Adviesprijs

Started by darkrunner, July 25, 2016, 07:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rattaplan

Quote from: brtram on July 27, 2016, 13:17:02
Zucht, het begint zieliger en zieliger te worden.

Rattaplan, dwaalt van adviesprijs naar forumregels over prijsdiscussie in verkooptopic, vandaar de verwijzing naar pb aan moderators.

Quote from: brtram on July 27, 2016, 13:17:02
Zucht, het begint zieliger en zieliger te worden.

Rattaplan, dwaalt van adviesprijs naar forumregels over prijsdiscussie in verkooptopic, vandaar de verwijzing naar pb aan moderators.


Klopt mijn focus ligt, in deze discussie, wat meer op het 2e hands gebeuren. Je ziet daar zoals eerder gezegd ook hetzelfde. De hoge adviesprijs er neer zetten om een goede deal te simuleren. Kijk als het wordt bedoelt om een indicatie te geven zodat je kunt inschatten, hoe subjectief ook, in welke kwaliteitsklasse het oorspronkelijk hoorde. Dan kan ik me daar nog iets bij voorstellen.
Maar veelal wordt het gebruikt om je te laten geloven dat je een werelddeal maakt.

Het is niet de bedoeling om die hele prijsdicussie/forumregels weer te gaan oprakelen, maar ik vind dat je best eens in de zoveel tijd hier weer opnieuw wat aandacht aan zou mogen besteden. Misschien zijn er weer nieuwe inzichten oid.
Ik moet wel zeggen dat de huidige forumregels hieromtrent mij altijd wel wat hebben verbaast. De insteek begrijp ik maar het blijft af en toe jeuken :-)

Ejorne

Ik heb hier ook weleens een topic geopend met de vraag waarom je niet over de prijs mag discussieren in de verkoop deel van dit forum.
Soms zie je prijzen die hoger liggen dan de huidige nieuwprijs.

Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor de aankoop die je doet. Zo heb ik me ook eens laten verleiden de de genoemde adviesprijs op een ibood 'deal'. Later bleek dat ik hetzelde product voor een paar euro lager de volgende dag al in huis had kunnen hebben. Tja, mijn eigen stomme schuld en de manier waarop ibood functioneert.

Maar dat we hier niet mogen praten over de gevraagde prijzen vind ik nog steeds vreemd. Het maakt het de (al dan niet zichzelf bewuste) 'oplichters' makkelijk. En de naam van het forum krijgt bij de persoon die zich opgelicht voelt een vieze smaak in de mond. Het zal wel de bedoeling zijn van de marktsectie op dit forum denk ik. Want mijn topic werd niet op prijs gesteld. (om het maar even over prijzen te blijven hebben)  :hehe:

Lucky.L

Quote from: Hanky Panky on July 26, 2016, 16:31:42
Juist. Iemand noemde de rare vintage en dat is tweedehands. Daar reageerde ik op.



Kijk eens naar de eerste 6 letters van het woord ADVIESprijs.....
ADVIESp ? ;D
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Ejorne

Quote from: Lucky.L on July 27, 2016, 14:32:59
ADVIESp ? ;D

reactie nummer 77 type 7 letters.

maakt 777.
Lucky.7

:hehe:

H&C Hifi

Quote from: Ejorne on July 27, 2016, 14:24:38
Ik heb hier ook weleens een topic geopend met de vraag waarom je niet over de prijs mag discussieren in de verkoop deel van dit forum.
Soms zie je prijzen die hoger liggen dan de huidige nieuwprijs.

Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor de aankoop die je doet. Zo heb ik me ook eens laten verleiden de de genoemde adviesprijs op een ibood 'deal'. Later bleek dat ik hetzelde product voor een paar euro lager de volgende dag al in huis had kunnen hebben. Tja, mijn eigen stomme schuld en de manier waarop ibood functioneert.

Maar dat we hier niet mogen praten over de gevraagde prijzen vind ik nog steeds vreemd. Het maakt het de (al dan niet zichzelf bewuste) 'oplichters' makkelijk. En de naam van het forum krijgt bij de persoon die zich opgelicht voelt een vieze smaak in de mond. Het zal wel de bedoeling zijn van de marktsectie op dit forum denk ik. Want mijn topic werd niet op prijs gesteld. (om het maar even over prijzen te blijven hebben)  :hehe:


Ik snap je maar ik snap ook het standpunt van de moderators...
Je kunt een verkoper altijd melden dat zijn prijs niet ''correct'' is middels een PM.
Ga je dit in een verkooptopic melden ontstaat er al snel een discussie en zul je zien dat mensen snel afdwalen en het topic bevuilt raakt... dit bespoedigt een snelle verkoop zeer zeker niet (niemand die er baat bij heeft)

Als iemand volgens jou teveel geld vraagt is dat toch zijn goed recht ? als iets echt te duur is komen ze daar vaak zelf wel achter als spullen maar niet verkocht worden.

De verkoopsectie op het HT werkt zo goed omdat het gewoon lekker overzichtelijk is en er niet eindeloos word geouwehoerd over dingen die niets toevoegen.



Lucky.L

Quote from: Ejorne on July 27, 2016, 14:37:46
reactie nummer 77 type 7 letters.

maakt 777.
Lucky.7

:hehe:
ik moet ook niet reageren met een biertje op  :-X !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

rattaplan

Quote from: HcHifi.nl on July 27, 2016, 14:40:46

Ik snap je maar ik snap ook het standpunt van de moderators...
Je kunt een verkoper altijd melden dat zijn prijs niet ''correct'' is middels een PM.
Ga je dit in een verkooptopic melden ontstaat er al snel een discussie en zul je zien dat mensen snel afdwalen en het topic bevuilt raakt... dit bespoedigt een snelle verkoop zeer zeker niet (niemand die er baat bij heeft)
Die snelheid is voor mij minder belangrijk dan eerlijkheid. Het bevuilen van het topic is maar relatief en druist eigenlijk naar mijn gevoel een beetje in tegen het principe van een forum dat juist uitnodigd om te reageren.


Als iemand volgens jou teveel geld vraagt is dat toch zijn goed recht ? als iets echt te duur is komen ze daar vaak zelf wel achter als spullen maar niet verkocht worden.
Maar waarom niet gewoon een eerlijke prijs neerleggen. Nu klinkt het net alsof de insteek is laten we kijken of iemand zo dom is om dit bedrag ervoor te betalen zo niet en als ze komen erachter dan kunnen we altijd nog zakken met de prijs. Beetje vreemde insteek vind ik dat.

De verkoopsectie op het HT werkt zo goed omdat het gewoon lekker overzichtelijk is en er niet eindeloos word geouwehoerd over dingen die niets toevoegen.
Volgens mij zijn dit juist de dingen die wel iets toevoegen, prijsdiscussie e.d. En eigenlijk ook in mindere mate productadvies. Het wordt vaak ook niet op prijs gesteld als je de negatieve aspecten van een produkt eruit licht. Of aangeeft dat er op dit moment ook betere of andere opties zijn.
Het is niet de bedoeling om de verkoop of verkoper te frustreren maar meer om de koper een juiste en gedegen afweging te kunnen laten doen.




Hanky Panky

#82
En jij gaat wel even voor een ander bepalen wat een eerlijke prijs is?


Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

rattaplan

Over kansloos gesproken....leuk zo'n selfie. Lekker inhoudelijke reactie geef je.  Maargoed ik merk de gevoeligheid hier wel bij mensen. Zal ze wel teveel persoonlijk in de portemonnee raken denk ik.

Raphie

Denk dat er voor beiden wat te zeggen is. Aan de ene kant mag de verkoper vragen wat hij wil, het is een vrij land, google liegt niet en de waarheid komt altijd bovendrijven.

Aan de andere kant kan een goede prijsdiscussie ook geen kwaad.
Hier stond vorige maand nog een plasma van 10 jaar oud, geeneens PIO, waar iemand nog de hoofdprijs voor wilde hebben, schermde ook met de "adviesprijs" terwijl tweakers prijsverloop keurig liet zien dat de geadverteerde winkelprijzen destijds ook al de helft lager waren :D

In het kader van transparantie is prijsdiscussie wel handig, wanneer iemand met goede argumenten komt om de "aanvallen" te pareren, weet een potentiele koper zeker dat hij een goede prijs heeft, wanneer de verkoper er niks tegenover te zetten heeft dan weet je genoeg.

