App om pc te bedienen.

Started by Wotnix, July 16, 2016, 10:49:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Hoi mensen,

Ik zoek een app waarbij ik een pc kan bedienen / overnemen.
Het betreft alleen uitzetten, wellicht meekijken, meer niet.

Iemand tips
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Sjaak_Banaan

TeamViewer is gratis te gebruiken voor particulieren, die gebruik ik tegenwoordig en best tevreden.
Achteraf is het 1 reclame weg klikken en klaar.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Ejorne

Teamviewer is inderdaad een optie. En je kunt de pc overnemen zonder tussenkomst van een handeling op de over te nemen pc.

Er zijn ook verschillende vnc tooltjes maar daarmee moet je toch vaak eea configureren voordat het werkt. Maar ik vind het wel vlotter en handiger dan teamviewer. Teamviewer werkt echter 'out of de box' en is ook direct vanaf buitenshuis te bedienen.

Ik laat mijn pc automatisch in slaapstand gaan en haal deze met een enkele aanraking op mijn telefoon (via een WOL app) uit slaapstand.

Wotnix

Quote from: Ejorne on July 16, 2016, 11:16:57
Teamviewer is inderdaad een optie. En je kunt de pc overnemen zonder tussenkomst van een handeling op de over te nemen pc.

Er zijn ook verschillende vnc tooltjes maar daarmee moet je toch vaak eea configureren voordat het werkt. Maar ik vind het wel vlotter en handiger dan teamviewer. Teamviewer werkt echter 'out of de box' en is ook direct vanaf buitenshuis te bedienen.

Ik laat mijn pc automatisch in slaapstand gaan en haal deze met een enkele aanraking op mijn telefoon (via een WOL app) uit slaapstand.

Dank voor de reacties,

Ik moet die pc, zonder tussenkomst van wachtwoorden ofzo kunnen bedienen.
Ik weet niet of dat met Teamviewer kan.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

donron

Eenzijdig wachtwoord wil je in ieder geval altijd lijkt me.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RonG

Ik gebruik ook teamviewer,werkt best wel goed. Is niet echt reclame wat je moet wegklikken maar een waarschuwing dat hij niet gratis is voor commercieel gebruik.


Wotnix

Ik heb TV onderzocht.

Het is net niet wat ik zoek.
Ik wil een zeker iemand  ;D een waarschuwing kunnen geven dat ik de computer uitzet, mocht dat nodig zijn.
Die waarschuwing kan ik geven, alleen geforceerd uitzetten niet.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

RonG

Je kunt chatten  met teamviewer

jasjenl

Quote from: Wotnix on July 20, 2016, 14:41:45
Ik heb TV onderzocht.

Het is net niet wat ik zoek.
Ik wil een zeker iemand  ;D een waarschuwing kunnen geven dat ik de computer uitzet, mocht dat nodig zijn.
Die waarschuwing kan ik geven, alleen geforceerd uitzetten niet.
Je kunt toch gewoon shutdown kiezen vanuit het start menu neem ik aan? Want met teamviewer zie je toch gewoon het scherm zoals de andere kant het ook ziet?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

svmnb

Gebruik al jaren Splashtop remote. Makkelijk in gebruik, echter alleen 100% stabiel op 5Ghz WiFi.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::


Wotnix

Bedankt allemaal voor de reacties !

Ik heb TV aan de praat gekregen.

:google:
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |