sRGB vs AdobeRGB

Started by Kingpin, July 15, 2016, 16:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Niet helemaal
Gedurende retouching heb je met 16bits Adobe rgb meer speling dan 16bits srgb Bv.
Let er goed op dat je in acr of preferences van Lr het formaat dat naar ps gaat instelt op 16 bits

Maw het gaat niet alleen om eindresultaten ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Etiennevh

Ik ben nog niet zo lang geleden met Photoshop begonnen. Begin het steeds leuker te vinden. Zelf heb ik veel aan Phlearn gehad, waar ze in de eerste uitleg al gelijk beginnen over dit onderwerp.

Wellicht heb je er wat aan.

https://phlearn.com/quick-start-guide-photoshop-pt-1

Er is ook een part 2 en part 3.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Starred

De recente tablets en phones van Samsung zijn in staat 100% ARGB weer te geven zag ik.
Best bijzonder?

J.A.F._Doorhof

Zeker. Als ze ook stabiel zijn en op 130 ftlmb uit kunnen sturen heb je er wat aan.

Geven ze trouwens exact AdobeRGB of meer dan?
Zijn ze calibreerbaar ?

Anders is het net zoiets als een tv verkopen met het label "is In de mogelijkheid ISF te calibreren"
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Bekijk dit eens:
http://www.displaymate.com/Galaxy_S7_ShootOut_1.htm

Overall Galaxy S7 Display Grade is Excellent. It is the Best Performing Smartphone Display that we have ever tested.


J.A.F._Doorhof

Ziet er goed uit, maar ik blijf toch sceptisch over een display dat zo helder is voor het goed beoordelen van foto's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"