Het ergste zijn nog de mensen die 15-20 jaar oude meuk voor de hoofdprijs proberen te slijten, niet alleen schermen ze met fictieve bedragen, maar verwarren vaak ook nog eens euro's met guldens :D

De waarheid komt altijd boven, het is vaak entertaining om dat en public te doen. En het heeft ook een sanerende werking
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Quote from: rattaplan on July 28, 2016, 00:10:29
Over kansloos gesproken....leuk zo'n selfie. Lekker inhoudelijke reactie geef je.  Maargoed ik merk de gevoeligheid hier wel bij mensen. Zal ze wel teveel persoonlijk in de portemonnee raken denk ik.

Ik geef zeker een inhoudelijke reactie maar die negeer je vrolijk (of chagrijnig, mij om het even).

Iedereen mag vragen wat hij/zij wil, de markt is bepalend. Die straft je af als je te hoog zit. Dit topic heeft wel een hoog slachtoffer gehalte zeg. Iedereen die hier reageert kan Google bedienen en heeft binnen 2 minuten vrij helder in beeld wat reëel is of niet.

Maar we drammen liever 4 pagina's over het grote kapitaal, importeurs en het feit dat er af en toe een zielenpoot intrapt. Inderdaad vrij kansloos......

Als iemand schermt met idiote prijzen in het verleden dan koop je het toch niet? Het lijkt hier vooral de frustratie te zijn van enkelen die bovendrijft omdat ze het gedrag van een ander niet kunnen veranderen of er grip op kunnen krijgen om voor weinag iets te kunnen scoren. Die regel over prijsdiscussies hier is om te voorkomen dat zuurpruimen telkens verkooptopics vol spammen met hun gebroken-plaat-verhaal waarna de vlam in de pan slaat en de mods de shit weer kunnen opvegen.

We hebben hier geen prijspolitie en het lijkt me een goede zaak dat dat zo blijft.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Arcenon

Quote from: HcHifi.nl on July 27, 2016, 14:40:46

Ik snap je maar ik snap ook het standpunt van de moderators...
Je kunt een verkoper altijd melden dat zijn prijs niet ''correct'' is middels een PM.
Ga je dit in een verkooptopic melden ontstaat er al snel een discussie en zul je zien dat mensen snel afdwalen en het topic bevuilt raakt... dit bespoedigt een snelle verkoop zeer zeker niet (niemand die er baat bij heeft)

Als iemand volgens jou teveel geld vraagt is dat toch zijn goed recht ? als iets echt te duur is komen ze daar vaak zelf wel achter als spullen maar niet verkocht worden.

De verkoopsectie op het HT werkt zo goed omdat het gewoon lekker overzichtelijk is en er niet eindeloos word geouwehoerd over dingen die niets toevoegen.

Quote from: Hanky Panky on July 28, 2016, 11:00:27
Ik geef zeker een inhoudelijke reactie maar die negeer je vrolijk (of chagrijnig, mij om het even).

Iedereen mag vragen wat hij/zij wil, de markt is bepalend. Die straft je af als je te hoog zit. Dit topic heeft wel een hoog slachtoffer gehalte zeg. Iedereen die hier reageert kan Google bedienen en heeft binnen 2 minuten vrij helder in beeld wat reëel is of niet.

Maar we drammen liever 4 pagina's over het grote kapitaal, importeurs en het feit dat er af en toe een zielenpoot intrapt. Inderdaad vrij kansloos......

Als iemand schermt met idiote prijzen in het verleden dan koop je het toch niet? Het lijkt hier vooral de frustratie te zijn van enkelen die bovendrijft omdat ze het gedrag van een ander niet kunnen veranderen of er grip op kunnen krijgen om voor weinag iets te kunnen scoren. Die regel over prijsdiscussies hier is om te voorkomen dat zuurpruimen telkens verkooptopics vol spammen met hun gebroken-plaat-verhaal waarna de vlam in de pan slaat en de mods de shit weer kunnen opvegen.

We hebben hier geen prijspolitie en het lijkt me een goede zaak dat dat zo blijft.

^^ ^^
Dus dit, in het topic van Ejorne met hetzelfde onderwerp staat alles al uitgekauwd.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

darkrunner

Grappig het is kansloos,uitgekauwd enz enz maar dan zelf toch blijven posten hier,als u niet aanstaat ga dan een pagina terug he en kijk verder ipv te zeiken over wat je gezeik vind.

Hanky Panky

Quote from: darkrunner on July 28, 2016, 14:26:55
Grappig het is kansloos,uitgekauwd enz enz maar dan zelf toch blijven posten hier,als u niet aanstaat ga dan een pagina terug he en kijk verder ipv te zeiken over wat je gezeik vind.

Och, een deel van ons werk is het voorhouden van een spiegel aan mensen om hun eigen gedrag te herkennen en het aan te kunnen passen.

Noem mijn bijdragen een poging om dat hier ook te bewerkstelligen. Als je geen feedback geeft kun je ook niet verwachten dat iemand zijn inzichten of gedragingen bijstelt  ;)

Daarnaast is dit een mooi voorbeeld dat wanneer je een topic start, je ook wel eens meemaakt dat niet iedereen gelijk met je mee loopt te juichen maar dat je standpunt kritisch benaderd wordt. Als je dan maar door blijft drammen dat je wél gelijk hebt door eerst een juridische invalshoek te kiezen, dan iets mompelt over de macht van importeurs en vervolgens ook met een moreel appèl je doel niet bereikt... dan wordt je standpunt kennelijk onhoudbaar.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Arcenon

Quote from: darkrunner on July 28, 2016, 14:26:55
Grappig het is kansloos,uitgekauwd enz enz maar dan zelf toch blijven posten hier,als u niet aanstaat ga dan een pagina terug he en kijk verder ipv te zeiken over wat je gezeik vind.

Als het jou niet aanstaat, dan doe je toch geen zaken op dit forum en dan ga je toch de zaak bepleiten bij Marktplaats.nl?
Als iemand zich zo simpel geld afhandig laat maken zou diegene al niet zonder toezicht mogen shoppen. Natuurlijk moet de gemiddelde burger tegen zijn eigen domheid beschermd worden maar op een gegeven moment houdt het op en zul je dan toch echt op je GBV (Gezond Boeren Verstand) en je eigen ''research'' beslissingen moeten maken en dat gaat verder dan puur en alleen op de informatie afgaan die in de advertentietekst van een soms wel soms niet partijdige verkoper staat vermeld.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

darkrunner

#90
Quote from: Hanky Panky on July 28, 2016, 15:05:11
Och, een deel van ons werk is het voorhouden van een spiegel aan mensen om hun eigen gedrag te herkennen en het aan te kunnen passen.

Noem mijn bijdragen een poging om dat hier ook te bewerkstelligen.Als je geen feedback geeft kun je ook niet verwachten dat iemand zijn inzichten of gedragingen bijstelt  ;)

Daarnaast is dit een mooi voorbeeld dat wanneer je een topic start, je ook wel eens meemaakt dat niet iedereen gelijk met je mee loopt te juichen maar dat je standpunt kritisch benaderd wordt. Als je dan maar door blijft drammen dat je wél gelijk hebt door eerst een juridische invalshoek te kiezen, dan iets mompelt over de macht van importeurs en vervolgens ook met een moreel appèl je doel niet bereikt... dan wordt je standpunt kennelijk onhoudbaar.

Ik zoek geen meelopers maar het is wel duidelijk dat jij met wat vriendjes hier dat wel degelijk bent,nu je doet maar op als je daar plezier uit haalt ik lig daar verder niet van wakker laat staan dat ik me daar zou door laten afschrikken,en het blijft grappig je steekt een heel tralala verhaal af maar ondertussen blijf je zelf achterlijk bezig zonder dat je het beseft.



darkrunner

Quote from: Arcenon on July 28, 2016, 15:09:58
Als het jou niet aanstaat, dan doe je toch geen zaken op dit forum en dan ga je toch de zaak bepleiten bij Marktplaats.nl?
Hier nog een held,als u mijn topic niet aanstaat reageer dan niet het,in plaats van achterlijk te doen.

mijkie

waarom zo van leer trekken over een over een forumregel of over de markt, als je er iets tegen hebt, ga elders kijken of maak een topic zoals je nu doet en "luister" naar wat een ander te melden heeft en doe daar iets mee ......

lijkt me een betere optie als deze woordkeuze tegen forumleden, maak je weinig vrienden mee, heb ik het idee !

