Baby in huize Spijkie, minder muziekmluisteren. Set weg of.....

Started by Spijkie, July 10, 2016, 18:54:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds n jaar een kleine, onze eerste (hier niet aangekondigd want dat past niet zo bij ons ). Ik merk dat ik nu zeer weinig muziek luister, te weinig voor n dergelijke set. We kijken wel iets meer tv maar om m'n set alleen daarvoor te gebruiken is ook niks.

Soms denk ik verkopen die handel met de wetenschap dat t zeer weinig oplevert en dan een soundbar te kopen of all in one systeem achting iets.

Zijn er mensen met een gelijkwaardige ervaring en wat zijn daar de keuzes geweest? Tips welkom

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

knubbe

Ik luister misschien 1uur per week sindsdat ik kinderen heb.
Nooit gedacht de set te verkopen :D T blijft toch hobby, met 1uur of 10uur per week..

Wat is te weinig? Er staat nergens een minimum voorgeschreven toch? :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

flakkees

neeeeee , niet doen !!
ik heb met de komst van onze kleine Milou 2,5 jaar geleden bijna alles weg gedaan
en wat blijkt sinds een jaartje , ze is dol op muziek zelfs deathmetal gaat ze helemaal op los
dus inmiddels de verzamel modus weer aan
het meest spijt heb ik nog van mijn diy woofertje met 2x 15'' en 2x 1100 watt erop
ik dacht dat gebruik ik toch nooit meer .......... :mellow:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Former member 78

Het gaat toch altijd weer kriebelen.
Mijn grote set heb ik al meerdere maanden niet gehoord, toch denk ik er niet aan om die weg te doen.

Verkopen is kapitaalvernietiging...

Laan

Vooral niet je set wegdoen! Kinderen hebben betekent vaak meer regelmaat en planning. Plan gewoon je luister uurtjes in. En betrek je kind er desnoods bij. Muziek vinden ze meestal heel leuk. Ik heb er vier (kinderen dus) en de laatste bewoog al voor de geboorte graag op muziek. Vooral the dark side of the moon vond hij geweldig. Jonge ouders cijferen zichzelf goedbedoeld veel teveel weg. Gaan ze zo'n rare auto kopen die ze eigenlijk vreselijk vinden maar die zo lekker praktisch is. En meer van die trieste dingen waar niemand gelukkiger van wordt. Ook je kind uiteindelijk niet. Stel je voor, een soundbar.... Ieuw!!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Siddartha

Ik heb de hele dag door muziek op staan.. Onze dochter van 6 maanden wordt rustig van Norah Jones omdat mama dat tijdens de zwangerschap veel draaide..
Vanmiddag nog, Aimée lag even te slapen, ik Whish you were here op vinyl geluisterd, en echt kunnen genieten!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Witalik

Sinds 6 weken ook een kleine man hier, no way dat de set weg gaat haha. Als je er tevreden over bent is dat niet echt een logische keuze toch ?  :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

buizesmurf

Hebben ook een baby,1 jaar nu.De HT- hobby staat op een laag pitje,maar wegdoen!!! Ze staat hier wel in een kelderruimte,dus voor niemand in de weg...

TopGun2010

Zeker niet wegdoen! Eerste paar jaren zijn druk maar daarna komt het gewoon weer terug! Kun je een kamer opofferen voor je set? Een muziekkamer is namelijk erg prettig, met sleutel op de deur...
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

road rebel

Mijn dochtertje is 1jaar en ik dacht aan hetzelfde maar ik mocht het zelfs niet verkopen van m'n vrouw.
Gezien de afschrijving op jouw set en de prijs van een goede soundbar met subwoofer hou je beter de set. Eventueel de gevaarlijke en ongebruiksvriendelijke spullen wegdoen.
Een mooie set enkel voor tv, waarom niet? Met een Porsche brood halen daar is toch ook niets mee? ;-)

Richi

Bij ons is het al jaren niet anders. We zijn nu bij kind nummer vier en de laatste 15 jaar heb ik vaak overwogen om alles maar te verkopen. Als je wil luisteren, speel je niet te luid, want dan kan er maar zo iemand wakker van worden. Of je valt op de bank in slaap omdat je simpelweg te moe bent. Maar het wordt echt weer beter hoor!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jumping Jack

Ik heb met twee kinderen ook te weinig tijd om te luisteren (of toch minder dan ik zou willen), maar de set verkopen zou ik toch niet snel doen hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chocovla

Gewoon lekker laten staan. Vooral de eerste 1,5 jaar heb ik amper tijd gehad voor hobby dingen als muziek. Daarna kwam stapsgewijs meer tijd vrij voor hobby dingen. Meneer is nu net 3 en vraagt zelf ondertussen om een leuk "ziekje"
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

victor11

Ik heb zelf 5 kinderen waarvan de jongste 3 maanden. Mijn advies, zeker niet weg doen, maar de kinderen lekker kennis laten maken met muziek. Mijn baby van 3 maanden slaapt heerlijk op pianamuziek, terwijl mijn jongste zoon van 2 voor de luidspreker staat te dansen en zich staat af te vragen, waar toch die dame is die zo mooit zingt...

Gewoon in het dagelijks patroon verwerken. Dat is het beste
Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

martien

Vanaf 19.00/19.30 slaapt het kleine spul, waar hebben jullie het dan nog zo druk mee?

Nosferatu

Houden. Niet voor jezelf maar voor de kleine.  :angel: In mijn jeugd mocht ik zelf opnames maken met de band(!!)recorder van m'n vader. In feite is daar het zaadje geplant voor de liefde voor muziek. Stel je voor dat zo'n klein hummeltje met een soundbar moet opgroeien, dat word later alstie groot word nix !  :devil:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

patsijb

bij twijfel niet doen he..gewoon behouden.
ik menigeen tranen zien laten erom
(ik ben bewust kinderloos, misschien een andere insteek maar toch)
ik luister muziek 1x in de 2 weken..maar weg doen never..

road rebel

Quote from: martien on July 11, 2016, 11:36:17
Vanaf 19.00/19.30 slaapt het kleine spul, waar hebben jullie het dan nog zo druk mee?

Voeg daar maar gerust een paar uur aan toe ;-) om 19u zijn we nog maar amper terug van het werk!

Roeru117

Zoals de anderen ook al zeggen: niet weg doen. Daar ga je veel spijt van krijgen. Een stap terug lijkt mij erg lastig om aan te wennen en je blijft altijd denken aan hoe het zou klinken op een echte set. Mijn dochter is bijna 3 jaar en hier staat de set bijna de hele dag aan voor radio of andere muziek.

Als ik dan toch naar K3 moet luisteren, dan wel op mijn voorwaarden...  >:D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Kempenaartjes

Een herkenbare topic met een eenvoudige oplossing. Onze dochter is opgegroeid met muziek ;D. Sliep overal doorheen. Ze heeft er niets van geleden en heeft nu zelf een zoontje van 7. Ook hij groeit op met muziek al is het een ander genre ;).
Vorig jaar hebben wij een kat gekocht. In het begin keek en kroop ze vreemd. Nu slaapt ze gewoon rustig door de muziek heen. Muziek is een gedeelte van opvoeding.

oortjes

Mijn kinderen zijn ondertussen volwassen en studeren, ze zijn dus het huis uit (meestal dan :P).
Je geeft ze een hoop normen en waarden mee enz.....wat ze zeker mee hebben gekregen is de liefde voor muziek, niet alleen van na 2000 maar gewoon van de afgelopen 55 jaar.
Als peutertje luisterde ik al samen met hun muziek, soms hun keuze en soms mijn keuze. Nu gaan we samen regelmatig naar concerten, van soul, Black Sabbath, Racoon, Direct, De Dijk en nog veel meer.

Op wat voor installatie maakt helemaal niet uit, als je ze maar de liefde voor muziek meegeeft.

(oh ja, ik zou het niet verkopen  ;D)
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Xander32

Wat een top verhaal, lijkt mij genieten als ouder zijnde  :thumbs-up:.

Quote from: oortjes on July 11, 2016, 19:50:30
Mijn kinderen zijn ondertussen volwassen en studeren, ze zijn dus het huis uit (meestal dan :P).
Je geeft ze een hoop normen en waarden mee enz.....wat ze zeker mee hebben gekregen is de liefde voor muziek, niet alleen van na 2000 maar gewoon van de afgelopen 55 jaar.
Als peutertje luisterde ik al samen met hun muziek, soms hun keuze en soms mijn keuze. Nu gaan we samen regelmatig naar concerten, van soul, Black Sabbath, Racoon, Direct, De Dijk en nog veel meer.

Op wat voor installatie maakt helemaal niet uit, als je ze maar de liefde voor muziek meegeeft.

(oh ja, ik zou het niet verkopen  ;D)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Duidelijk verhaal mannen en bedankt voor alle reacties! De set blijft gewoon staan enzal er af en toe flink van genieten  :pompom:

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

Quote from: Spijkie on July 11, 2016, 20:04:33
Duidelijk verhaal mannen en bedankt voor alle reacties! De set blijft gewoon staan enzal er af en toe flink van genieten  :pompom:

Gr Spijkie

goede beslissing !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

 ^^

Ik heb dan wel geen kinderen, maar wel een hoop dieren in huis. Zij de dieren, ik de stereo in een aparte luisterruimte. En waag het niet om die kuthonden (het zijn meisjes) binnen te laten  :D

Niet weg doen dus en geniet wanneer het kan  :music: