreker gemeten en is goed .
Achterkant amp en zo ziet op eerste zicht niets verbrandt of gesmolten.
Nu wacht ik dan of iemand van forum probleem ziet en of wil herstellen en anders bij stereorama binnen doen maar die zijn wel 2 weken toe begin Augustus.


morca

Ik kan het niet goed zien zo.
De bovenkant van die grote zwarte ronde torens /elco,s.
Zijn die netjes plat of staan ze iets bol.
Als ze bol staan dat kan je probleem zijn.

D@o

Quote from: morca on July 28, 2016, 15:47:08
Ik kan het niet goed zien zo.
De bovenkant van die grote zwarte ronde torens /elco,s.
Zijn die netjes plat of staan ze iets bol.
Als ze bol staan dat kan je probleem zijn.
Bedoelt u dit ?
Het lijkt niet bol.

morca

Ja die bedoel ik.
Dacht het ook al niet want dan doet ie niks of brakkig.
Als ze netjes plat zal dan het niet zijn.

Je hebt een technicus nodig ,jossie bv .
Als die er zin een heeft .
Kapote elco is makkelijk te zien en vervangen .
Jouw probleem vergt iemand die er iets meer van weet als miijn kennis gaat.

Witalik

Zit het probleem niet in je receiver ? Meestal met een sub die automatisch aan of uit gaat wordt de signaal gemeten op de RCA kabel. Als die receiver blijft aansturen ofzo kan het zijn dat ie niet meer uit gaat ?

Zomaar even een andere gedachte  ;)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

D@o

Quote from: Witalik on July 29, 2016, 02:20:02
Zit het probleem niet in je receiver ? Meestal met een sub die automatisch aan of uit gaat wordt de signaal gemeten op de RCA kabel. Als die receiver blijft aansturen ofzo kan het zijn dat ie niet meer uit gaat ?

Zomaar even een andere gedachte  ;)
Wou gisteren nog testen maar omdatvanuit Woofer komende kabel als op de pin aanraakt maakt Woofer geen geluid.. wat denk je? Toch testen?

Witalik

Ik weet niet of ik je begrijp, maar je bedoelt dat je woofer niet staat te stuiteren als je met je vinger over de signaal kabel gaat ?

Maar ja als je kan waarom zou je het niet testen/uitsluiten. Probeer hem eens high level aan te sluiten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

D@o

Quote from: Witalik on July 29, 2016, 06:24:36
Ik weet niet of ik je begrijp, maar je bedoelt dat je woofer niet staat te stuiteren als je met je vinger over de signaal kabel gaat ?

Maar ja als je kan waarom zou je het niet testen/uitsluiten. Probeer hem eens high level aan te sluiten.
Dat bedoel ik ja :)

Ik heb straks rond 14 uur mogelijkheid om andere sub op mijn versterker te testen, als versterker kapot is hopelijk heb ik nog chance en nog net onder de garantie is..

D@o

Quote from: Witalik on July 29, 2016, 06:24:36
Ik weet niet of ik je begrijp, maar je bedoelt dat je woofer niet staat te stuiteren als je met je vinger over de signaal kabel gaat ?

Maar ja als je kan waarom zou je het niet testen/uitsluiten. Probeer hem eens high level aan te sluiten.
Wat bedoel je met Hi level?

Ejorne

#18
Hi level aansluiten is aansluiten via de luidspreker klemmen op de subwoofer.
Low level is aansluiten via de tulp/cinch pluggen op de subwoofer.

Dus als je om te testen de hi level wil aansluiten kun je de kabel uit een frontstpeaker halen en deze even test op de subwoofer.

D@o

Quote from: Ejorne on July 29, 2016, 10:20:34
Hi level aansluiten is aansluiten via de luidspreker klemmen op de subwoofer.
Low level is aansluiten via de tulp/cinch pluggen op de subwoofer.

Dus als je om te testen de hi level wil aansluiten kun je de kabel uit een frontstpeaker halen en deze even test op de subwoofer.

Nu zie ik het.
Op versterker zelf kanaal van speaker gebruiken of weet niet of er voor sub ook losse draad aansluiting is.

D@o

Andere sub werkt wel dus ligt aan mijn sub.
Heb proffesionenele herstellen dj en musicus gevonden die voor het nazicht geen geld braagt en gaat mij adviseren/herstellen  wat beste uitkomt. Enige nadeel is 125 km van bij mij:) maar toch ik rijd er heen een van de dagen. Ondertussen heb ik voor op proef r12sw ofwel blijft het ofwel stuur ik terug en herstel ik mijne. 

D@o

Opgelost dankzij  goede technieker. Sound&support

"Het was een PWM driver IC dat soms wel- en soms niet- werkte, een intermitterende fout.

Ik heb de fout gevonden na veel studie en metingen, want een detailschema van de sturing (waar de fout zich bevond) heb ik nergens gevonden.

Ook geen enkele respons gekregen van Klipsch op mijn vraag voor een detailschema.

 

Zonder detail-schema is het niet gemakkelijk, ik heb er zes uur aan zitten zoeken/meten/studeren/... ,

maar ik zou 3 uur werk aanrekenen (30€ per uur) + het onderdeel 16€, dus het zou in totaal op 106€ komen."



 



JGvH

D@o je hebt m dus gerepareerd, beviel de r12 sw niet? Ik heb de r12 sw sinds kort in mijn bezit en deze bevalt me prima. Gebruik m voor muziek op stereo nad c 326 bee versterker met 2x pre out voor sw. Groet Jan-Geert


D@o

Quote from: JGvH on August 21, 2016, 17:23:27
D@o je hebt m dus gerepareerd, beviel de r12 sw niet? Ik heb de r12 sw sinds kort in mijn bezit en deze bevalt me prima. Gebruik m voor muziek op stereo nad c 326 bee versterker met 2x pre out voor sw. Groet Jan-Geert
Awel... ik heb dus kunnen verschillen horen tussen mijn paar jaar ouwe en laatste nieuwe model en ouwe klonk beter , ik weet niet precies termen om te verwoorden maar de nieuwe R 12 maakte sneller vervormde  oneven lage bass effect dan mijn ouwe. Het kan ook puur aan de interieur liggen b.v. r12 blaast langs achter uit en ouwe schuin beneden naar voor, kan zijn r12 beter zou klinken op andere plek van mijn kamer.
Quote from: morca on August 21, 2016, 20:50:11
Netjes,diy  :thumbs-up:
;)