Mijn ervaring is dat de prijsstelling meestal erg netjes is op het forum en in sommige gevallen via PM nog over gesproken kan worden maar, wordt idd. niet gewaardeerd in het verkooptopic om discussie te voorkomen, er zijn namelijk leden  ;D die best fel kunnen reageren en leden met lange tenen, die minder goed tegen opmerkingen kunnen in hun verkoop-topic ....

Hoe zou jij t vinden, als jij iets moois te koop aanbied en er ontstaat een hele discussie over prijs en uiteindelijk gaat t niet meer over het onderwerp, je aangeboden spullen, ik vind t irritant !!

Als ik iets koop op audio of video-gebied, doe ik het liever hier dan op Marktplaats, heb nog weinig tegenvallers gehad hier !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

brtram

Quote from: darkrunner on July 28, 2016, 15:15:25
Hier nog een held,als u mijn topic niet aanstaat reageer dan niet het,in plaats van achterlijk te doen.

MIJN TOPIC ??????????????????????????????  en iemand die niet mee deint met jouw katten gejank mag niet reageren?

Wie doet hier achterlijk?




darkrunner

#94
Zit hier dan ook niet om virtuele vriendjes te maken hoe zielig kan je zijn,ik vroeg me enkel een aantal dingen af,gelukkig is er toch een verkoper die met inhoud heeft gereageerd.
En men conclusie is nog steeds niet onveranderd:adviesprijzen zijn een broodje aap verhaal.
Snap ook niet vanwaar plots het verhaal moet komen over prijs aanvallen in verkoop topic's,daar heb ik nooit over gesproken...

Quote from: brtram on July 28, 2016, 16:03:58

Wie doet hier achterlijk?
Jij toch door te reageren...

darkrunner

#95
Quote from: mijkie on July 28, 2016, 15:59:19
Als ik iets koop op audio of video-gebied, doe ik het liever hier dan op Marktplaats, heb nog weinig tegenvallers gehad hier !!
Zou nogal triest zijn moest het omgekeerd zijn,neemt niet weg dat er toch vragen gesteld mogen worden,dat die vragen sommige niet aan staan tja dat is dan hun probleem.

mijkie

zo kort door de bocht kun je het ook zien idd ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hanky Panky

Quote from: darkrunner on July 28, 2016, 15:13:03
Ik zoek geen meelopers maar het is wel duidelijk dat jij met wat vriendjes hier dat wel degelijk bent,nu je doet maar op als je daar plezier uit haalt ik lig daar verder niet van wakker laat staan dat ik me daar zou door laten afschrikken,en het blijft grappig je steekt een heel tralala verhaal af maar ondertussen blijf je zelf achterlijk bezig zonder dat je het beseft.

Je verwart mensen met een gelijke mening voor meelopers. Dat zegt wel wat over jezelf, het verhaal wat ik afstak over zelfinzicht lijkt dan ook tevergeefs....

Ik ben het niet met je eens en bepleit dat met argumenten en af en toe een knipoog. Dat jij dat ervaart als 'achterlijk' is jouw probleem hè  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: brtram on July 28, 2016, 16:03:58
en iemand die niet mee deint met jouw katten gejank mag niet reageren?


Ja vat het uitstekend samen  :withstupid:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

darkrunner

Quote from: Hanky Panky on July 28, 2016, 16:55:21
Je verwart mensen met een gelijke mening voor meelopers. Dat zegt wel wat over jezelf, het verhaal wat ik afstak over zelfinzicht lijkt dan ook tevergeefs....
Pff is nu de bedoeling dat ik op je gezaag reageer?